Ovaj stil se vraća na velika vrata: Samo prava dama će znati da su ovi komadi neophodni za eleganciju

Korporativni šik je neophodna vrsta stila u odevanju, koji svaka dama treba da inkorporira za izgled koji garantuje sofisticiranost.

Moda
07:32h
Ovaj stil se vraća na velika vrata: Samo prava dama će znati da su ovi komadi neophodni za eleganciju
Jelena Karleuša, Foto: Printskrin@karleusastar/Instagram

Odela se vraćaju na velika vrarta, kroz korporativni kodeks oblačenja koji je ceo u maniru rada u kancelariji.

Pantalone, blejzeri, košulje, odela sa pantalonama i prsluci, sada cvetaju i izvan sterilnih i mrtvo osvetljenih kancelarija. Takva vanvremenska profesionalna odeća dobila je novi, moderan izgled, nazvan "korpkor"(eng.Corpcore), a takav stil nam donose naravno najveće zvezde poput Naomi Kembel i Zendeje .

Novi podaci sa Pinteresta, otkrili su porast od 950 odsto u pretragama za "korporativni šik", dok korisnici pokazuju više interesovanja i za "štreberski šik", pantalone, suknje, prsluke i blejzere.

Naomi Kembel
Naomi Kembel foto: Cobra Team / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Sada, ova platforma za društveno umrežavanje predviđa da će "korpkor" postati jedna od dominantnih estetika ovog leta.

Skrojeni trend je najnovija iteracija nekadašnjeg muškog odevanja, koje je danas neuobičajen izbor za generaciju Z, koja se tradicionalno opredeljuje za patike, farmerke i šorts na radnom mestu.

Zendeja
Zendeja foto: RB / INSTAR Images / Profimedia

"Košulja i kravata se ne bi smatrale subverzivnim pre 10, 15 godina", rekla je za "Kaveter" Laura Rejli, osnivačica i urednica časopisa "Magasin".

„Ali s obzirom da je poslednja radna snaga kompanije u velikoj meri oslobođena svojih pravila oblačenja, pošto je rad na daljinu postao bar delimično norma nakon kovida, gradivni blokovi "formalnog poslovanja" mogu sada dobiti novo značenje."

Ali, na kraju krajeva, generacija Z je opsednuta vintidžom iz devedesetih, koji se smatra starijim od 20 godina, tako da nije ni čudo što se poslovni kežual s prelaska veka vraća u modu.

Neki su razmišljali o tome da je ovakav stil odevanja samo drugi dolazak "tihog luksuza", minimalističkog, a ipak šik stila koji su uveli brendovi Rou i Džil Sanders.

Ali kako se dizajneri vraćaju na tablu za crtanje kako bi ponovo zamislili korporativnu modu, postoje promene koje uključuju malo više kože i oštre siluete.

Dženifer Lorens
Dženifer Lorens foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

"Mladi profesionalci u trendu, koji su prvi put u kancelariji žele da se oblače prikladno za posao bez ugrožavanja ličnog stila, tako da vidimo da sve više naših komada "spremni za kancelariju" skaču sa sajta", rekla je modna direktorka za Šopbop sajt, za magazin "Kaveter" Karolina Megvajer.

Viktorija Bekam, na primer, lansirala je kolekciju u saradnji sa Mangom prošlog meseca, nudeći luksuzne artikle po nižim cenama: elegantne blejzere sa kamufliranim dugmadima, oksfordice sa izrezima, prsluke sa izbočenim ramenima i vunene pantalone sa preuveličanim špicom.

Prada, i njena brend sestra Mju Mju, postali su monarsi korporativnog šika, a brendovi, koju predvodi Mjuča Prada i ko-kreativni direktor Raf Simons, takođe je debitovala kolekciju konfekcijske odeće za jesen/ zimu 2024. na Milanskoj nedelji mode, tokom koje su gledaoci sedeli na kancelarijskim stolicama.

Džulija Foks
Džulija Foks foto: Jose Perez / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Skromni blejzer postao središnji deo garderobe, koji se može nositi sam kao haljina, sa farmerkama ili uparen sa odgovarajućim pantalonama kao komplet.

Za razliku od nekadašnjih svakodnevnih blejzera iz dvehiljadedesetih koje će samo milenijalci pamtiti da su nosili u klubu, današnji sportski kaputi dobijaju viši sjaj sa definisanom strukturom sličnom onom iz osamdesetih.

Kako stoje stvari, tihi luksuz kroz korporativni šik, suvereno će vladati u narednom periodu i ne daje znake stajanja.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs