Cilj svakoga ko je u biznisu jeste preduzetništvo. Najveći svetski preduzetnici poseduju određene osobine, a ukoliko vi kod sebe već prepoznajete neke od njih, na dobrom ste putu ostvarenja svog sna.
Proverite posedujete li već preduzetnički duh uz ovih 7 ključnih vrlina preduzetnika:
Fleksibilnost – Ljudi na takvim pozicijama moraju da se nose sa dolazećom olujom. Tržišna utakmica nije nimalo laka. Biće trenutaka kada ćete morati da povučete ručnu, da činite ustupke ili da dodate gas… Važno je prilagoditi se svim novonastalim situacijama.
Hrabrost – Potrebno je mnogo hrabrosti da izađete pred druge i vodite sve. Situacije u kojima se morate postaviti kako posao nalaže ponekad nisu veoma prijatne. Hrabrost je naročito bitna u kriznim situacijama i tokom preuzimanja rizika.
Komunikativnost – Možete imati najbolji biznis plan na svetu ali ukoliko ne znate da ga iskomunicirate, on nikada neće biti dovoljno efikasan. Ova veština je često potcenjena ali od presudnog značaja za poslovanje i preduzetništvo. Pored lične komunikacije veoma je važno i da usmerite promociju svog posla pravim komunikacionim kanalima.
Zašto je profesor studentima kuvao kafu: Lekcija koju će pamtiti za života!
Neprestano učenje – Kada je o preduzetnicima reč obično je to ’one man show’. To znači da morate znati apsolutno sve o vašoj firmi i da morate na neki način biti upućeni u svaku radnju, čak i onu za koju niste obučeni. Zato je važno da se na vreme pripremite da će preduzetnički život biti svakodnevno učenje.
Radoznalost – Iako se kaže da je radoznalost ubila mačku, bez nje teško da je iko postao preduzetnik. Vlasnici kompanija su radoznali i pitaju se kao svet funkcioniše i kako može biti bolji, a upravo ih to pokreće na nove korake, piše Addicted2success.
Odgovornost – Sposobnost da preuzmete odgovornost za svoje postupke, i kada je reč o neuspesima ili greškama. Ukoliko ste u stanju da tako postupate imate velike izglede u poslovnom svetu. Ljudi najčešće posluju sa ljudima u koje imaju poverenja i jake karakterne osobine su veliki plus i preduslov za stvaranje velikih poslova.
Empatija – Pravi lider je neko ko oseća kako diše svaki član njegovog tima. On nije žustri direktor koji naređuje već predvodi ljude koji mu veruju i koje razume. On takođe treba da saoseća sa svojim klijentima i potrošačima njegovih usluga.
Poslata kući sa posla jer nije obula štikle: Žena uzvratila udarac!