U decembrz 2009. godine Sonja Rikijel predstavila je svoju kolekciju za švedski modni brend H&M, ali kako je svet upravo tada zakoračio u ekonomsku krizu, modna kuća Sonja Rikijel polako počinje da gubi svoju snagu.
Počelo je to kao vrlo tužna priča i ta se tuga zauvek provlačila kroz njen celi život. Danas o njoj mislimo kao o velikoj modnoj dizajnerki koja je svojim radom obeležila jednu epohu i naučila žene kako da se odevaju ležerno, ali elegantno i pomodno, a to je ujedno i biografska priča koja je mogla biti sasvim drugačija.
Sonja Rikijel (rođena Flis) bila je dete emigranata, koje se rodilo u skromnim uslovima pariškog predgrađa, dete koje je bilo više gladno nego sito, odrastajući kraj oca urara i majke domaćice, ruskih imigranata, Jevreja (iako je otac poreklom Rumunj, a majka Poljakinja), dvoje ljudi koji su se na jedvite jade dočepali Pariza. Sonja se rodila 25. maja 1930. godine i bila je najstarija od njihovih pet ćerki.
Već kao devojčica iz stvarnosti koja ju je okruživala bežala je u svet mašte, svet crteža, a prvi je posao potražila kao sedamnaestogodišnja devojka. Dobila ga je kod trgovca tkaninama kada je postala njegova dizajnerka izloga.
Činilo se da je život krenuo dobrim smerom, a to je potvrdila i 1953. godina kada se udala za Sema Rikijela, vlasnika butika za prodaju elegantne odeće. Par je tokom sjedećih petnaest godina dobio dvoje dece, ćerku Natali i sina Žan-Filipa, koji je zbog poteškoća na porođaju rođen slep.
Bilo je to novo iskušenje za Sonju, ali i njen brak. Ona je izdržala, brak nije, pa se par razveo 1968. godine, tačno kada je njena modna karijera krenula uzlaznom putanjom. Zbog toga, ali i zbog dece, Sonja nikada nije promenila muževljevo prezime.
Njena modna karijera počela je 1962. godine, u trudnoći, kada nije mogla da pronađe odeću u kojoj ne bi izgledala kao gospođa s početka 20. veka.
Tada je iskoristila veze svog supruga i od italijanskog dobavljača odeće naručila bale žerseja. Iz njih je sebi skrojila i sašila haljine i pulovere koji su mekano prijanjali uz telo. Taj praktičan i moderan stil svideo se mnogima i narudžbe su počele da pristižu, prvo od njenih prijateljica, a zatim i od njihovih prijateljica.
Taj je naoko skroman pulover dobio ime "Poor Boy Sweater" (u vrlo slobodnom prevodu: pulover za siromašnog dečaka) i na neki je način predvideo androginu modu koja je obeležila šezdesete godine 20. veka.
Sonja je počela da prodaje svoje kreacije u suprugovom butiku, a kada se džemper "Poor Boy" pojavio na naslovnici francuskog izdanja časopisa "Elle", rođeno je novo slavno ime francuske mode - Sonja Rikijel.
Slava je ubrzo dosegla svetske razmere, jer je tada velika zvezda, glumica Odri Hepbern, kupila (ni manje ni više nego) 14 tih džempera, bukvalno u svakoj boji koju je pronašla u prodavnici. Bio je to trenutak u kojem su joj Amerikanci dali nadimak "Kraljica pletiva".
Suprug joj je pomogao da osnuje kompaniju "Sonia Rykiel" 1965. godine, a tri godine kasnije, kada je njihovom braku došao kraj, otvorila je svoj prvi butik na prestižnoj levoj obali Sene, koja je tada bila srce modnog sveta.
Usledile su godine u kojima je Sonja Rikijel neumorno radila, ali i insistirala na sasvim drugačijoj modi. Za tu je svoju viziju izmislila neke sasvim nove tehnike, pa je tako bila i prva dizajnerke koja je stavila šavove na spoljašnju stranu odeće i ostavila nesašivene ivice odeće.
Sonja je umrla u svom domu u Parizu 25. avgusta 2016. godine, u dobi od 86 godina. Njena smrt je uzrokovana komplikacijama Parkinsonove bolesti.
2012. godine je otkrila da je bolovala od te bolesti već petnaest godina.
Predsednik Fransoa Oland nazvao je Sonju Rikijel „pionirom“, dok je Žan-Mark Lubije izjavio „Tužan je dan, ali Sonja Rikijel ostavlja za sobom izuzetno nasleđe.“