Mišljenje neurobiologa

Celog života proučavao sivu masu mozga, sada otkriva: Samo ove 4 stvari su potrebne za sreću!

Da li ste znali da mozak na odbacivanje reaguje isto kao na bol prilikom preloma noge?

Lifestyle 28.06.2018. - 12:40h Autor: uspesnazena.com
Foto: Profimedia

Internet je prepun saveta kako postići sreću, a to su većinom preporuke ljudi koji pojma nemaju o čemu govore.

 

Ipak, kada vam jedan neurobiolog, koji neprestano proučava sivu masu u našoj glavi, kaže šta je potrebno da bismo bili srećni, to je ipak mnogo verodostojnije mišljenje!

 

Američki neurobiolog dr Aleks Korb kaže da su za sreću neophodne samo četiri stvari:


1. Glavno pitanje
 

Ako ste klonuli duhom, postavite sebi važno pitanje: Zašto sam zahvalan sudbini? Pa dobro, sve je to lepo, reći ćete vi, ali zar osećaj zahvalnosti stvarno ima biološki efekat na mozak? Zapravo ima.

 

Znate li kako deluje antidepresant bupropion? On stimuliše stvaranje neurotransmitera dopamina, kao i osećaj zahvalnosti. A znate li kako deluje fluoksetin? Stimuliše neurotransmiter serotonin. Isto kao i osećaj zahvalnosti. Da, jedan od glavnih efekata zahvalnosti je porast nivoa serotonina. Kad razmišljate o tome na čemu ste zahvalni sudbini, usredsređujete se na ono pozitivno u životu. To je jednostavan način da povećate proizvodnju serotonina u mozgu.

 

Seks, čaša vina svaki dan, pevanje: Ovo su sigurni načini da doživite stotu!

foto: Shutterstock

2. Govorite o svojim negativnim osećanjima

 

Osećate se loše? Definišite svoje stanje. Šta je to - tuga, zabrinutost, nezadovoljstvo? Već samo prepoznavanje je dovoljno da se osetite bolje! Mislite da je ovo besmislica? Vaš mozak misli drugačije!

 

Prilikom jednog istraživanja, ispitanicima su pokazivali fotografije ljudi s različitim izrazima lica i merili reakcije mozga. Sasvim očekivano, amigdala je reagovala na prikazane emocije. Međutim, kada je od ispitanika zatraženo da imenuju te emocije, aktivirao se ventrolatorni prefrontalni korteks mozga, dok je aktivnost amigdale opala. Drugim rečima, imenovanje emocija smanjuje njihov uticaj na čoveka.

 

3. Donesite odluku

 

Jeste li nekad doneli odluku i zatim osetili olakšanje? Nije to slučajno. Neurobiologija pokazuje da donošenje odluka smanjuje zabrinutost i uznemirenost, a takođe pomaže u rešavanju problema. Prilikom donošenja odluka, stvaramo namere i postavljamo ciljeve. Sve to pozitivno deluje na prefrontalni korteks, što smanjuje zebnju i nemir.

 

Osim toga, donošenje odluka pomaže u smanjivanju aktivnosti strijatuma (bazne ganglije), koji nas obično usmerava na negativne impulse i radnje. I konačno, donošenje odluka menja našu percepciju sveta, a to pomaže da se pronađe rešenje problema i smiri limbički sistem.

 

Otplaćivanje dugova: Da li deca nasleđuju i kako ispaštaju roditeljske grehe?

foto: Shutterstock

4. Približite se ljudima


U okviru jednog istraživanja, sproveden je eksperiment u kojem su ispitanici igrali kompjutersku igru dobacivanja lopte. Jedan učesnik je bacao, a drugi vraćao loptu. Čovek je zapravo sedeo samo sa jedne strane ekrana, a loptu je vraćao računar, ali je učesnicima rečeno da likovima na ekranu upravljaju stvarni ljudi. Šta se dogodilo kada su ti "drugi ljudi" odbili da vrate loptu?

 

Mozak ispitanika reagovao je na isti način kao na fizički bol. Naš mozak zapravo reaguje na odbacivanje isto kao na slomljenu nogu! Društveno odbacivanje uključuje prednji korteks i centralni deo mozga - isto kao fizički bol. Drugim rečima, mozgu su izuzetno važni odnosi sa drugim ljudima.

 

Želite li da ih podignete na viši nivo? Fizički se približite ljudima. Naravno, samo bliskima.

 

Zašto nauka kategorično tvrdi da život posle smrti ne postoji: Priznati astronom objašnjava!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs