Top 8 stavki

Strah bez razloga, uznemirenost i brige: Kako da pobedite anksioznost!

Kada brige stavite na papir, uvidećete da je bar polovina sa tog spiska sastavljena od situacija u kojima nema razloga za brigu
Lepi & Zdravi 12.06.2015. - 10:55h Autor: stetoskop.info
Foto: Shutterstock

Nedefinisano, bezrazložno osećanje straha, uznemirenosti i brige – ansioznost, jedna je od najčešćih psiholoških smetnji. Ovo osećanje u kojem se ne mogu lako prepoznati razlozi koji su ga izazvali, često izaziva i doživljaj nemoći, jer ne možemo da se suočimo sa problemima koje jasno ne vidimo.

 

Budite im od pomoći: 5 najboljih rečenica koje anksiozna osoba želi da čuje kada joj je teško!

 

Psiholozi Američke akademije za porodičnu psihoterapiju dali su nekoliko smernica za lakše prevladavanje ovakvih stanja:

 

1. Kontrolišite svoju zabrinutost: odvojite 30 minuta za kompletno fokusiranje na sebe. U ambijentu koji je udoban i prijatan i koji obezbedjuje mir, napravite popis svega što vas brine. Kada brige stavite na papir, uvidećete da je bar polovina sa tog spiska sastavljena od situacija u kojima nema razloga za brigu. Tamo gde ih ima, gde zaista postoji problem – razmislite na koji način ga možete rešiti. I ne zaboravite: svaki problem je rešiv, valja samo pronaći najoptimalnije rešenje u mnoštvu izbora koji postoje.

 

2. Vratite se malo u prošlost i iskreno porazgovarajte sami sa sobom: da li ste se do kraja izborili sa problemima koje ste tada imali ili ste ih pomeli pod tepih i potisnuli u sebi. Iako nevidljivi, nerazrešeni problemi iz prošlosti često su uzrok anksioznosti i zbog najmanje sitnice kojom niste zadovoljni.

 

3. Napravite listu svojih strahova i rangirajte ih prema uticaju na vaše raspoloženje ocenama od 1 do 10. Potom uključite zdrav razum i sagledajte stvarne opasnosti koje sobom nose vaši strahovi. Ispostaviće se vrlo verovatno da je većina strahova koji vas uznemiravaju – bezrazložna.

 

4. U listu svakodnevnih obaveza uvedite redovnu fizičku aktivnost, najbolje na otvorenom, u prirodi, na svežem vazduhu. Pokrenućete umrtvljene procese u organizmu, pre svega mišiće i stimulisati proizvodnju hormona koji donose zadovoljstvo, opuštaju i relaksiraju nervni sistem

 

5. Odvojite vreme za relaksaciju i kada ste u domu: slušajte muziku koju volite, naučite osnovne joga vežbe i primenjujte ih svaki put kada osetite i najmanje uznemirenje. Kada osetite nalet neobjašnjivih strahova – prekinite sve aktivnosti i pet minuta dišite duboko, polako udišući i izdišući vazduh.

 

Tačka sreće na vašem telu: Jednim pokretom izbacite svu negativnu energiju!

 

6. Preskočite nekoliko dana konzumiranje kafe, gaziranih napitaka, alkohola i cigareta. Njihove supstance iritiraju i centralni i periferni nervni sistem, samim tim utiču i na raspoloženje, doživljaj sebe, okoline i svega što se u vama i oko vas dešava.

 

7. Razgovarajte sa sebi bliskim osobama o tome kako se osećate. Na taj način podelićete svoje brige sa drugima i biće vam lakše. Ako je potrebno, nemojte se libiti i da se obratite psihologu ili psihijatru za pomoć.

 

8. I na kraju, ne zaboravite – u borbi sa anksiznošću najvažnija je akcija, a najpogubnija pasivnost.

 

Šta fizička bol govori o vašem psihičkom stanju: Duša i telo su jedno!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...