GOREO ŽIV, PA SE UZ POMOĆ JEDNE ŽENE VRATIO IZ MRTVIH: Zbog poslednje želje Nikija Laude svi su se naježili

Kada i sad ponekad vidimo njegove trkačke kolege iz tih godina, to nas natera da ponovo proživimo, makar na jedan dan, divan svet ovog večitog šampiona

Celebrities
GOREO ŽIV, PA SE UZ POMOĆ JEDNE ŽENE VRATIO IZ MRTVIH: Zbog poslednje želje Nikija Laude svi su se naježili
Foto: Profimedia

Niki Lauda kada je napustio ovaj svet, otišao je u svom crvenom odelu vozača Ferarija koje je nosio tokom osvajanja svetskih titula 1975. i 1977. godine. Poslednje odelo koje će nositi zauvek. Ta njegova, mnogi bi rekli romantična poslednja želja, mnogo govori o tome šta Ferari predstavlja onima koji su ga vozili i doveli do pobede.

Živeo je u zlatnom dobu Formule 1, ali i kada je ovaj sport postao izuzetno opasan. Krajem 1960-ih, trkački automobili su udvostručili kapacitet motora i počeli da pokazuju elerone, elemente koji su ih činili neverovatno brzim, ali sve manje i manje bezbednim. Reke novca počele su da teku od sponzorstava i TV sveta, vozači su postali superzvezde, gurani u krug kao gladijatori, bili su legende sa izuzetnom harizmom i talentom, ali su mnogi od njih platili najveću cenu za to.

Svaka era ima svoje heroje, a Lauda je definitivno jedan od njih, ostvario je san čitave jedne generacije svojim dostignućima u Formuli 1, čak i na Ferariju koji je zahvaljujući njemu ponovo počeo da sija međunarodnom slavom.

Niki Lauda
foto: Profimedia

Ime Niki Lauda postalo je reč po definiciji. Sedamdesetih godina svako dete koje je jurilo na biciklu se predstavljalo kao on i uzvikivalo njegovo ime kao borbeni poklič. U međuvremenu, našao se u borbi za podijum sa svojim istorijskim rivalom Džejmsom Hantom, toliko drugačijim od njega po karakteru i načinu života. Zadivljujuća je njihova priča, pomalo o prijateljstvu, ali i suparništvu.

Hant je bio đavo, dok je Lauda, koga su zvali „Kralj pacova“ zbog svojih istaknutih gornjih zuba, bio neka vrsta računovođe, koji je svoje vreme provodio kalkulišući i smišljajući strategije za povećanje učinka. Milioni njegovih fanova nostalgično se sećaju njegovih podviga na stazi, ali više od bilo koga oplakuje ga njegova voljena supruga Birgit, sa kojom ga vezuje dirljiva priča i detalj koji je njihov odnos učinio posebnim.

Niki Lauda
foto: DPPI / AFP / Profimedia

Lauda je bio veoma rezervisan po pitanju svog privatnog života, koji je bio živ i zanimljiv, posebno sa emotivne tačke gledišta.

Prva njegova verenica je bila Mariela fon Rajninghaus. Lepa naslednica porodice koja je proizvodila najpoznatije pivo Graca, bila je nepokolebljiva, aristokratske ličnosti i slična Karolini di Monako. Pravi protivotrov za Nikijevu impulsivnost.

Kasnije znao da kaže, opisujući je, „ona je žena za koju se, srećom, nikada nisam oženio“. Međutim Lauda je tih godina u suštini bio odsečen od svoje bogate porodice. Njegov otac i majka bili su protiv njegovog poziva i on je, da bi nastavio, ogradio se od njih, pa se zadužio pozajmljujući novac.

U tom istorijskom trenutku Mariela je bila njegova jedina referentna tačka. Ali njihova priča se završila 1975. godine, kada je Lauda upoznao u Salcburgu bivšu manekenku, fotografkinju i dizajnerku enterijera Marlen Knaus. Oboje su bili na jednoj od žurki glumca Curta Jurgensa, koji je u to vreme bio ljubavnik Marlene.

Niki Lauda
foto: VOTAVA / AFP / Profimedia

Bila je to prava ljubav na prvi pogled. Njih dvoje su napustili svoje partnere i u roku od dva meseca se venčali. Pet meseci pre sudbonosne nesreće Lauda i Marlen izgovorili su sudbonosno DA i kasnije dobili dvoje dece, Matijasa, koji će kasnije postati vozač poput svog oca, i Lukasa, koji je menadžer svoga brata.

