Kejt Vinslet je napunila 50 godina. Glumica slavi ovu prekretnicu kao megazvezda, blagoslovena gotovo svim većim nagradama i drugim pogodnostima na svetu. Način na koji upravlja svojim imidžom podseća na najmudrije filmske dive klasičnog Holivuda.

Elegantan stil, pametan izbor glumaca i ljubav prema privatnosti. Vinslet je, naravno, moderna filmska diva, koja je rano prihvatila kreativnu slobodu i od samog početka demonstrativno prkosila krutim holivudskim granicama.

Rođena je u Redingu, Berkšir, Engleska. Čitava njena porodica se na ovaj ili onaj način bavila glumom, ali niko nije postigao veći uspeh. Kreativne karijere, kao što znamo, poznate su po nestabilnosti, pa je njen otac bio primoran da stalno radi razne druge poslove, dok je majka radila kao konobarica i dadilja. Njena porodica je bila toliko siromašna da su imali pravo na besplatne obroke od vlade. Kada je Kejt imala samo 11 godina, njen otac, Rodžer Vinslet, zadobio je tešku povredu noge. Do tada se glumica već pojavljivala u reklamama, ali je nakon nesreće počela da radi još više.

profimedia0393073556.jpg
Scena iz filma Titanik Foto: Twentieth Century Fox / Paramoun / AFP / Profimedia

Uprkos teškom detinjstvu, Kejt ističe da je njena porodica bila ispunjena ljubavlju i prihvatanjem.

"Osećaj da gluma nije bila samo neki san bio je divan. Oduvek sam bila veoma zahvalna svojim roditeljima što su je shvatili ozbiljno“, rekla je glumica o podršci koju su joj roditelji pružali njenim prvim ulogama.

Upravo je Rodžer odvezao Kejt do železničke stanice na audiciju za film „Nebeska stvorenja“. Zatim je pitala: „Možeš li da zamisliš da dobijem ovu ulogu?“ Njen otac je jednostavno odgovorio: „Mogu i hoćeš“.

I tako je i bilo. Preko stotinu glumica je bilo na audiciji za ulogu male Džulijet, koja, zajedno sa svojom prijateljicom Polin, odlučuje da počini strašan zločin. Ali Piter Džekson je izabrao Kejt, čija ga je audicija toliko impresionirala da ju je kasnije koristio kao primer za njenu koleginicu, Melani Linski.

„Nebeska stvorenja“ su osvojila kritičare, ali to je bio samo početak. Samo dve godine kasnije, Kejt će dobiti svoju prvu nominaciju za Oskara za svoju strastvenu ulogu u filmu „Razum i osećajnost“ Anga Lija.

kejt-vinslet.jpg
Foto: Profimedia

Posedujući nežno lice (nije slučajno što je dobila nadimak „engleska ruža“), Kejt je ipak, od rane faze svoje karijere, preuzimala uloge složenih žena koje su prolazile mukotrpan put ka slobodi. U početku su to bile dame u nevolji sa unutrašnjim previranjima: od Marijane Dešvud koju igra Enga Lija do Ofelije u „Hamletu“ Keneta Brane.

Njena glavna uloga Rouz u filmu „Titanik“ započela je fascinantnu transformaciju. Ona je i dalje bila naizgled krhka žena sa bogatim unutrašnjim svetom, ali je očigledno posedovala snagu koja joj je omogućavala da se odrekne bogatstva zarad prave ljubavi.

Titanikje jedan od onih filmova koje znaju čak i oni koji nisu zainteresovani za film i koji su godine proveli u zatvorenom bunkeru. Najskuplji i najambiciozniji film svog vremena, koji je osvojio jedanaest Oskara i zaradio bogatstvo na blagajnama, skoro je koštao Vinslet njenog zdravlja: ​​dobila je hipotermiju na setu.

Međutim, sve je ispalo kako treba, a uspeh filma otvorio je mnoga vrata glumici, a takođe joj je dao i bliskog prijatelja, Leonarda Dikaprija, sa kojim su sa srceparajućom autentičnošću odigrali jednu od najvećih ljubavnih priča na ekranu.

Leo joj je čak poklonio „prsten prijateljstva“ sa posebnom gravurom, glumica, međutim, čuva detalje za sebe. Takođe je razvila topao odnos sa Kameronom: nakon što je dobila ulogu u „Titaniku“, Kejt je čak poslala reditelju buket ruža. Mnogo godina kasnije, on ju je pozvao da glumi u nastavku „Avatara“, jednog od njegovih najmoćnijih blokbastera.

kejt-vinslet.jpg
Kejt i Leo u filmu Titanik Foto: Profimedia

Za ulogu Rouz, glumica je dobila svoju drugu nominaciju za Oskara — imajte na umu da je tada imala samo 22 godine. Nagrada je pripala Helen Hant („As Good As It Gets“), ali Vinslet se nije dala pokolebati. Mnoge druge glumice u njenoj poziciji bi požurile da ponove njen komercijalni uspeh nakon takve uloge. Ali Kejt, prava kreativka, imala je druga interesovanja. Odbila je uloge u hitovima kao što su „Zaljubljeni Šekspir“ i „Ana i kralj“.

Umesto toga, igrala je buntovnu Rut Baron u drami Džejn Kempion „Sveti dim“, koja je naišla na pomešan prijem. Da li je to bio neuspeh ili skriveni dragulj — filmski stručnjaci i javnost se još uvek raspravljaju. Ali, prema rečima glumice, upravo je rad sa Kempion dao njenu pravu glumačku neustrašivost.

Vinslet će nastaviti da istražuje ulogu jake žene u potrazi za sobom na različite načine.

Početkom 2000-ih, dobila je svoju treću nominaciju za Oskara za ulogu spisateljice Ajris Merdok, jedne od najsmelijih figura posleratne engleske književnosti. U kontroverznoj krimi drami Alana Parkera, „Život Dejvida Gejla“, Kejt je igrala snažnu novinarku Bici Blum, aktivistkinju za ukidanje smrtne kazne. Njeni likovi često tragaju ne samo za samospoznajom već i za istinom – i, kao što će otkriti Vinsletin život van ekrana, ovaj izbor uloga duboko je odjeknuo kod nje.

profimedia0889836634.jpg
Kejt se ne boji da pokaže lice sa borama i surovu sliku stvarnosti u filmovima i van njega Foto: Yui Mok / PA Images / Profimedia

Međutim, uprkos jasnom kreativnom pravcu, glumica se nikada nije zadovoljila jednom ulogom. Često je igrala romantične glavne junakinje, i skoro uvek je to bio veoma svež pristup žanru. Klementina u Gondrijevom filmu „Večno sunce besprekornog uma“ ili Sara Pirs u Fildovoj drami „Mala deca“ dekonstruisale su melodramatične uloge. Jedini izuzetak je Iris u popularnom hitu „Praznik“, ali čak i tamo ona pokazuje svoju evoluciju od ambiciozne žene do gospodarice sopstvene sudbine. Njena uloga u antologiji treš komedije „Film 43“ se ističe — Kejt takođe zna kako da se opusti.

Glumica je osvojila dugo očekivanog Oskara 2009. godine za ulogu u filmu „Čitač“, u kojem je igrala Hanu Šmic, ženu sa mračnom tajnom, radnicu na tramvajskoj stanici u posleratnoj Nemačkoj. U savršenom svetu, naravno, Kejt bi osvojila statuetu za Klementinu Kručinski, ali mi živimo u našem, koji je daleko od savršenog.

Scena iz filma Intimne stvari
Kejt u filmu Čitač Foto: The Hollywood Archive / Hollywood Archive / Profimedia

Tokom istog perioda, dogodio se značajan događaj u njenom ličnom životu: razvod od drugog muža, reditelja Sema Mendesa. Ironično, nekoliko godina pre njihovog razdvajanja, glumila je u njegovoj drami „Revolucionarni put“, koja je istraživala bolne nijanse porodičnog raspada. Iako su Mendes i Vinslet ostali u dobrim odnosima, razvod je bio duboko bolan za glumicu.

Kejt retko govori o svom privatnom životu, preferirajući privatnost. Ima tri pečata u pasošu života i u svakom braku je imala dete. Nikada nije loše govorila o svojim bivšim partnerima i brak smatra svetom tajnom, susretom srodnih duša. Od 2012. godine je udata za Ričardovog Brensonovog nećaka, milionera Neda Rokenrola. Par deluje skladno i srećno.

