Raspad 22-godišnjeg braka između Čarlsa Dikensa i njegove supruge, Ketrin Dikens, je bio dobro dokumentovan - kao i okrutnost autora prema njegovoj ženi. Međutim, kada se pojavilo mnoštvo novootkrivenih pisama, ispostavilo se da je Dikens išao toliko daleko da je čak isplanirao da svoju savršeno psihički zdravu ženu pošalje u ludnicu! I to da bi mogao da počne da živi sa svojom ljubavnicom!
Dokument od 98 pisama opisuje koliko je pisac bio precizan i lukav u svom pokušaju da svoj romantični život preokrene od Katarine Dikens do njegove nove ljubavnice bez ikakvih posledica. Otišao je tako daleko da je pokušao da prikaže svoju normalnu ženu kao psihičkog bolesnika.
U vreme njihovog rastavljanja, autor je napisao pismo svom agentu tvrdeći da je Ketrinina ideja da se iseli iz kuće jer ima "mentalni poremećaj sa kojim svakodnevno živi".
Pismo je konačno našlo svoj put do publikacije, gde je postalo neka vrsta trača za javnost. Neki kažu da je pisac čak odobrio ovo izlaganje kako bi pomogao kontrolisati priču oko njegovog rastavljanja od supruge, i neslužbeno označio svoju bivšu ženu kao teret kome više ne može pomoći ni na koji način.
U prvim godinama njihovog braka, pisac bi se obraćao svojoj ženi kao "moj najdraži život" u pismima posvećenim njoj, ali se sve to brzo promenilo kada je autor započeo aferu sa 18-godišnjom glumicom. Nakon što je upoznao Elen "Neli" Ternan, pisac je bio sa obe u isto vreme, dok se nije zvanično odvojio od Ketrin, što je bilo potpuno neuobičajeno za to vreme.
Ketrin je, u međuvremenu, bila zauzeta mirenjem sa činjenicom da više ne živi u porodičnoj kući u kojoj je odgajala desetoro dece. Njena verzija događaja do sada nije razmatrana.
Otkriće da je Čarls Dikens pokušao da smesti svoju ženu u ludnicu je svakako šokantno, ali još je gore što su postojali dokazi da su ljudi znali za ovu prevaru - i to ljudi bliski Dikensovoj bivšoj supruzi. Njena tetka, Helen Tompson, tvrdila je da ju je autor pokušao da je uveri da joj Ketrinin lekar postavio dijagnozu kao mentalno nesposobnu - ali njen zapis je odbačen kao falsifikat.
Nažalost, iz ovog primera vidimo da su čak i književni geniji kompleksna ljudska bića koja su i sama sposobna za okrutnost koju osuđuju!