Formula uspešnosti

Postavite se pametno: Kako do uspešne saradnje sa iritantnim kolegom

Sedam pohvala je potrebno da bi se poništila jedna kritika, deset sekundi dubokog disanja prevladavaju napetosti i pokazuju da ste profesionalac, a pomoći će i ako kolegu pitate kako je
Lifestyle 01.04.2014. - 13:39h Autor: 24sata.hr
Foto: Thinkstock

Ne morate da budete prijatelj sa svim kolegama i saradnicima. Ako shvatite da postoji granica između poslovnog i privatnog, to će da vam pomogne u zadržavanju emocionalne distance, kaže profesor menadžmenta Robert Saton sa Univerziteta Stanford.

 

Pokušajte da prepoznate šta vas tačno iritira i moći ćete da se pravilno postavite. Ne možete da promeniti ničiju ličnost, ali možete da promenite način na koji se odnosite prema kolegi.

 

"Zbog ljubomore i drugih negativnih emocija često pogrešno procenimo druge. Ako neko radi bolje od nas, često ga preziremo", kaže Saton i dodaje da i drugačiji od nas trpe i da ćemo verovatno prema njima imati negativnu reakciju.

 

Ostanite pozitivni jer je to jedna od karakteristika koju neguju uspešni. Ponašajte se srdačno čak i s najiritantnijim kolegama. Sprečićete dalje sukobe, a i lakše ćete se usredsrediti na cilj. Ako na zadatku radite zajedno, koncentrišite se na to koliko “iritantni” kolega može da doprinese.

 

Kako da pomognete sebi uz tri suštinska antistres saveta saznajte OVDE.

 

Ukoliko izbije sukob, budite civilizovani i nikada ne podižite ton. Ne zaboravite da dišete polako deset sekundi, a ako ne možete da se smirite, izađite iz prostorije. Ako vam osoba ne dopušta da se povučete, “smirite strasti” pomirljivim rečima poput: “Voleo bih da nastavimo u mirnijem tonu”.

 

Odnos možete da promenite i ako što češće ponudite pomoć. Imajte na umu da je možda i on stekao pogrešan utisak o vama. Ne zaboravite i da smo svi ljudi i da nismo savršeni. Pohvala je još jedan način na koji se gradi veza - a mozak je organizovan tako da je potrebno njih sedam da bi poništile jednu kritiku. O kolegama pokušajte da saznate što više - možda se nalaze u teškom periodu. Ako želite da mu se približite, najbolje ga pitajte neodređeno “kako si” ili “kako ti je prošao vikend”. Sve određenije moglo bi da deluje kao guranje nosa.

 

Kojih 7 pravila je obavezno na poslu kako biste bili što profesionalniji na radnom mestu pročitajte OVDE.

 

Ne pravite razliku između dragih i mrskih kolega

 

Najlakše ćete da izgradite odnos ako se prema iritantnom kolegi ponašate kao i prema osobi koja vam se sviđa. Komplimenti, pokazivanje interesa i otvoreno držanje su odličan početak. Najbolji način kako da izgradite svoj status je konstruktivna odgovornost i zajedništvo.

 

I najtvrdoglaviji popuste ako se zajedno udruže

 

Sarađujte s kolegama. Studije su pokazale da zajednički rad na teškim i zahtevnim zadacima gradi afinitet, odnosno poštovanje među saradnicima, kaže Robert Saton. Ako u kolegi prepoznate vrednost koju ima, vremenom će verovatno manje da vas živcira.

 

Emocije u kantu

 

Ne dopustite da vas osećanja ometu, odnosno da čudne navike kolega utiču na to kako se odnosite prema njima ili kako cenite njihov rad.

 

U njegovoj koži

 

U objektivnijoj proceni pomoći ćete sebi i ako pokušate da se stavite u njihovu kožu, kaže menadžment stručnjak Viktor Lipman.

 

Prilagodite se

 

Posmatrajte kako se drugi ponašaju s kolegom koji vam ne odgovara. Možda ćete shvatiti da ste u sukobu zbog načina komunikacije.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...