Dragan najlepšu Jugoslovenku ostavio u 7. mesecu trudnoće zbog Liv Ulman: Gušila se u suzama, pa poslužila hladnu osvetu

Liv Ulman najveću ljubav doživela je sa čuvenim beogradskim šmekerom, ali nisu uspeli da izgrade svoju sreću na njenoj nesreći

Ljubav
07:29h
Dragan najlepšu Jugoslovenku ostavio u 7. mesecu trudnoće zbog Liv Ulman: Gušila se u suzama, pa poslužila hladnu osvetu
Foto: Profimedia

Liv Ulman jedna je od najboljih norveških glumica koja je za svoje stvralaštvo nagrađena, čak, i Oskarom za životno delo. I dok je na daskama koje život znače i flmskom platnu ređala kultne uloge, život joj je na privatnom planu priredio neverovatan scenario

Rođena je 16. decembra 1938. godine u Tokiju, Japan, dok je njen otac radio kao inženjer vazduhoplovstva u Japanu. Njena porodica se ubrzo preselila u Norvešku, gde je Liv odrastala. Najpoznatija je po svojoj saradnji sa švedskim rediteljem Ingmarom Bergmanom, s kojim je radila na nekim od najvažnijih filmova evropske kinematografije. Njena dugogodišnja karijera donela joj je globalno priznanje kao jedna od najistaknutijih glumica evropskog art filma.

Liv Ulman je svoju karijeru započela u norveškom pozorištu, gde je ubrzo skrenula pažnju kritičara svojim talentom. Međutim, njena prava prekretnica u karijeri dogodila se kada je upoznala Ingmara Bergmana, sa kojim je započela dugogodišnju saradnju. Njihov prvi zajednički film bio je "Persona" (1966), jedan od Bergmanovih najpoznatijih i najcenjenijih filmova, koji je obeležio njenu karijeru i učinio je internacionalnom zvezdom.

Liv Ulman
foto: Profimedia

Bergman i Ulman su zajedno radili na mnogim filmskim projektima, uključujući filmove "Strast" (1969), "Šepet i krici" (1972), "Scene iz bračnog života" (1973), i "Lice u lice" (1976). U ovim filmovima, Ulman je često igrala emocionalno kompleksne žene suočene sa dubokim unutrašnjim konfliktima.

Njene uloge su bile karakteristične po intenzivnim i psihološki složenim izvedbama, što je savršeno odgovaralo Bergmanovom stilu, koji je istraživao ljudsku prirodu, odnose i egzistencijalne teme.

Njihova saradnja nije bila samo profesionalna, među njima se rodila ljubav, te su tokom 1960-ih i 1970-ih bili u vezu, iz koje su dobili ćerku Linn Ullmann. Iako se njihova romasna doživela krah, nastavili su da sarađuju na profesionalnom nivou, a Liv Ulman je postala muza Bergmanovog rada, kao i jedna od njegovih najvažnijih glumica.

Pored saradnje sa Bergmanom, Liv Ulman je radila sa mnogim drugim poznatim rediteljima i glumila u međunarodnim filmskim produkcijama. Jedna od njenih najpoznatijih uloga van Bergmanovih filmova bila je ulogu u filmu "Emigranti" (1971) Jana Troela, za koji je dobila nominaciju za Oskara za najbolju glumicu.

Liv Ulman
foto: Profimedia

Njen doprinos svetskoj kinematografiji prepoznat je i u umetničkim krugovima, gde se smatra jednom od najvažnijih glumica 20. veka.

Osim što je glumila, Liv Ulman se tokom 1990-ih godina posvetila i režiranju. Njena rediteljska dela, poput filmova "Krizanteme" (2000) i "Neprijatelji: Ljubavna priča" (2009), potvrđuju njen talenat i sa druge strane kamere.

Jedan od njenih najhvaljenijih rediteljskih radova je film "Vernost" (2000), zasnovan na delu Henrika Ibsena, koji je osvojio brojne nagrade na međunarodnim filmskim festivalima.

Liv Ulman je poznata po svojoj rezervisanosti u vezi sa privatnim životom, ali se zna da je bila u braku dva puta, prvo sa norveškim doktorom Hansom Jakobom Stangom, a kasnije sa američkim glumcem Donaldom Sutherlandom. Njena ćerka, Linn Ullmann, postala je uspešna spisateljica i novinarka, nasledivši majčin umetnički senzibilitet.

Dragan Babić
foto: Printscreen Youtube - RTS TV lica, kao sav normalan svet - Zvanični kanal

Fatalna ljubav sa Draganom Babićem

Dragan Babić bio je jedna od najvećih novinara u Srbiji i Jugoslaviji, njegova pisana reč daleko je odjekivala, ali njegov ljubavni život i danas intrigira. Radio u RTS-u kao urednik i voditelj najbolje putopisno-obrazovne emisije "Dvogled", ali svi pamte romansu sa Liv Ulman, holivudskom zvezdom i fatalnom plavušom koje je Beograđane ostavila bez daha.

