Velški glumački velikan, ser Entoni Hopkins, oduvek je važio za čoveka neobične glumačke energije, gotovo zastrašujuće harizme i izuzetnog intenziteta. Njegove najpoznatije uloge uglavnom su bile rezervisane za složene, emocionalno izlomljene ili potpuno poremećene ličnosti – muškarce koji balansiraju na ivici ludila, nose traume ili otelotvoruju čistu zloću.
Pravi vrhunac njegove karijere dogodio se početkom devedesetih, kada je 1991. godine stao pred kamere u ulozi po kojoj će ga zauvek pamtiti – kanibalističkog serijskog ubicu Hanibala Lektora u filmu Kad jaganjci utihnu (The Silence of the Lambs). Pored njega je briljirala i mlada Džodi Foster, ali ipak – sve oči bile su uprte u Hopkinsa. Njegova interpretacija Lektora bila je jezivo sugestivna, intelektualno hladna, a istovremeno magnetno privlačna. Iako se u filmu pojavljuje svega 17 minuta, to je bilo dovoljno da mu donese najprestižniju filmsku nagradu – Oskara za najboljeg glavnog glumca. Zanimljivo je da je upravo ta rola upisana kao najkraća uloga u istoriji Oskara koja je osvojila statuu u glavnoj kategoriji.
Film je postao globalna senzacija, pokupivši sve ključne nagrade, uključujući i Oskara za najbolji film, režiju i glavnu žensku ulogu. Hanibal Lektor, kako ga je Hopkins utelovio, proglašen je od strane Američkog filmskog instituta za najvećeg filmskog negativca svih vremena. Hopkins se ovom liku vratio još dva puta – 2001. godine u filmu Hanibal, a zatim i 2002. u ostvarenju Crveni zmaj, svaki put ponovo šokirajući publiku preciznošću kojom ulazi u mračne dubine ljudske psihe.
Ali iza genijalnosti na ekranu, u privatnom životu Hopkins je neretko delovao zatvoreno, nestalno i – kako sam priznaje – emocionalno distancirano.
Njegov prvi brak bio je sa Penelopom Barker, s kojom se venčao 1968. godine. Iako je sve počelo kao idila, već nakon nekoliko meseci zajednički život se pretvorio u niz razočaranja i rastuće frustracije. Glumac je u tom periodu počeo da pije, a alkohol je postao njegova svakodnevica. Umesto da se posveti porodici, Hopkins je stavio karijeru ispred svega – što je njegovu suprugu duboko ranilo. Sledeće godine rodila im se ćerka Ebigejl, ali čak ni dolazak deteta nije bio dovoljan da spasi brak. Par se razveo, a Entoni se ubrzo emotivno udaljio i od ćerke.
Godine 1973. oženio se glumicom i rediteljkom Dženifer Lejton, sa kojom je proveo skoro tri decenije u braku. Iako je ovaj odnos bio stabilniji, ni on nije izdržao test vremena – razveli su se 2002. godine.
Nedugo potom, Entoni pronalazi novu ljubav – sa Stelinom Ajrojav, Argentinkom koju je opisao kao „najbolju stvar koja mu se dogodila u životu“. Kako sam tvrdi, ona mu je pomogla da pobedi demone iz prošlosti, izvukla ga iz depresije i podstakla da ostavi alkohol zauvek iza sebe. Danas su njih dvoje i dalje u skladnom braku i retko se pojavljuju u javnosti.
Međutim, uprkos svim uspešnim ulogama i priznanjima, Hopkins i dalje ostaje obavijen velom skandala kada se govori o njegovom odnosu sa ćerkom. U više navrata je šokirao javnost izjavama koje su bile brutalno iskrene. Otvoreno je rekao da nema nikakav kontakt sa Ebigejl, da ga ne interesuje njen život, niti pokušava da ponovo uspostavi odnos. „Nije me briga za porodične raskole“, izjavio je u jednom intervjuu, dodajući da je „prilično ravnodušan“ prema svojoj sada 48-godišnjoj ćerki.
Mnogi su ove reči ocenili kao hladne i surove, a javnost i mediji nisu krili zatečenost. Dok publika širom sveta i dalje slavi njegov umetnički doprinos, ostaje otvoreno pitanje – da li iza maske genijalnog glumca stoji čovek koji je svesno izabrao samoću, čak i po cenu gubitka sopstvene krvi?