Teška nesreća dogodila se u Nirburgringu 1. avgusta 1976. kada je Laudina faca unakažena i iako je plastična hirurgija tog vremena dala je sve od sebe da mu vrati prihvatljivo lice, zauvek je nosio svoje „ratne“ rane.

Marlena mu je u tom teškom životnom periodu bila velika podrška i pokazala m je ogromnu posvećenost, pomagala mu je dok je ulazio i izlazio iz operacionih sala rekonstruišući gornji deo lica i uvo. „Marlen je morala biti preplašena mojim licem“, rekao je kasnije, „ali me je samo učinila da se osećam kao veliki čovek i dala mi je volju da izlečim.

Njihova veza je uvek izgledala savršeno, fanovima i medijima. Ali, 1982., Lauda je imao aferu, ime njegove ljubavnice je obavijeno velom misterije, i Austrijanac se svim silama borio da se njeno ime ne objavi u novinama, „Ja sigurno nisam Boris Beker, koji javno emituje svoj život“, rekao je tada. Iz ove veze rođen je i sin Kristof, međutim čini se da Niki nije imao kontakt sa njim i da je sa majkom svog deteta odlučio da im životi biti odvojeni.

Godine 1985, nakon što je postao trostruki svetski šampion, Niki Lauda je odlučio da se definitivno povuče iz trka. Čudom se smatra da je posle nesreće mogao da se trka još devet godina. Ali sada je hteo da posveti pažnju svom drugom pozivu, preduzetništvom.

Niki Lauda
foto: GERARD FOUET / AFP / Profimedia

Neko vreme je radio kao konsultant u Ferariju, sa Lukom di Montezemolom, zatim u Mercedesovom timu. Ali u međuvremenu je investirao u svoju prvu avio-kompaniju. 1991. godine, posle 15 godina braka i dvoje dece, Niki Lauda i njegova saputnica Marlen Knaus su se rastali, ne navodeći razlog. Njih dvoje su ostali prijatelji, iako je ona živela na Ibici, često se moglo videti da negde u svetu zajedno večeraju. Tokom godina Niki Lauda je napisao pet knjiga i vodio svoju avio-kompaniju koja nosi njegovo ime, Lauda Air, a zatim je prodao da bi je ponovo kupio početkom 2018.

Niki Lauda
foto: BabiradPicture / Shutterstock Editorial / Profimedia

U međuvremenu, njegov istorijski rival Džejms Hant je umro od srčanog udara u 45. godini. „Veoma mi je žao, ali nisam iznenađen“, izjavio je novinarima aludirajući na avanturistički privatni život plejboja Hunta.

Zdravlje Nikija Laude je počelo da se urušava zbog urođenih problema sa bubrezima, a imao je i operaciju srca. Njegov brat Florijan dao mu je bubreg kada su Nikijevi prestali da funkcionišu, ali operacija je, nažalost, propala i ubrzo je i donirani organ postao neupotrebljiv. Tada se Laudin sin Lukas ponudio da ga spase, ali je utvrđeno da se ne poklapa sa svojim tatom.

Niki Lauda kao da je došao do kraja. Međutim, ljubav je učinila čudo, u to vreme izlazio je već četiri godine sa Birgit Vcinger, 30 godina mlađom hostesom njegove avio-kompanije. Birgit je istupila da uradi test kompatibilnosti sa svojim muškarcem i rezultat je bio pozitivan. Godine 2005. njih dvoje su zajedno otišli ​​na operaciju i bivši šampion je od svoje devojke dobio bubreg koji mu je omogućio da nastavi da živi. Niki je bio toliko impresioniran tim činom da je tri godine kasnije odlučio da je oženi.

Imali su dvoje dece, Miju i Maksa. „Obožavam Birgit. Za mene, ona je savršena žena. Želim da provedem ostatak života sa njom“, rekao je on da bi objasnio razlog njihovog venčanja. „Naša veza je savršena, uradio sam ono što svaki gospodin mora da uradi."

Niki Lauda
foto: BabiradPicture / Shutterstock Editorial / Profimedia

Pred kraj ovom velikom šampionu pluća su počela otkazivati što se veruje da je bila posledica davnašnje nesreće koja mu je ostavila neizbrsiv trag kako na njegovom spoljašnjem izgledu, tako i očigledno unutar njegog tela.

Bonus video:

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs