Prvi potpredsednik vlade i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić sastao se sa predstavnicima reprezentativnih sindikata kako bi razgovarali o nastavi od 1. septembra, planovima Ministarstva u narednom periodu, kao i izazovima sa kojima se susreću zaposleni u obrazovnom-vaspitno sistemu.
Ružić je istakao da se na odluku o modelu nastave čeka sednica Kriznog štaba, za koju očekuje da se održi u najskorijem roku, te će zaposleni u školama imati dovoljno vremena da se spreme za početak nastave.
Složivši se da je redovna nastava najbolja opcija za svu decu, sagovornici su istakli i važnost vakcinacije prosvetnih radnika kao jednog od faktora da od 1. septembra tako i bude.
"Tome najviše i težimo," kazao je on dodavši da je iznad svega važnije zdravlje i dece i zaposlenih te da će se ponajviše saslušati šta zdravstvena struka kaže.
Na sastanku je dogovoreno da se naredni sastanak ministra i predstavnika sindikata održi posle sednice Kriznog štaba na kojoj bi se dogovorila primena odluke o modelu nastave.
Podsetivši da je vakcina civilizacijska tekovina i jedina opcija da se što pre vratimo uobičajenim aktivnostima, Ružić je istakao da razume da i dalje postoje nedoumice koje se mogu rešiti edukacijom i razgovorima sa relevantnim zdravstvenim radnicima.
"Još uvek ima puno prosvetnih radnika koji se nisu vakcinisali i važno je da im obezbedimo odgovore na eventualna pitanja," rekao je Ružić i dodao da će se u narednom periodu održati vebinari i susreti sa zaposlenima.
Konačna odluka o modelu nastave u novoj školskoj godini, koja počinje 1. septembra, zavisiće od odluke Kriznog štaba koji će biti održan u ponedeljak ili utorak, saopštila je Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije (USPRS) posle sastanka sa ministrom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Brankom Ružićem.
U saopštenju se navodi da je ministar Ružić izneo stav da se zalaže da školska godina počne normalno i da časovi traju 45 minuta, kao i da je Ministarstvo spremilo više modela nastave, koji će biti primenjivani u zavisnosti od epidemiološke situacije.