Ovaj čovek je zaradio milijarde dolara samo na traktoru: Porodicu izvukao iz siromaštva, pa obezbedio i 7 koleno

Lambordžinijevo putovanje je počelo u radionici na porodičnoj farmi, a odvelo ga je od pravljenja traktora od rezervnih delova starih vojnih vozila do najboljih svetskih luksuznih sportskih automobila

Lifestyle
13:12h
Ovaj čovek je zaradio milijarde dolara samo na traktoru: Porodicu izvukao iz siromaštva, pa obezbedio i 7 koleno
Foto: Credit: Wolfgang KĂĽhn / imago stock&people / Profimedia

Godine 1958., proizvođač traktora Ferućo Lamborgini konačno je zaradio dovoljno novca da kupi svoj prvi Ferari 250GT. Na Lambordžinijevo užasnuće, Ferari je imao neispravno kvačilo, što ga je primoralo da ga odvese u servis nekoliko puta zbog istog problema. Kada je naterao svoje zaposlene da pogledaju Ferari, pronašli su iste delove koje su koristili u svojim traktorima.

Lambordžini se tada zakleo da, ako će neko kupiti italijanski sportski automobil, to biti apsolutni vrhunac performansi, inženjeringa i estetske lepote. Godinu dana kasnije, Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A je osnovan za proizvodnju takvih vozila.

Lamborgini
foto: Credit: Wolfgang KĂĽhn / imago stock&people / Profimedia

Ferućo Lambordžini, najstariji od petoro dece, rođen je u Renacu uItaliji, 1916. Odrastajući na porodičnoj farmi u provinciji Ferara, pronašao je svoju nišu u radionici seoskog imanja, petljajući po alatima i mašinama. Napustio je osnovnu školu da bi pohađao Fratelli Taddia, tehnički institut u blizini Bolonje, a nakon što je dobio licencu 1934. godine, zaposlio se u Cavalier Righi, fabrici zaduženoj za proizvodnju vojnih vozila.

1 / 5 Foto: Credit: Wolfgang KĂĽhn / imago stock&people / Profimedia

Godine 1943., posle bitke na Rodosu, ostao je na ostrvu pod nemačkom okupacijom i otvorio svoju prvu mašinsku radionicu. Tokom ovog perioda upoznao je svoju prvu ženu, Kleliju. Godine 1946. vratio se u Italiju i, koristeći program podsticaja ekonomskog oporavka, otvorio je mašinsku radnju za popravku i proizvodnju vozila u selu Cento.

Dok je bio u Centu, Lambordžini je primetio lokalne farmere kako se bore da obrađuju svoju zemlju bez traktora, koje nisu mogli da priušte. Tada je došao na ideju da napravi jeftine, pristupačne i lako popravljive traktore. Godine 1948, tokom praznika Centovog sveca zaštitnika, Lambordžini je predstavio svoj traktor i odmah prodao 11 komada. Uz očevo odobrenje, dao je porodičnu farmu kao zalog za kupovinu 1.000 motora i započeo masovnu proizvodnju traktora.

Lamborgini
foto: Credit: Wolfgang KĂĽhn / imago stock&people / Profimedia

Prvi Lambordžini, 350 GTV, dizajnirao je Franko Scaglione. Prototip, proizveden za četiri meseca, bio je izložen na Salonu automobila u Torinu 1963. godine. Njihova prva serijska vozila bila su 350 GT, a kasnije 400 GT. Lamborginijev zanosni entuzijazam naveo je njegove mehaničare i inženjere da osmisle sve najsavremenije sportske automobile kao što su Miura, Islero, Espada i Jarama, zadivljujući svet sa svakim novim modelom.

Gasna kriza iz 1970-ih promenila je tržište za luksuzne automobile visokih performansi, a Feručio je 1987. prodao Lambordžini Krajsleru. 1994. Krajsler je prodao brend MegaTech-u, a 1998. Folksvagen grupa je kupila brend.

Bonus video:

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs