Obratite pažnju

Vredi probati: 9 novih zdravih trendova za 2014. godinu!

Zdrava ishrana i način života zaista su važni, ne samo zbog gubitka kilograma, već i radi vlastitog zdravlja, kako fizičkog, tako i mentalnog
Lepi & Zdravi 25.01.2014. - 20:27h Autor: zena.hr
Foto: Shutterstock

Početak nove godine uvek je vreme kada svi razmišljamo o promenama, snovima i ciljevima koje želimo da ispunimo. Isto tako, mnogi od nas donose brojne novogodišnje odluke. To je vreme savršeno za donošenje promena, nadu, rast i traženje inspiracije.

 

Naravno da postoje osnovni principi na kojima se temelji zdravlje svakog čoveka, ali uvek će se pojavljivati nešto novo, drugačije i zanimljivije. Želimo da vam pomognemo da shvatite da su zdrava ishrana i način života uistinu važni, ne samo zbog gubitka kilograma, već i radi vlastitog zdravlja, kako fizičkog, tako i mentalnog. 


1. Svi piju čaj


Ako niste ljubitelj čajeva bolje vam je da to postanete, naročito ako vam je jedna od novogodišnjih želja da izgubite nekoliko kilograma. Naime, čaj će u narednoj godini biti jedan od najaktuelnijih trendova kad je u pitanju vođenje zdravog načina života. Iako je ispijanje čajeva već odavno popularno među poklonicima zdravog života, u godini koja je pred nama čaj tek postaje prava zvezda toplih napitaka. Osim što pomaže kod mršavljenja, čaj se koristi u alternativnoj medicini jer može da ublaži stres, pomaže kod artritisa i nesanice, te smanjuje negativne učinke nezdrave ishrane. Čaj je pun antioksidansa koji smanjuju bolove, stres i još mnogo toga. Potrudite se da svakodnevno popijete barem 1 šoljicu čaja, a sami birati hoće li to biti zeleni, crni, beli ili neki biljni čaj. 

2. Nove "super žitarice"
Još jedan novi trend u narednoj godini koji se odnosi na žitarice. Svi znamo koliko su zdrave, naročito ako je reč o integralnim žitaricama, ali postoje određene vrste koje su zdravije od ostalih. Već su naširoko poznate zdravstvene beneficije zobi, kvinoje, divlje riže, no ove godine obratite pažnju na nove "super žitarice" za koje vrlo verovatno još niste čuli. Reč je o freekahu (zelena pšenica) i teffu. Ove su žitarice bogate B vitaminom, proteinima, vlaknima, gvožđem, magnezijumom i aminokiselinama. Pripremaju se na sličan način kao i većina takvih žitarica, a mogu se koristiti bilo gde. Blagog su orašastog ukusa, lako su probavljive i neverovatno zdrave.

 

3. Više kašastih napitaka (smutija)


U poslednjih nekoliko godina sokovi od raznog voća i povrća imali su veliku popularnost, ali kašasti sokovi im polako preuzimaju vodeću ulogu, jer su mnogo hranjiviji te mogu da zamene obrok. Iako su i sokovi zdravi, oni u sebi nemaju vlakna, te sadrže visok udeo šećera. S druge strane, smutiji sadrže vrlo zdrave i sveže namirnice i lako se probavljaju, a nutritivna vrednost im je toliko visoka da se mogu jesti kao samostalni obrok za doručak ili večeru. Prave se od voća i povrća uz dodatke nekih drugih namirnica, iako postoje i smutiji koji su napravljeni od 100 odsto voća ili povrća. Najčešći dodaci, uz voće i povrće, su jogurt, med, mleko, laneno ulje, čokolada.

 

4. Karfiol
Glavna zvezda povrća u novoj godini je karfiol koji postaje popularniji čak i od brokolija. Karfiol se može pripremati na mnogo načina, a može da posluži i kao savršena i puno zdravija zamena za pire od krompira.

 

5. Hrana u kojoj nema alergena
Neko vreme je vladala zaluđenost hranom bez glutena, koja je bila vrlo popularna kod mršavljenja. Uskoro ćemo na policama sve više viđati hranu koja ne sadrži nikakve alergene jer su velike kompanije shvatile da je potrošačima potrebna alternativna ishrana, s obzirom na to da je broj alergija u porastu više nego ikad. Ipak, budite oprezni kod kupovanja takve hrane, te pre kupnje proverite da li ne sadrži visok udeo šećera, natrijuma ili rafiniranih žitarica.

 

6. Hrana kao gorivo
Ovo je jedan od naših omiljenih trendova. Iako je cela filozofija već dobro poznata, bitan je fokus. Umesto da se fokusirate na namirnice koje pospešuju mršavljenje ili, pak, na dijetalnu hranu, obratite pažnju da jedete hranu koja će vam dati potrebnu količinu energije, u zavisnosti od toga kako nameravate da provedete taj dan. Na primer, ako vežbate ili imate puno toga da obavite, svom organizmu bi trebalo da osigurate hranu koja će vas zasititi na duže vreme, poput ribe, zdravih ugljenih hidrata i povrća. Za doručak se preporučuju žitarice poput zobi s grčkim jogurtom, bobičasto voće i lanene semenke. Dakle, manje će se pričati o namirnicama koje pospešuju gubljenje kilograma, a više o zdravoj hrani koja će vašem telu služiti kao gorivo. Onih dana kada ste slabije aktivni možete da jedete laganiju hranu, ali neka ona bude što zdravija. Generalno gledajući, ovaj trend ne znači da ćemo jesti novu hranu, već nam govori da moramo više pažnje da pridamo tome šta i kako jedemo, a ne tome kako da smršamo.

 

7. Semenke umesto orašastih plodova
Iako su orašasti plodovi vrlo zdravi i možete da nastavite da ih grickate (u umerenim količinama), bilo bi dobro da u svoj svakodnevni jelovnik uključite i semenke jer su one, ipak, zdraviji odabir. Lanene semenke, semenke bundeve, konoplje ili suncokreta imaju kvalitetnije nutritivne vrednosti od orašastih plodova i lakše se probavljaju. Možete da ih dodate u mleko, jogurt ili supu ili, pak, da ih grickate same, za užinu.

 

8. Veliki povratak surutke
Neko su se vreme širile glasine o tome da su proteini koji se nalaze u surutki štetni za ljudsko zdravlje, ali čini se da u tome nema istine, te je, ipak, bila reč samo o glasinama. Naime, dokazano je da je tzv. "whey protein" dobijen iz surutke jedan od najkvalitetnijih izvora proteina. Proteini iz surutke imaju veliku ulogu u ishrani sportista, a smatra se i da mogu da ublaže depresiju i stres.

 

9. Supe postaju "super zvezde"
Uz sve one silne čajeve i smutije pomalo smo zaboravili na dobru staru supu i sve njene dobrobiti. Ali u 2014. možemo očekivati "veliki povratak" supe, rast njene popularnosti kad je reč o zdravoj ishrani. Supe su savršen odabir jer su niskokalorične i ne sadrže aditive (ako ih sami kuvate). Imajte na umu da je ovde reč o supama koje ste sami pripremali, a ne o gotovim supama iz kesice koje vam donose više štete nego koristi zbog brojnih dodataka koje sadrže.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...