Poslednja kolekcija Đorđa Armanija za proleće/leto 2026. pretvorila se u istorijski trenutak ne samo za modu, već i za kulturu u celini. Revija, održana u Pinakoteci di Brera tokom Nedelje mode u Milanu, bila je spoj umetnosti, sećanja i slavlja pola veka postojanja brenda koji je oblikovao način na koji svet razume eleganciju.
Na pisti su se nizali modeli u klasičnom Armani stilu: ležerni sako krojevi, široke pantalone koje prate pokret, tunike, prsluci i mekane tkanine koje deluju kao produžetak tela. Paleta boja kretala se od tonova peska i bež nijansi do suptilnih plavih i zelenih preliva, stvarajući atmosferu mirne, gotovo mediteranske lakoće.
Proslava 50 godina od osnivanja
Prepoznatljiv po tome što je želeo da prikaže jednostavnost u odevanju, Đorđo Armani je i ovom kolekcijom to želeo baš da poentira za 50 godina postojana svoje modne kuće. Đorđo Armani je tim povodom izvršio rekapitualaciju svojih kodova, ističući ležerne materijale, vanvremenske boje i elegantan izgled. To je bio pravi "soft power" u svom najčistijem obliku, po kojem je ostao prepoznatljiv. Svojom poslednjom revijom, Đorđo je otkrio sve.
Modna kuća Đorđo Armani osnovana je 1975. godine, a ove godine kao što smo rekli obeležava punih 50 godina postojanja. Ipak, ovog puta modni svet suočio se i sa emocijom oproštaja: kreator, koji je preminuo u septembru 2025. u 91. godini, poslednji put je nadgledao pripremu kolekcije. Revija je stoga imala dvostruku težinu. Bila je u znaku slavlja nasleđa i tiho odavanje počasti vizionaru koji je modu izveo iz stroge forme i pretvorio je u ležernu eleganciju.
Prvi put Đorđo Armani nije izašao da pozdravi publiku
Prvi put u istoriji kuće, Đorđo Armani nije izašao da pozdravi publiku na kraju revije. Umesto njega, poklonio se Leo Delorko u večernjem odelu, dugogodišnji saradnik i šef muške linije, dok je za žensku kolekciju brinula bratanica Silvana Armani. Njihovo prisustvo na sceni jasno je poslalo poruku da brend nastavlja da živi kroz ljude koji su godinama oblikovali njegovu estetiku iz senke.
Revija je dočekana gromoglasnim aplauzima i snažnim emocijama publike. To je bila kolekcija koja ne pokušava da šokira, već da potvrdi vrednosti na kojima je Armani gradio svoju reputaciju. Revija Đorđo Armani nije bila samo prezentacija modnih komada za narednu sezonu. Ta revija je bila takođe i simoblični prikaz kraja jedne modne ere, koji izvršio veliki kulturni uticaj na način na koji ljudi doživljavaju eleganciju i udobnost.
Kako će izgledati budućnost modne kuće?
Pitanje koje se sada nameće jeste kako će izgledati budućnost kuće Armani, pogotovo nakon što je otkriveno da je pokojni dizajner želeo da brend preuzme neko od velikih modnih i kozmetičkih konglomerata, poput LVMH ili Loreal korporacije. Naslednici brenda poručuju da će ostati verni filosofiji osnivača. Ako je revija proleće/leto 2026. bila oproštaj, bila je i obećanje, da nasleđe ne prestaje sa odlaskom tvorca, već se nastavlja u novim oblicima.