Uticaj boja na naše raspoloženje zavisi od nekoliko faktora: same boje, intenziteta i trajanja izloženosti toj boji, kao i subjektivnim faktorima, kao što je preferencija određene boje. Lepše se osećamo među bojama koje volimo, koje dopunjuju prostor i oplemenjuju ga. U kontekstu psihologije boja i enterijera, neophodno je voditi računa o individualnim razlikama među ljudima, i pored toga što smo donekle biološki uslovljeni da boje doživljavamo na određeni način.
Svaka boja ima različiti uticaj.
Crvena boja
Crvena boja je moćna i ima najdužu dužinu svetlosnog spektra. Može podstaći snažne fizičke i emocionalne reakcije. Čini se da nam je bliže nego što jeste i zaokuplja pažnju. Gledanje crvene boje može povećati broj otkucaja srca i ubrzati disanje, što može da bude korisno. Povezuju je s ljubavlju, toplinom i udobnošću. Smatra se da je to intenzivna ili čak ljuta boja koja izaziva uzbuđenje.
Žuta boja
Najteža boja za ljudsko oko koju mozak treba dešifrovati, pa je zabeleženo da previše žute boje može uzrokovati mučninu i glavobolju. Izloženost žutoj boji može podstaći mentalne aktivnosti i povećati energiju. Primećeno je da povećava koncentraciju pa se zato često koristi na sveskama. Smatra se veselom i optimističnom bojom. Žuta, takođe, može da uzrokuje anksioznost i manjak samopoštovanja.
Plava boja
Plava se smatra bojom koja umiruje, ali i bojom poslovnog sveta. Iz tog razloga mnoge sobe su plave, jer je to boja koja pomaže da izazove smirujući učinak kod ljudi. Takođe, može da stvori stanje depresije, jer je puno plave boje hladno i tužno. Plava je jedna od najpopularnijih boja, ali je i među najmanje privlačnim kada govorimo o ishrani. Neki programi dijeta preporučuju da jedete obrok s plavog tanjira. Plava se retko javlja u hrani, osim kod nekih vrsta voća kao što su borovnice, šljive ili grožđe. Takođe, pojava plave boje u hrani redovno je znak da je hrana pokvarena. Plava boja, takođe, snižava puls i telesnu temperaturu.
Zelena boja
Zelena boja se nalazi u sredini svetlosnog spektra popularna je u bolnicama jer stvara okruženje za odgoj i zdravlje. To je zato što ima snažne veze s prirodom. Mnogi simboli i logotipi imaju zelenu kao osnovnu boju. Nakon što je prepoznata kao boja koja simbolizuje plodnost, često je korišćena na venčanjima u petnestom veku. Najlakša boja za oči stvara umirujući efekat pa je često korišćena u uređenju enterijera. Istraživači su ustanovili i da zelena poboljšava veštine čitanja. Neki studenti su otkrili da držanje providnog zelenog papira preko materijala za čitanje poboljšava brzinu čitanja i razumevanje pročitanog.
Narandžasta boja
Koristeći kombinaciju crvene i žute, narandžasta boja se smatra toplom i energičnom. Apsolutno nema smirujući učinak pa je snažno povezana s ambicijama i novim fazama u životu. U terapiji bojama koristi se za lečenje pluća i kako bi se povećao nivo energije. Fiziološki je zabeleženo povećanje protoka krvi u mozgu, što može da poveća mentalne aktivnosti. Lako je uočljiva pa se često koristi na gradilištima ili mestima gde postoji opasnost od povreda.
Ljubičasta boja
Ljubičasta boja se retko pojavljuje u prirodi. Poseduje najkraću dužinu u svetlosnom spektru, i podstiče meditaciju i duboko razmišljanje kod onih koji je vide. Kako ju je retko pronaći u prirodi, postala je simbol bogatstva i moći.
Roze boja
Roze boja ima umirujuće delovanje pa se koristi u zatvorima kao način smirivanja zatvorenika. Ali, taj je uticaj samo kratkog veka jer jednom kada prestanete koristiti ovu boju kao glavni deo svoje okoline, njen uticaj prestaje. Smatra se ženskom bojom koja umiruje i romantična je boja koja označava nežna osećanja.
Siva boja
Za sivu boju se smatra da ima mali ili gotovo nikakav psihološki uticaj na nas. Poslovna odela su obično sive boje, a kroz to je možemo povezati i sa samopouzdanjem i samostalnošću. Ukazuje na nedostatak boje i vitalnosti, što može da uzrokuje depresivna stanja. Takođe se navodi kao oznaka za vreme, početak zimskog sna, jer su dani kraći, a noći dolaze ranije.
Crna boja
Crna boja apsorbuje sve boje u svetlosnom spektru. To svojstvo oduzimanja svetlosti deluje preteći pa se zato mnogi ljudi boje tame. Crna boja stvara apsolutnu jasnoću kada se koristi u pisanju poruke i postiže dobru ravnotežu s belom. Takođe je najgušća boja pa može da da utisak težine predmetima koji su obojeni u crno. Često je korišćena u svetu mode i dizajna zbog efekta sužavanja obima tela.
Smeđa boja
Smeđa je jako evolucijski povezana s našim mozgom jer sugeriše da je hrana jestiva ili zrela. Ima snažne veze s prirodom i zemljom, poput zelene, pa se smatra drugom najdražom bojom među muškarcima, odmah nakon plave. Povezana je s toplinom i udobnošću, može da pomogne ljudima da se osećaju ugodno i sigurno.
Bela boja
Bela boja daje totalnu refleksiju svetlosnog spektra. Smatra se čistom i sterilnom pa je popularna boja u medicinskoj struci. Takođe predstavlja neokaljanost i čistoću pa je čest izbor za venčanice jer simbolizuje devičanstvo.