Obratite pažnju

Muče vas gasovi, stalno ste naduti? Evo šta nikako ne biste smeli da jedete!

Ako vas muči nadutost posle večere, popijte čaj od kamilice ili nane. Taj napitak će vam opustiti mišiće koji učestvuju u probavi
Nutricija 12.02.2015. - 12:52h Autor: tportal.hr
Foto: Shutterstock

Osećate se naduto? Da biste izbegli to neugodno stanje, nemojte da preterujete sa hranom koja ga izaziva, već se počastite obrocima od namirnica koje ne nadimaju.

 

Riblje ulje za zdrav život: Čuva mentalno zdravlje, jača srce, smanjuje rizik od moždanog udara!

 

Većina ljudi ima gasove oko 12 do 25 puta dnevno. Nakon obroka sva hrana i tečnost koju ste uneli nalazi se u želucu, što automatski znači njegovo širenje. Shodno tome, veći stomak ne znači da postoji problem. Ali u slučaju da posle obroka ne možete da zakopčate pantalone, onda verovatno treba da smanjite unos hrane koja izaziva nadutost.

 

Namirnice koje izazivaju nadutost stomaka:

 

Brokoli, kupus, kelj

 

Kelj, brokoli i kupus, povrće je koje sadrži vrstu šećera koje ostaje nesvareno sve dok ga želučane bakterije ne fermentiraju. To stvara gasove i nadutost. Ali ne izbegavajte te zdrave biljke jer ishrana koja sadrži namirnice bogate vlaknima i hranjivim materijama postupno jača probavni sistem i smanjuje šansu za nadutost.
Kuvanje povrća omekšava vlakna i smanjuje ga, pa zauzima manje prostora u probavnom traktu. Nećete potpuno eliminirati nadutost, ali smanjićete je.

 

Mahunarke

 

Kao da niste znali da je pasulj problematičan. Ali i sve druge mahunarke stvaraju nadutost. Osim što su zrna mahunarki puna proteina, takođe sadrže i šećere i vlakna koja naš organizam ne može da apsorbuje, već ih propušta do želučanih bakterija koje ih razgrađuju i tako stvaraju gasove. Mahunarke je najbolje kombinovati sa pirinčem ili zrnevljem, pa ćete se tako naviknuti na njih.

 

Tradicionalni lek Amiša: Sprečava rak, čireve, snižava holesterol i krvni pritisak!

 

Mlečne proizvode

 

Sir ili jutarnje žitarice s mlekom mogu uzrokovati nadutost, ali ako vas gasovi muče nakon samo nekoliko kriški sira, onda možda jednostavno nemate enzime neophodne za razgradnju laktoze. Posavetujte se sa lekarom u vezi sa tim problemom i kako da ga se rešite.

 

Jabuke

 

Jabuke su na glasu kao zdrava hrana, ali za uzvrat izazivaju nadutost. Zbog velike količine vlakana, fruktoze i sorbitola u jabukama, lako dolazi do stvaranja nepoželjnih gasova. Ali nemojte odmah odustati od njih. Jedna jabuka sadrži oko četiri ipo grama proteina, i to ispunjava oko deset posto dnevne potrebe za vitaminom C. Jabuke takođe smanjuju šansu od srčanih bolesti i problema sa disanjem kao što su astma i bronhitis. Ukratko, jedite jabuke umereno i odvojeno od glavnih obroka. Kruške, breskve i suve šljive imaju isti efekat.

 

Vrlo slanu hranu

 

Velika količina soli izaziva u ljudskom organizmu zadržavanje vode koja vas takođe može naduti. Izbegavanje soli, ali nažalost, ne svodi se samo na smanjivanju začinjene hrane, već i na pažljivom biranju namirnica koje već u sebi imaju so (npr. kupovne supe).

 

Namirnice koje bi trebalo da jedete ako imate problem sa nadutošću:

 

Krastavac

 

Svi smo pogledali neki holivudski film u kojem neko leži s kremom na licu i kriškama krastavaca na očima. To je zato što krastavac smanjuje podbulost. Njegovo čudotvorno svojstvo deluje i kad ga jedete jer sadrži antioksidant koji smanjuje otok i delovanje upalnih enzima.

 

Male bobice čudesnih lekovitih moći: 9 razloga zašto borovnice treba jesti svaki dan

 

Banana

 

Banane su bogate kalijumom što sprečava zadržavanje vode i smanjuje nadutost od slane hrane. Njena vlakna takođe pomažu kod zatvora. Drugo voće koje ima slična svojstva su avokado, kivi, narandže i pistaći.

 

Špargla

 

Špargle su odlične protiv nadutosti. Verovatno da to mnogima nije omiljeno povrće, ali kako podstiče na uriniranje, dobro je i za izbacivanje štetnih materija iz tela, kao i višak vode koja može stvoriti nadutost. Špargle takođe sadrže probiotike koji pospešuju rast "dobrih" bakterija u našem želucu.

 

6 namirnica koje nutricionisti nikad ne bi pojeli: Osim što goje, mogu biti i kancerogene!

 

Jogurt s probioticima

 

Već spomenute "dobre" bakterije možda su najvažnija stvar u probavnom sistemu. One pomažu kod probave i znatno pridonose zdravlju tog procesa. Ako niste ljubitelj jogurta, dodajte mu med ili pekmez.

 

Čaj od kamilice ili nane

 

Ako vas muči nadutost posle večere, popijte čaj od kamilice ili nane. Taj napitak će vam opustiti mišiće koji učestvuju u probavi.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...