Naučnici zapanjeni

Marihuana u svemiru: NASA pronašla THC na meteoritu!

Ukoliko hemijske supstance koje menjaju moždane funkcije, što rezultira promenama u percepciji, raspoloženju i stanju svesti kod ljudi, potiču iz svemira, kakvu ulogu uticaji iz kosmosa imaju na ljudsku vrstu - pitaju se stručnjaci
Marihuana u svemiru: NASA pronašla THC na meteoritu!

Meteorit koji je 2010. godine pronađen u pustinji u Nevadi nedavno je temeljno analiziran, a ono što su naučnici na njemu pronašli je, najblaže rečeno, zapanjujuće.

Naime, mikrobakterijska analiza je pokazala da se u fragmentu ovog materijala nalazi tetraidrokanabinol (THC), koji se se, doduše, može pronaći u brojnim biljkama, ali je najpoznatiji kao sastojak konoplje.

Na čelu tima koji je sproveo ovo istraživanje je Džejms Han, astrofizičar specijalizovan za astrobiologiju. On je istakao da je reč o izuzetno važnom otkriću, koje će imati veliki uticaj na astrobiologiju uopšte.

„Ukoliko hemijske supstance koje menjaju moždane funkcije, što rezultira promenama u percepciji, raspoloženju i stanju svesti kod ljudi, potiču iz svemira, kakvu ulogu uticaji iz kosmosa imaju na ljudsku vrstu?“, zapitao se on. „Ili na život na našoj planeti uopšte? Ovo otkriće postavlja više pitanja nego što pruža odgovore.“

Pušili ste marihuanu bar jednom? Evo koliki problem ste sebi napravili!

Ovo nije prvi put da se tetraidrokanabinol pronalazi na uzorku tela koje je na Zemljino tlo palo iz svemira – stručnjaci Univerziteta u Meksiku su 2009. godine na deliću jednog meteorita, takođe, uočili THC, ali su njihovi nalazi odbačeni kao „kontroverzno otkriće“.

THC je glavni sastojak marihuane i upravo je on taj koji pruža karakeristično stanje u koje uživaoci ove biljke zapadaju. Ova supstanca je otkrivena 1964. godine, u laboratoriji izraelskog naučnika dr Rafalea Mešulama. Malo je poznato da THC, takođe, ublažava bolove, mučninu i simptome depresije, kao i da, iako je njena upotreba zabranjena u većem delu sveta, farmaceutske kompanije legalno proizvode lekove koji sadrže njene sintetičke varijante, i to decenijama.

Majka devojčice obolele od tumora: Ulje kanabisa mi je spasilo dete!