"Lepi momak iz Beograda, inteligentan, uspešan u televizijskom poslu, onaj koji je doveo Liv Ulman u našu kuću. Bili su kratko privlačan par, nije umeo da prevlada svoju frustraciju, kako živeti sa svetskom zvezdom? Osim svega, od oca radnika, partizanskog ratnika, palog u onom ratu, i matere, rigidne pravnice, sudije Vrhovnog suda, kojoj se dopalo da bude žena proletera. Sa Draganom sam bivao na mnoga mesta, puno toga popili smo skupa… Bio je trajno opsednut “literaturom”, samo da napiše malu knjižicu tipa ‘Stranca’! Nije se mogao svrteti tamo na Central Parku sa Liv, uz Vudija Alena i ostale, gonio je da skaču sa stene u Algarve, da bi se ubili, bezuspešno. A kad su se našli na otoku, kod Bergmana, stari cinik ih je trucirajući, smestio u apartman iz filma ‘Bračni život", opisao je čuvenog novinara Bora Ćosić.

Početkom 80-ih godina prošlog veka beogradska čaršija bila je zaokupljena govorkanjima o iznenadnoj, snažnoj i skandaloznoj vezi koja se razvila između omiljene Bergmanove glumice (i njegove bivše supruge) Liv Ulman i jugoslovenskog, srpskog novinara Dragana Babića. U to vreme Babić je bio autor poznatog i gledanog televizijskog formata, odnosno serijala intervjua pod nazivom "To sam ja", a za jednu od sagovornica 1980. godine izabrao je lepu nordijsku glumicu.

Neobuzdana strast, kako je dosta kasnije sam Babić posvedočio u emisiji "Dok anđeli spavaju", rađala se postepeno između sagovornika tokom intervjua. Nekoliko narednih godina su bili u vezi. Liv Ulman je počela da posećuje Beograd, a da je bila rado viđena gošća i na srpskim slavama posvedočiće dnevnička beleška psihologa Dragana Krstića:

“Kod jednog prijatelja bio sam na ručku, na slavi Sv. Trifuna, zajedno sa glumicom Liv Ulman, koja je došla u pratnji jednog našeg zajedničkog poznanika. O vezi lepe i slavne glumice i inteligentnog beogradskog novinara priča se dosta, začudo bez one pakosti, ili količine pakosti koja bi se mogla očekivati u ovakvim slučajevima. Za stolom nas je bilo desetak i svi koji su se tamo našli bili su dovoljno obrazovani i videli dovoljno sveta da smo mogli govoriti opušteno, mislim da se i Ulmanova osećala prijatno i bez zazora, nije bila na oprezu. Negde na početku ćaskanja preneo sam joj pozdrave moje majke, zaista je volela njene filmove, posebno sa Bergmanom, ali i uopšte je bila sklona nordijskim kulturnim tvorevinama, posle Rusa rado je čitala i Knuta Hamsuna, Ibzena. Ulmanova se sa šarmom velikog profesionalca iskreno obradovala tim komplimentima, bila je dovoljno iskusna da je znala koji glas treba čuti, ovaj koji je čula nije bio korumpiran nikakvim interesima, takve glasove ona retko čuje, mislim da je tako nešto i rekla", zapazio je Dragan i dodao:

"Nismo je mnogo zapitkivali, pustili smo je da govori kad hoće, i zanimljivo je njeno zapažanje da ne pijemo mnogo, da pijemo manje od Nordijaca u ovakvim prilikama, da pijemo pažljivo, ne mešajući pića, što inače rade njeni Nordijci koji su nestrpljivi da što pre uđu u pijanstvo, pa mešaju rakiju i pivo, te se opiju i pre obeda. Mi smo već znali za te naše vrline, znali smo i za mane, ali ona je ovde bila isuviše kratko da bi ih uočila, a ako je i videla poneku manu, bila je učtiva pa je nije spomenula.”

Upravo zbog Liv Ulman ostavio je svoju drugu suprugu Terezu Đelmiš, koja je tada bila u sedmom mesecu trudnoće.

Nekadašnja Mis Jugoslavije, prevodilac, lektorka i novinarka, nedavno je u emisiji "Dok anđeli spavaju" pričala o svom životu, dotakavši se i ljubavi sa Babićem, koji je preminuo 2013. godine.

Otkrila je i kako se osećala kada je saznala da se zaljubio u drugu. Dragan je zbog Liv napustio nju, svoj posao, zemlju.

Plakala sam tri meseca, a onda se rodio naš sin, i moj život je dobio drugi smisao.

Iste godine kada je svet ugledao njihov sin Damjan, Tereza i Dragan su se razveli. Njena osveta je zapravo bila zapravo ta što ga je razumela i pustila da prati emocije, te je čuvenog novinara još više grizla savest zbog nepromišljenog postupka.

– Razumela sam ga i oprostila sam mu, jer ni on nije znao šta treba da radi, jer je bio jedno nežno biće. Volim ga kao čoveka kakav je bio, ni za šta ga ne krivim, imao je ljudsko pravo da prati svoje srce – rekla je Tereza.

(Stil / “Dnevnik 2013 – 2020” pisca Bore Ćosića / Krstić Dragan, Psihološke beleške V 1978-1981, s. 312.)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs