Sa jedne strane, Branko Pešić bio je najvoljeniji gradnačelnik koji je izgradio više od pola Beograda i uvek osluškivao potrebe građana, ali i veliki boem i ljubitelj sporta. Sa druge strane, legendarna Silvana Armenulić u to vreme postaje sve veća zvezda, a njene pesme najtraženije u čuvenoj četvrti - Skadarliji. Kao ni mnoga gospoda, ni on nije odoleo pevačicinoj vanvremenskoj lepotci, ali nikada nije uspeo da je osvoji. Darovao joj je auto, koji će biti, ispostaviće se, koban po nju, uprkos činjenici da ga je žarko želela. Osim toga, povukao je sve veze da po najpovoljnijim uslovima dobije stan.
Da Pešić nije ostao imun na Silvanu otkrila je drugarica i koleginica pokojne pevačice Dara Ružić u dokumentarnom filmu "Gradonačelnik".
- Preko puta američke čitaonice bio je jedan lep stari hotel, gde smo Silvana Armenulić i ja pevale. Silvana mu se dopadala, da tako kažem bio je i zaljubljen u nju. I on je bio takav šarmer i bilo je nemoguće da se neka osoba ne bi zaljubila u Branka. Branko je kupio sebi automobil "ford granadu". Silvani se dopao taj auto i ona mu je rekla: "Branko ti moraš meni ustupiti taj auto, meni se taj auto sviđa". On je rekao: "Ako baš želiš da ga imaš, eto prepustiću ti taj auto, pa ti uživaj, ako baš toliko voliš". Silvana je u tom auto i poginula - rekla je Dara Ružić.
Da u ovome verovatno ima istine potvrđuje i jedan stari novinski članak, čiji je autor Ekrem Milić, novinar koji je decenijama pratio estradna zbivanja. Prema njegovim informacijama, Branko Pešić je pomenuti automobil uvezao u Jugoslaviju da bi ga poklonio Silvani, a uz pomoć političara Džema Bijedića pomogli su pokojnog pevačici da dobije stan u prestonici.
- Džemo Bijedić je voleo Silvanu, Arsena, Himzu, Nadu Knežević, Zaima, a Pešić i zabave u beogradskoj "Skadarliji". Bilo je trenutaka kada bi samo zbog njega Silvana otišla u Skadarliju. Porodično su i letovali najčešće u Dubrovniku. Ovaj dvojac političkih moćnika u tadašnjoj Jugoslaviji, sve su prilike, bio je presudan da Silvana dobije stan u Novom Beogradu po veoma povoljnim uslovima, da bude među samo četiri od 20 miliona Jugoslovena koja je vozila tada u svetu prestižnu "Ford granadu" - napisao je svojevremeno Milić.
Zašto je Branko Pešić postao najvoljeniji gradonačelnik?
O njemu su kružile mnoge „urbane legende“, a prema jednoj od njih na početku gradonačelničkog mandata provozao je Josipa Broza Tita ulicama Beograda i lično mu pokazao šta sve nedostaje da bi Beograd postao metropola kakva zaslužuje da bude glavni grad Jugoslavije, nakon čega je dobio njegovu podršku u realizaciji kapitalnih projekata. Štaviše, kasnije je marša zazirao od njegove ogromne popularnosti.
Kod Pešića nije postojala protekcija, radio je i gradio glavni grad srcem. Potrebu svakog stanvnika je oslušnuo, vozio je svog "pežoa 504" i "opel askonu", sa kojima je često znao da usput vozi sugrađane koji čekaju prevoz.
Kao gradski, a kasnije republički i savezni funkcioner, imao je pravo na službenu kuću ili stan, ali on to nikada nije koristio, već je čitav život proveo u porodičnoj kući, koju je njegov otac izgradio 1909. u Ulici Cara Dušana u Zemunu. Uprkos raznim obavezama, odlazio je na sastanke Mesne zajednice u Gornjoj varoši i nalazio vreme za probleme svojih komšija. Kao gradonačelnik, a i kasnije, uvek se interesovao za dešavanja u Zemunu i pomagao u borbi za uređenje infrastrukture, za dogradnju bloka u KBC Zemun i dr.
Čak su neki hroničari u svojim spisima ispisali kako je usred noći znao da pozove "Elektrodistribuciju" ako nije bilo struje u nekom delu grada ili ako nije radila neka od uličnih svetiljki.
Za vreme njegovog mandata Beograd je dobio potpuno novi izgled, a po njegovoj viziji i danas se mnoge stvari rade, zato i ne čudi činjenica da je bio gradonačelnik sa najdužim stažom.