DA LI JE OK BITI SEBIČAN? Ostanite koncentrisani na sebe, ne zaokupljeni sobom!

Kad čujete „sebičan“, čini se da je ova reč loša. Kome će biti drago ako ga opisuju na tako negativan način? Ništa manje uvredljive nisu ni druge opcije: „egocentrična“, „arogantna“, „narcisoidna“ osoba. Sigurno znamo da se ova reč ne može koristiti kao kompliment, ali psiholozi su dokazali da biti sebičan znači biti zdrav i srećan čovek.

Zanimljivosti
Autor:
Foto: Shutterstock

Psiholog i autor bestselera "How Leaders Stay Rooted in an Uncertain World", Bob Rosen, navodi: „Ako ne možete da se brinete o sebi, ne možete da brinete ni o drugima“.

"Pokušavajući da udovoljimo drugima, skoro se zakopamo u zemlju. Ali razmislite o tome kako vas drugi mogu prihvatiti ako niste našli vremena da se istinski prihvatite? Biti sebičan ne znači emitovati talase zračenja, već imati zdravo samopoštovanje.“

Ljubav prema sebi utiče na veze

Poradite na samopoštovanju: ne treba da zavisite od odobrenja i zadovoljstva voljenih. Postanite jači mentalno i fizički, a tada će se vaš odnos sa ljudima samo ojačati. Jednom kada prestanete biti žrtva svojih okolnosti, vaša veza će imati više energije i privući ćete ljude koji će vas istinski podržati.

Ostanite koncentrisani na sebe, ne zaokupljeni sobom

Ako se usredsredite na sebe, to ne znači da vaše želje moraju nadmašiti potrebe drugih. Preuzmite odgovornost kako biste bili sigurni da su vaše lične, emocionalne i fizičke potrebe zadovoljene. Tako nećete biti samo zdravi, već ćete moći i da brinete o svojim voljenima. Ne možete sipati iz prazne posude, pa zapamtite da sebe „dopunite“.

Bilo da želite da se posvetite svojoj omiljenoj knjizi koju ste odavno želeli da pročitate, ili biste da pogledate maraton horor filmova - dozvolite sebi ovo, čak i ako su vaši prijatelji nezadovoljni vašim odsustvom. Dozvolite da svoj alarm ostavite po strani na 15 minuta i spavajte duže. Naučite da kažete ne i da se ne osećate krivim zbog toga.

Nagradite telo

Kad volimo svoje telo, želimo ga okružiti samo korisnim stvarima. Ješćemo zdravu hranu koja će okrepiti i pospešiti oporavak. Možda ćete čak želeti da provedete više vremena u kuvanju zdrave hrane, a trčanje ujutru ili uveče i fitnes više vam se neće činiti okrutnim iskušenjem.

Sledeći put kada se osećate krivim zbog drugih, imajte na umu da je u redu biti usredsređen na sebe. Slušanje potreba vašeg tela i duše neophodno je za vaše blagostanje.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...