Rasporedite pravilno svoje radno vreme

Napustite kancelariju tačno u minut: Zaglavite negde drugde, radni prostor nije za to!

Pošto većina nas redovno ostaje na poslu i duže nego što je predviđeno jer ne mogu da odrade sve na vreme, evo načina kako da iskoristite svaki minut tokom osam sati i tačno u minut napustite kancelariju
Zanimljivosti
03:44h Autor:
Napustite kancelariju tačno u minut: Zaglavite negde drugde, radni prostor nije za to!
Foto: Thinkstock

Većina nas više i nema radno vreme, jer se nikada ne zna kada ćemo napustiti posao i kancelariju. Često zaglavimo i po dva sata duže od planiranog izlaska. Možete da se pravdate obimom posla, ali mnogo je toga u vašim rukama. Ovo je pomoć kako da konačno doživite da svakog dana s posla izlazite na vreme.

Odredite sebi tačno vreme odlaska sa posla

Kada stignete ujutru na posao odredite sebi tačno vreme do kada ostajete. Zabeležite ga, podesite alarm ili jednostavno zacrtajte to vreme u glavi. Ovo možda zvuči jednostavno, ali mnogima proleti dan i za čas dođe kraj radnog vremena, a da posao nije ni pri kraju. Umesto što rasipate svoju energiju na druge stvari i dohvatate se poslova kojih i treba i ne treba, fokusirajte se na svoje radne zadatke.

Recite kolegama kad idete sa posla

Ukoliko kolege obavestite da kancelariju napuštate u 17h i ni minut kasnije, vrlo je verovatno da ćete to i ostvariti. Ovako im govorite da vam na vreme prenesu određene zadatke i zahteve, jer kasnije nećete biti dostupni. Pokušajte već sutra. I tako narednih nekoliko dana. Kolege će se naviknuti na vaš raspored i vreme odlaska, a vama će postati rutina koju ćete vremenom sve lakše sprovoditi u delo.

Ostavite 20 minuta pre odlaska

Kada odredite vreme odlaska, na primer 17h časova, poslednjih 20 minuta posvetite sređivanju radnog stola, proveri e-mail pošte, pripremi papira i potrebnih dokumenata za sutrašnji dan. Poslednjih par minuta iskoristite za razgovor i eventualne dogovore sa šefom ili kolegama.

Prvo uradite najteži deo posla

Umesto da teži deo posla ostavljate za kraj dana, kad ste najumorniji i najmanje efikasni, neka to bude prva stvar koju ćete ujutru uraditi. Ako prvo završite sa zahtevnijim delom posla, daleko ćete se brže izboriti sa lakšim obavezama, a kraj radnog vremena vam neće biti stresan. Ako vam je lakše, napišite na papir listu priorieta i na kraju dana proverite u kojoj meri ste ispoštovali svoje ciljeve. Ovo vam možda neće ubrzati kraj radnog vremena, ali mirniji i zadovoljniji ćete otići kući, znajući da ste veliki deo posla uradili.

Ne gubite vreme u kancelariji

Ako svakog dana na poslu ostanete duže nego što je potrebno, znajte da svoje vreme neefikasno trošite. Umesto što odgovarate na svaki e-mail i poruku iste sekunde, odredite sebi vreme koje ćete posvetiti ovakvoj komunikaciji – na primer, na pola sata ili sat vremena, i držite se tog rituala. Ako je moguće koristite što više telefon. Bićete efikasniji i uštedećete mnogo vremena koje provodite u čitanju i odgovaranju, a kroz direktan razgovor dobićete sve potrebne informacije. Iako je neophodno da ste u kontaktu sa kolegama, stalna komunikacija ometa i može ozbiljno da naruši vašu produktivnost i fokus. Smanjite je na minimum. Sat otkucava, zato pametno trošite svoje vreme.

Manje koristite društvene mreže

Stres, pritisak ali i dokolica na poslu umeju da "odvuku" na sajtove društvenih mreža - Tviter, Fejsbuk, Instagram. Ukoliko vam je pala koncentracija i potrebna vam je pauza iskoristite je, ali na bolji način - prošetajte po kancelariji, uzmite komad čokolade ili svežeg voća da povratite energiju. Sve je bolje od dodatnog zurenja u monitor koliko god vam se činilo zanimljivim. Neke firme svojim zaposlenima zabranjuju ove sajtove, ali ukoliko to nije vaš slučaj, postoji i Freedom aplikacija, koja korisnicima blokira pristup internetu na par sati.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs