Nedavno sprovedena studija pokazula je da psi mogu da analiziraju koliko je osoba pouzdana! Psi, kao pravi detektivi, mogu nam objasniti da li da veruju drugoj osobi ili ne.
Istraživanje je sproveo Akiko Takaoka sa Univerziteta Kjoto u Japanu. Naučnik i njegove kolege su želeli da znaju da li bi pas verovao osobi koja ga je lagala.
Hteli su da znaju da li pas može da razume da li je osoba bila nepouzdana.
U eksperimentu, vlasnici pasa prvo bi prstom pokazali na posudu sa hranom. Pas bi dotrčao do njega. Onda bi se uperio u posudu bez hrane. Psi su bili prevareni i približili su se posudi. Još ranije je bilo poznato da će psi trčati prema predmetu na koji bi njihov vlasnik ukazao. Prema tome, veruje se da su psi sposobni da razumeju ljudske gestove. Ako su gestovi nedosledni, pas može postati nervozan i pod stresom.
Još neka istraživanja navode da psi obraćaju pažnju i na to kako drugi ljudi komuniciraju sa njihovim vlasnicima. U eksperimentu, vlasnici pasa su pitali ljude za pomoć. Posle toga, ljudi su pokušavali da daju psima poslasticu. A kućni ljubimci su nas iznenadili! Psi ne bi uzimali poslasticu od ljudi koji su se ponašali loše ili grubo prema njihovim vlasnicima. Oni su više voleli da ih hrane oni koji su pomogli.
Nepristojni i agresivni ljudi nisu mogli da zadobiju poverenje pasa. Još jedna studija koju su objaviličasopisi Neuroscience i Biobehavioural Reviews, navodi da psi jasno čitaju komunikaciju između svojih vlasnika i stranaca.
Nepristojni i agresivni ljudi nisu mogli da zadobiju poverenje pasa. Još jedna studija koju su objaviličasopisi Neuroscience i Biobehavioural Reviews, navodi da psi jasno čitaju komunikaciju između svojih vlasnika i stranaca.
Još neka istraživanja navode da psi obraćaju pažnju i na to kako drugi ljudi komuniciraju sa njihovim vlasnicima.
U eksperimentu su vlasnici pasa pitali 2 grupe stranaca za malu pomoć. Psi su pokazali dobro razumevanje društvenih pravila. Izbegavali su ljude koji su se loše ponašali prema njihovim vlasnicima!
Još neka istraživanja navode da psi obraćaju pažnju i na to kako drugi ljudi komuniciraju sa njihovim vlasnicima.