Bus plus narednih meseci odlazi u istoriju, a umesto njega građani Beograda moći će da koriste "Beogradsku karticu", kojom će biti omogućeno plaćanje, ne samo javnog prevoza, već i javnih bicikala, parkinga, odlazak u pozorište i bioskop...
Prema najavama gradske uprave, u 2021. na ulicama srpske prestonice biće 300 vozila više i dupliran broj prodajnih mesta sa dužim radnim vremenom za izdavanje pretplatnih karata.
Najavljene novine u sistemu dolaze zbog promene firme koja se bavi naplatom karata, ali do sredine sledeće godine to neće uticati na građane Beograda.
Šta je sada sa "bus plusom"?
Dopuna postojećih kartica za javni prevoz u Beogradu i u narednom periodu funkcionisaće uobičajen, jer je ugovor sa firmom "Apeks solušn", koja je do sada vodila "bus plus", produžen aneksom dok ne dođe novi partner.
Sve kartice mogu da se dopune na prodajnim mestima na kojima je to moglo da se uradi i do sada.
Stariji ne treba za sada da vade nove kartice
Sugrađanima starijim od 65 godina, a njih je 46.000, kojima je kartica istekla jer je rok važnosti tri godine, omogućeno je da od 31. decembra mogu da obave dopunu i na stare kartice, koje će važiti do 1. juna, a prilikom zamene starih za nove dopuna će im biti automatski preneta na nove kartice, tako da će im karte za prevoz važiti praktično tokom cele 2021. godine.
Međunarodni tender za izbor nove firme koja će se baviti tiketiranjem gradskog prevoza u Beogradu, raspisan je juče, a iz gradske uprave objasnili su koje će to izmene biti u narednom periodu u odnosu na dosadašnji Bus plus sistem.
Princip dva novčanika
Nova "beogradska kartica" će funkcionisati po principu dva novčanika, gde će na jedan moći da se uplaćuje karta za prevoz, a drugi će moći da se dopunjuje i da se tako plaća korišćenje javnih bicikala, parkinga, odlazak u pozorišta, bioskope, ali i ostvare popusti u prodavnicama.
Nova aplikacija
Očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja u vezi sa isticanjem, dopunom ili validacijom personalizovane ili nepersonalizovane kartice.
Grad može da angažuje kontrolore
U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.
Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata.
Novi partner Grada Beograda koji će učestovati u naplati karata za prevoz i u upravljanju vozilima gradskog prevoza biraće se na 13 godina, a rok za prijavu zainteresovanih firmi je ograničen do 25. februara naredne godine.
Saradnja je predviđena da bude po modelu javno-privatnog partnerstva na osnovu studije o javnom prevozu u glavnom gradu, koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu.
U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Bus plus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.