Istraživanje objavljeno u časopisu Flavour proučavalo je kako boja, oblik, masa i veličina pribora za jelo utiče na doživljaj hrane koju konzumiramo.
Autori studije otkrili su da na doživljaj hrane utiče masa pribora - ako je pribor mase koju očekujemo, na primer plastična kašičica, onda jogurt ima gušći ukus.
Ako se, pak, klasičan jogurt, bele boje, konzumira iz bele kašičice, ispitanici su ga ocenili slađim, skupljim i boljim od jogurta roze boje. Kada je jogurt konzumiran iz kašičice crne boje tada se jogurt roze boje činio slađim, boljim i skupljim.
Prilikom konzumiranja sira s čačkalice, kašičice, viljuške ili noža, ispitanici su ocenili da je sir s noža najslaniji.
Autori studije istakli su da konzumacija hrane uključuje veći broj čula, kao i da je bitna okolina uz koju nam je hrana servirana, jer se tada stvara i potpuni doživljaj namirnice koju jedemo.