Zbog ovog što je Nikolas Kejdž uradio na snimanju proglasili ga "ludim": Gledali ga čudno, a onda je jecao iz sveg glasa

Nikolas Kejdž je tokom snimanja filma "Ptica", uradio jednu ekstremnu stvar koja se nije dopala nikome.

Celebrities
Zbog ovog što je Nikolas Kejdž uradio na snimanju proglasili ga "ludim": Gledali ga čudno, a onda je jecao iz sveg glasa
Foto: Warner Bros Collection / Everett / Profimedia

Nikola Kopola, poznatiji kao Nikolas Kejdž, potomak je čuvene glumačke i režiserske dinastije Kopola.

Nikolas Kejdž, poseban odnos je imao sa svojim ocem, koji je u njegao ulago mnogo, podučavajući ga o značaju filma, književnosti, slikarstvu i klasične muzike. Sin se naravno, trudio da svim silama učini oca ponosnim. Međutim, odlučio je da prezime može i da odbaci na kraju krajeva, i da postane dobar glumac bez obzira na svog slavnog ujaka Frensisa Forda Kopole.

Nikolas Kejdž
foto: IFA Film / United Archives / Profimedia

Najpre se Nikola upisao u takozvanu Omladinu konzervatorijuma u San Francisku, a kada se porodica preselila u Južnu Kaliforniju, nastavio je školovanje na Beverli Hils koledžu. No, učiti teoriju, čak i zbog voljenog oca, jednostavno nije bilo za njega.

Nekoliko časova u pozorišnoj radionici bilo mu je dovoljno da shvati: nikakva teorija ne može biti vrednija od prakse. To je za njega značilo – vreme je za igru.

Još dok je bio na koledžu, počeo je da se pojavljuje u popularnim TV emisijama, a pošto je s uspehom prošao test za "glumačku podobnost", napustio je školu i potpuno se posvetio potrazi za dobrim ulogama. No, probiti se u Holivudu nije lako.

Nikolas Kejdž
foto: IFA Film / United Archives / Profimedia

Koliko god Nikolas bežao od svog prezimena, upravo ga je ono izvuklo iz anonimnosti. Pod svojim pravim imenom, Nikola Kopola, dobio je ulogu u debitantskom filmu Kamerona Kroua "Vesela vremena u školi Ridžmont".

Međutim, na kraju montaže, njegova uloga bila je toliko skraćena da su na ekranu ostali samo delići sekunde njegove moderne frizure i vitkog torza – prepoznati ga bilo je nemoguće.

Besan zbog strašnog fijaska, počeo je da radi kao prodavac kokica u bioskopu "Ferfaks", ali to nije dugo trajalo. Ujak Frensis pozvao ga je da mu pomaže u izboru glumaca za svoj novi film "Riba borac" – da čita tekstove s kandidatima za uloge.

Nikolas Kejdž
foto: John Salangsang / Shutterstock Editorial / Profimedia

Kopola se čak i nije začudio kada se ispostavilo da je Nik bio najbolji od svih. Nije se isticao, nije pokušavao da dominira nad svakim ko bi došao na audiciju – samo je, na prvi pogled, čitao replike naglas. A u stvari, igrao je, i to kako.

Odbiti ulogu bilo bi glupo, ali igrati u filmu Kopole pod imenom Kopola, nikada nije bila opcija za Nikolasa Kejdža.

Nikolas je već bio osmislio pseudonim za sebe pod nazivom: Nikolas Kejdž – prema prezimenu svog omiljenog Marvelovog heroja iz stripova, Luka Kejdža. Prvi tamnoputi heroj, povučeno i neprimetno biće u svakodnevnom životu, a u slobodno vreme superheroj koji pobeđuje zlo.

Film u celini, a Kejdžova gluma posebno, dobili su ozbiljne kritike. U sledećem ujakovom filmu, legendarnom "Koton klubu", Nikolas je maestralno odigrao besnog mladog gangstera. Tada je sve krenulo uzbrdo.

Nikolas Kejdž
foto: Profimedia

Glavna uloga u čuvenoj "Ptici" Alana Parkera, kako navodi portal "Dzen", donela mu je slavu "ludog realiste", spremnog na sve zarad uverljivosti scena na ekranu. Nekoliko minuta pre snimanja jedne od scena, Nikolas je zahtevao da mu bez anestezije izvade dva zuba – pravo pred isključenom kamerom, kako bi bol njegovog lika bio što autentičniji...

I opet ujak Frensis, sa filmom "Pegi Su se udala", gde Kejdž glumi rame uz rame s legendama poput Ketlin Tarner i Džoan Alen. Karijera juri napred kao kometa, a sa slavnim Kopolom ga više ne povezuju kao rođaka, već isključivo kao glumca... Ali njegovi partneri iz filmova počinju da se žale, gotovo odbijajući da rade s njim.

Nikolas Kejdž
foto: A&M Films / TriStar Pictures / AFP / Profimedia

Kejdžova glumačka tehnika "prelazila je granice": stavljao je sebi lažne vilice da bi govorio neobičnim, napuklim glasom, improvizovao do krajnjih granica, potpuno ignorišući scenario i napisane dijaloge.

On nije samo želeo da se potpuno izgubi u ulozi – pokušavao je da promeni samu glumu kao umetnost.

Producenti su postali nervozni jer nisu delili Kopolino uverenje da je to što Kejdž radi dobro i da će se sigurno dopasti publici. Da bi smirio situaciju, ujak Frensis pozvao je čelnike studija na večeru, poslužio ih dobrim tanjirom špageta i cele večeri ih ubeđivao uz staro sicilijansko vino.

Skandal nikada nije izbio, film je završen, ali narednih dvadeset godina rođaci se više nisu sreli na filmskom setu. Srećom, to nije pokvarilo njihov odnos u privatnom životu.

Ne propustite najnoviju epizodu emisije "Stars"

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs