U Srbiji je odjeknula vest o dolasku ne samo najpoznatijeg brenda iz Francuske, već i celog sveta - Luj Vitona.
Svima poznat cvetni monogram sa isprepletenim inicijalima LV, koji je patentiran od strane Žorža Vitona (sina osnivača Luja) kako bi se očuvala autentičnost Luj Viton proizovda, ali i stvorila globalna prepoznatljivost, krasiće srpsku prestonicu u jednom od najelitnijih naselja: Beogradu na vodi.
Tokom godina, monogram je postao sinonim za luksuz, ekskluzivnost i savršenstvo. Korišćen je u raznim saradnjama i kolekcijama, a njegovo prisustvo na proizvodima podiže njihov status koji ne gubi vrednost.
Kakve bi to zapravo benefite imalo po državu kao što je Srbija i ko su kupci ovog prestižnog modnog brenda iz Francuske, pitali smo naše najpoznatije modne dizajnere:
"Na ovo specifično pitanje odgovor ću početi iz mog iskustva vezanog za studij Modnog Dizajna u Dizeldorfu i kasnijeg rada kao kreatora koji je formirao vlastiti modni brend prvo u Nemačkoj pa kasnije kod nas.
Na studiju na fakultetu učili smo sve osnove stvaranja , razvoja i poslovnog profiliranja modnog brenda sa čestim kontaktima sa veoma priznatim nemačkim dizajnerima, a obavezne praktikume smo provodili u inostranstvu pa i u velikim svetskim modnim kućama.
Tu smo učili i naučili da upoznamo i cenimo različitosti i specifičnosti sto obogaćuje, stimuliše i razvija kulturu modnog izražaja. To se odnosi i na različitost ponude na našem tržištu i dolazak ovih svetskih brendova pa i segmentu mode.
Mi se kao država otvaramo prema svetu i postajemo stabilna i sigurna sredina za investicije i prezentaciju, koju prepoznaju i najveći modni brendovi, sto je ranije bilo nezamislivo. To je nedvojbeno priznanje i potvrda nivoa razvoja naše zemlje i u svetskim merilima.
Našim građanima omogućava pravo izbora prema vlastitom opredeljenju i svakako ekonomskom potencijalu. Moje iskustvo govori da i u bogatoj Nemačkoj samo jedan broj onih sa visokim ekonomskih i statusnim potencijalom kupuje te vrhunske marke, ali ostaje veran i domaćim dizajnerima i svom ličnom stilu.
Znači za sve forme i sve nivou ima mesta i prostora. Ali za velike gradove sa puno turista razvijenim kongresnim turizmom biznis forumima i svetskim izložbama i drugim svetskim manifestacijama u kome se pravcu Beograd uveliko razvija, i za mnogo naših građana koji u svom gradu ima svetsku ponudu je veoma značajna i pozitivna.
Ne moraju da putuju u svet da se upoznaju sa vrhunskom modom i svetskim trendovima, "svet dolazi ka nama". Ali moram i da kažem da po mom iskustvu i modnoj spoznaji ta različitost ponude je pozitivna jer pokazuje da relevantni modni svet već postoji kod nas i postiče naše modne brendovi da dižu svoj nivo ali i pokazuju da su mnogi već na tim rejtingom i svetskim priznanjima. Time se stvara ambijent da se kreira i proizvodi u vlastitoj zemlji i da smo već na svetskim nivou.
Ubeđena sam da će to doprineti da se više cene i vrednuju domaći modni brendovi jer veliki broj građana svake zemlje ostaje veran svojim modnim ukusima i modnoj tradiciji. Mislim da će dolazak svetskih modnih brendova biti jedna pozitivna i podsticajna pojava za naše društvo," izjavila je Suzana Perić za Stil.
Sa druge strane, to je veoma važno zbog velikog broja turista koje bi dolazak ovog modnog brenda privukao, između ostale, turiste iz zemalja regiona koji su željni luksuzne mode kao što je Luj Viton, smatra modna kreatorka Verica Rakočević.
"Dolazak Luj Vitona u Beograd je velika stvar. Ne iz razloga sto je Srbija tržište i ako obzirom da je registrovan veliki broj milijardera i milionera u Srbiji i ima smisla. Činjenica da je to veoma važno zbog velikog broja turista koji dolaze u Srbiju, a i dolaziće kupci iz susednih republika," rekla je Verica Rakočević.
Takođe, ljudi iz Kine i Japana su spremni da plate i po 100 evra da neko umesto njih uzme komad torbe ili garderobe ovog brenda, pogotovo zato što je Kinezima ograničen broj torbi, a u Japanu koštaju više, tvrdi Verica Rakočević
"Oni koji kupuju original, a ne kod Kineza, znaju da se u Parizu nižu redovi Kineza i Japanaca koji plaćaju po 100 evra da se za njih kupi torba jer im je ograničen broj torbi koje mogu da kupe( zbog uzorka za kopiranje u Kini, a u Japanu su duplo skuplje). Pretpostavljam i da je dolazak ,,Voga" bio uslov da LV dođe u Srbiju jer bi se tako obaveštavalo tržište bivše Jugoslavije o prodajnom mestu."
Pored toga Verica smatra da: "Treba biti informisan, znati sve ovo pa donositi zaključke, a nikako porediti kupovnu moć prosečnog Srbina sa dolaskom ovog brenda. Prosečan stanovnik ni jedne zemlje ne kupuje LV i druge skupe brendove," istakla je Verica Rakočević.
****
Luj Viton, francuski je modni brend koji se započeo svoju luksuznu imperiju kao radnja za izradu kvalitetnih prtljažnih kovčega. Brend je osnovao Luj Viton 1854. godine, koji je bio vešt zanatlija i izrađivač kovčega koji je u početku stekao iskustvo radeći za gospodina Marešala, uspešnog proizvođača kutija i pakera. Godine 1854. Viton je otvorio sopstvenu radionicu, specijalizovanu za izradu inovativnih kovčega sa ravnim vrhom koji su bili lagani i hermetički nepropusni, za razliku od kovčega sa zaobljenim vrhom koji su se obično koristili u to vreme.
Kasnije je brend započeo proizvodnju torbi, koje su najprepoznatljiviji proizvod ovog brenda.
Njihova cena dostiže vrtoglavi iznos, što može da potvrdi i torba pod nazivom ,,Millionaire Speedy", novog kreativnog direktora muške divizije Farela Vilijamsa, koja iznosi kako joj i sama reč kaže, milion dolara.
No, nisu sve torbe tolikog iznosa. Modeli poput "Petite Malle" mogu se naći i za 5500 evra, ili Alma PM model koji košta skoro 1800 evra, a postoje i nešto niži iznos. Pored aksesoara, brend pravi i luksuznu odeću.
Brend karakteriše činjenica da ne postoje rasprodaje i nemoguće je dobiti sniženje na proizvode koje Luj Viton nudi.