Italijanski trgovi, poznati kao piazze, imali su ogromnu drušvenu i religijsku ulogu, jer trg je bio mesto okupljanja građana, tu su se odvijale trgovine, festivali, javni govori...Trgovi u Italiji su pažljivo projektovani kako bi održali moć i lepotu grada, često su ih krasile fontane, obelisci, veličanstvene sklupture.
Inspirisani upravo italijanskim trgom Seletti i brend Iqos su realizovali impresivnu “Curious X: Sensorium Piazza” instalaciju na Milanskoj nedelji dizajna.
U želji da pokrene priču, radoznalost, želji i radost u svakom od posetilaca, Iqos brend se udružio sa Selettijem, te su zajedno doneli nešto zaista neočekivano – nešto izvan granica tradicionalnog dizajna.
Instalacija je realizovana u formi interaktivnog digitalnog platna, pružajujući publici mogućnost da se uključe, budu deo zajednice i da ostave lični trag.
Instalacija je osmišljena tako da se razvija kao dinamično platno koje se stalno menja. Nebo, bezvremensko i nevezano, postavlja pozornicu pre nego što se arhitektura uzdigne, evoluirajući kroz promenljive materijale, obrasce i teksture koji odražavaju slojevitu istoriju trga. Pojavljuju se razgovori, tipografski fragmenti lebde, a lica posetilaca stapaju se u digitalne strukture, simbolizujući kolektivno sećanje.
Dok je Seletti pružio mogućnost posetiocima da osete sve čari italijanskog trga, Iqos je bio tu da postakne posetioce da prevaziđu pasivno posmatranje i uključe se u digitalno okruženje na nove i interaktivne načine.
Iqos tim činio dizajnerski duo: Marko Ilijev i Saša Stević, poznati kao Mates. Iqos i Mates su tokom ove saradnje bili inspirisani tradicijom i lokalnom kulturom. Sledeći projekat ovog veoma uspešnog tima imaćemo priliku da vidimo sredinom maja.
Radoznalost i tradicija je ono što spaja Iqos i Mates brendove, a poruka koju žele da pošalju je da uvek treba stremiti ka razvijanju i unapređenju.