Ali nemojte misliti da glumica nikada nije bila interesantna tabloidima. Pažnja medija je uvek bila usmerena na njenu težinu, koja je prevazilazila holivudske standarde, koji zahtevaju da se bude ne samo mršava, već nepristojno mršava. Kejt su maltretirali zbog njenih oblina čak i u školi, ali je to nije slomilo. Naprotiv, umesto da beskrajno drži dijete, objavila je rat idiotskim očekivanjima o izgledu žena.

profimedia0775973502.jpg
Foto: Mattpapz / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Godine 2003, kritikovala je britanski časopis GQ zbog fotošopiranja njene fotografije do neprepoznatljivosti, značajno smanjujući njenu figuru. Glumica je izjavila da ne izgleda tako i, što je najvažnije, nikada nije želela da tako izgleda. S obzirom da se Vinslet uvek zalagala za samoprihvatanje, takvo retuširanje je narušilo njen ugled. Osećala je odgovornost prema javnosti, trudeći se da iskreno prenese svoje ideale masama.

Godine 2015, nakon što je postala zaštitno lice kozmetičkog brenda Lancôme, Vinslet je u svoj ugovor uključila klauzulu kojom se zabranjuje retuširanje promotivnih fotografija. „Mogu da govorim samo u svoje ime i da radim samo ono što je meni važno, i nadam se da će drugi slediti moj primer. Ali za mene je to važno jer verujem da imamo odgovornost prema mlađoj generaciji žena“, prokomentarisala je glumica svoju odluku.

Vinslet je 2021. godine glumila u seriji „Mare of Easttown“. U mračnoj priči o detektivki koja mora da žonglira između opasnog posla i roditeljstva, glumica je bila neprepoznatljiva. Karirana košulja, farmerke i limenka piva – slika prigradske ratnice za pravdu neočekivano je savršeno pristajala britanskoj boginji. Uzgred, glumica je dva puta vraćala poster dok nije bila sigurna da joj lice nije retuširano. A kada je došlo vreme za snimanje scene seksa, odbila je sve pokušaje da sakrije stomak pomoću kompjuterske grafike.

image-1.jpg
Foto: SKY / Planet / Profimedia

Glumičini izleti na televiziju su retki, ali često dobro ciljani. Urnebesna kameo uloga u seriji „Statisti“, upečatljiva izvedba u filmu Toda Hejnsa „Mildred Pirs“ i hit „Mor iz Istauna“. Za poslednje dve uloge, Kejt je osvojila Zlatni globus i Emi. A u relativno nedavnom filmu „Režim“ igrala je ekscentričnu žensku diktatorku. Ovo je takođe zanimljiv obrt, jer glumica još uvek retko glumi negativce na ekranu, ali takve uloge su joj veoma privlačne. Takođe se dobro uklapaju u njen ustaljeni luk nezavisnih i složenih žena sa besnim unutrašnjim burama. Vinslet se čak pridružila franšizi „Divergent“ upravo zato što joj se dopala ideja da igra „intelektualnog negativca“.

Kejt Vinslet ima sve što žena može poželeti, ali očigledno se ne zadržava na lovorikama. Glumica nastavlja da eksperimentiše, glumeći u otkrivajućim projektima poput filma „Amonit“ Fransisa Lija, a njen glas ostaje odjeknuć u industriji. Godine 2021. osnovala je produkcijsku kuću Juggle Productions. Vinslet želi da oživi priče „koje stavljaju žene, hrabrost i istinu u centar“. Jasno je da je za nju ovo više od statusa kvo u njenoj biografiji.

Glumica je uključena u svaku fazu produkcije projekta, od izbora scenarija do same produkcije. Prvi film kompanije, biografski film o legendarnom fotografu Liju Mileru, „Veliki“, trebalo je osam godina da dopre do publike, stalno se suočavajući sa finansijskim poteškoćama. Ali Kejt je lično plaćala plate nekim članovima ekipe kako bi projekat ostao na pravom putu. Izgleda da nikada neće biti ravnodušna. I ponovo će nas sve iznenaditi.

Pogledajte u našoj galeriji koja glumica je ćerka Kejt Vislet:

Kejt sa ćerkom Foto: Andrew Sims / News Licensing / Profimedia