Legenradni modni dizajner preminuo je 19. februara 2019. godine. Danas bi Karl Lagerfeld napunio 92 godine.
Bez Karla Lagerfelda je nemoguće zamisliti modu 20. veka. Rođen u Hamburgu, rano je shvatio da njegov put vodi u Pariz. Tokom pedesetih godina prošlog veka započeo je karijeru u kući Balman, kasnije je radio za Kloe i Fendi, a od 1983. godine preuzeo je Šanel, pretvorivši brend u simbol bezvremene elegancije.
Lagerfeld nije bio samo modni kreator, on je postao kulturni kod svog vremena, spajajući poštovanje prema tradiciji sa oštrim osećajem za trend. Njegov stil, disciplina i harizma oblikovali su čitavu jednu modnu epohu.
9 velikih citata Karla Lagerfelda
- "Žena lišena dobrog ukusa, čak i u elegantnoj haljini, biće bezukusna."
- "Sreća je pitanje reda i discipline."
- "Obično ne savetujem nevestama da me izaberu za dizajnera venčanice. Sve koje sam obukao, razvele su se."
- "Možete videti život u roze boje, ali je ne nosite!"
- "Kada počnete da nosite trenerke svakog dana, to znači da u vašem životu nešto ide pogrešno."
- "Koko bi mrzela ono što radim. Ali kompanija ima svoje lice, a kako će se ono osvežiti, to je moja briga."
- "Praštati je isuviše lako. Mogu da zaboravim, ali nikada neću oprostiti."
- "Jedini oblik ljubavi u koji verujem – majčinska ljubav."
- "Kada ljudi govore o starim dobrim vremenima, ja im kažem: "To nisu bila dobra stara vremena, vi ste samo stari". Mrzim dobra stara vremena. Važno je ono što je danas dobro."
Najmoćniji savet za oblačenje
Karl Lagerfeld je smatrao da šik izgled ne zavisi od bogatstva, već od stila i samopouzdanja. Njegov savet ženama bio je da se ne stide pristupačne odeće, jer se dobar dizajn može pronaći na svakom nivou. Kako je govorio, i obična majica sa farmerkama može izgledati vrhunski, ukoliko je žena nosi sa stavom i osećajem za eleganciju.
Lagerfeldov doprinos industriji
Njegov doprinos modi nisu samo kultne kolekcije Šanela i Fendija, već i umeće da se gleda unapred. Bio je jedan od prvih koji je počeo da eksperimentiše sa kolaboracijama, sarađujući sa H&M-om mnogo pre nego što je to postalo industrijska norma. Lagerfeld je razumeo da moda mora biti i ekskluzivna i dostupna, da tradicija i inovacija moraju ići zajedno, piše portal "Dzen".
