Naučnici objašnjavaju

Otkrivena crna rupa 12 milijardi puta veća od sunca: Opasnost po Zemlju?

Otkrivena crna rupa 12 milijardi puta veća od sunca: Opasnost po Zemlju?
Foto: Ilustracija / Thinkstock

Naučnici su novootkrivenu crnu rupu nazvali SDSS JO1OO+2802 , a kažu da je 12,8 svetlosnih godina udaljena od Zemlje i da je nastala 900 miliona godina posle Velikog praska. Da li je ovo samo veliko naučno otkriće ili opasnost po Zemlju?

Ovaj neobičan objekat nalazi se u centru kvazara - najmoćnijeg izvora zračenja u galaksiji. Astronauti ne umeju da objasne kako se toliko velika crna rupa formirala tako rano u istoriji kosmosa, neposredno posle formiranje zvezda i galaksija.

Najtužnija fotografija iz svemira - Eksplozije i rakete iznad Gaze i Izraela (FOTO)

Doktor Fujan Bjan, s australijskog Nacionalnog univerziteta, kaže:

"Formiranje velike crne rupe je teško objasniti uz pomoć postojećih teorija."

Kvazar, najsvetlije što je otkriveno u ranom univerzumu, otkriven je nakon što su stronauti pregledali nekoliko svetlosnih objekata uz pomoć teleskopskih podataka. Astronauti su otkrili više od dvesta hiljada kvazara, uprkos tome što izrazito jako svetle, ekstremno su bledi, i zbog velike udaljenosti ih je teško locirati.

"Kvazar je jako jedinstven. Jako smo uzbuđeni što smo pronašli tako masivan kvazar koji nastao ubrzo nako Velikog praska", rekao je profesor Ksu Bing Vu, s pekinškog Univerziteta u Kini.

Američki koautor studije, doktor Juri Beletski, s Karnegi instituta u Vašingtonu, kaže da su crne rupe brže rasle od galaksija, ali da je neophodno još istraživanja da se to potvrdi.