Putovanje od hiljadu milja počinje jednim korakom.
„Zasadi drvo“, projekat u koji su prošle godine zakoračili AMG i „dm drogerie markt“ zajedno sa institucionalnim partnerima - Upravom za šume Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Privrednom komorom Srbije, Pokretom gorana Srbije i Botaničkom baštom „Jevremovac“ - ulazi u svoju drugu godinu i krči put ka zdravijoj i zelenijoj budućnosti. Sadili smo od novembra do kraja februara, a samo u jednom danu - tog 17. novembra, zajedno s građanima volonterima zasadili smo više od 51.000 sadnica! Istorija je ispisana, te će ostati zabeleženo da je to, ujedno, bila i najmasovnija jednodnevna sadnja u Srbiji u istoriji.
Stvaramo zdravije okruženje
Građane su privukli ideja i saznanje da svojim angažovanjem mogu mnogo toga da promene, da doprinesu da naš svet bude čistiji, lepši i, što je najvažnije, zdraviji. Okupljeni oko pozitivnog cilja, motivisani da okruženje menjaju nabolje, i sa dobrom energijom, uzeli su stvar u svoje ruke. I nekoga za ruku - devojku, druga, prijatelja, porodicu. Spojili smo ljude, a oni su udruženi dali svoj maksimum i ostvarili cilj za koji smo se i sami pribojavali da je nerealan - da se za samo jedan dan posadi više od 51.000 sadnica! Onda smo shvatili - svaki pojedinac je važan, ali samo zajedno možemo da napravimo promenu!
Taj trud prepoznala je i International News Media Association (INMA), dodelivši nam svetsko priznanje u kategoriji Angažovanje zajednice, i to u konkurenciji od 824 projekta iz 44 zemlje. Sada je ono naš zvanični pokazatelj da smo zajedno na pravom putu, ali i veliki i podsticaj da idemo dalje.
Znamo da su za promenu potrebni kontinuitet i trud. U drugoj godini još odlučnije idemo ka novom cilju: sadićemo sadnice na 100 lokacija tokom šest meseci, od septembra 2020. do marta 2021. Sada znamo da zajedno s vama to možemo i da je svaki naš zajednički cilj dostižan. Pored navedenih institucionalnih partnera, ove godine priključili su nam se i Šumarski fakultet u Beogradu i najstarija srednja Šumarska škola u Kraljevu, tako da dodatno osnaženi idemo u ostvarivanje novih ciljeva.
Menjajmo budućnost!
Predsednik kompanije „Adrija medija grupa“ Igor Žeželj kaže da je „Zasadi drvo“ mnogo više od projekta.
- To je misija u kojoj se s našim partnerima angažujemo da okupimo sve koji su opredeljeni da se bore za održivu budućnost i ponudimo im priliku da zajednički doprinesemo zajednici u kojoj živimo. Priznanje koje smo dobili potvrđuje da smo na dobrom putu, ali da bismo ostvarili značajnije promene, predstoji nam ogroman rad, a uslov je kontinuitet. Zato smo se opredelili da postavljamo pojedinačne ciljeve kojima stremimo, a koji će dugoročno dovesti do željenog rezultata - navodi Žeželj.
Govoreći o cilju projekta, Žeželj ističe da je to da u narednom periodu pošumimo 100 lokacija u Srbiji.
- Zahvaljujući prošlogodišnjem odzivu, znamo da možemo da računamo na građane Srbije i sa istim entuzijazmom pristupamo planiranju aktivnosti. „Adrija medija grupa“ nastaviće i dalje da kroz svoja izdanja informiše i edukuje, da promoviše primere dobre prakse, da pokreće inicijative i organizuje akcije. Zahvalan sam svim kompanijama, institucijama i organizacijama koje su nas podržale, ali i svakom pojedincu koji se uključio, jer zajedno možemo sve i svaki naš zajednički cilj je dostižan - zaključio je predsednik AMG.
Dugoročna misija
Predrag Petrović, član uprave „dm Srbija“ i „dm Severna Makedonija“, ističe da je pokretanje projekta bilo inspirisano činjenicom da je velika odgovornost svih nas za sredinu u kojoj živimo.
- Prošle godine započeli smo projekat „Zasadi drvo“ ni ne sluteći rezultate koje će projekat dati i osećaj ispunjenosti, koji nas i danas prati. Baš iz tog razloga odlučili smo da nastavimo s projektom i ove godine, jer je svest o tome šta možemo da postignemo zajedno i kakav svet treba da ostavimo budućim generacijama ono što nas vodi napred. Sada je, više nego ikad, bitno da ne zanemarimo ono što je važno, a to su solidarnost, zajedništvo i odgovornost prema prirodi i okruženju u kome živimo. Mi u „dm“ razmišljamo dugoročno, razmišljamo ekološki i održivo, i zato sam posebno ponosan na projekat koji sve te vrednosti objedinjuje. Ponosni smo na konkretne rezultate - više od 51.000 posađenih sadnica u samo jednom danu, ali smo još više ponosni na ujedinjenost svih nas oko istog cilja. Sada je vreme da nastavimo i zajedničkim snagama uradimo još više, čemu se kao kompanija izuzetno radujemo - naveo je Petrović.
Majka priroda je darežljiva - daje i kada zauzvrat ne dobija ništa. Zato je majka. Ali kako mi možemo da uzvratimo? Tako što ćemo se pokrenuti i svoje okruženje menjati nabolje. Polako, ali odlučno, korak po korak. Najpre onaj mali, koji vodi na put od hiljadu milja.
Opširnije danas u „Pulsu Srbije“ na Kurir TV od 17 časova
Osnaženi, nastavljamo svoju misiju „Zasadi drvo 2020“ još u širem sastavu
„Zasadi drvo“ pokrenuli su prošle godine AMG i „dm drogerie markt“, zajedno sa institucionalnim partnerima Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprava za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Privrednom komorom Srbije, Pokretom gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije i Botaničkom baštom „Jevremovac“, otvaranjem jesenje sezone pošumljavanja 17. novembra. Ove godine dobijamo značajno pojačanje u vidu Šumarskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, koji ove godine proslavlja 100 godina od osnivanja, kao i srednje Šumarske škole u Kraljevu, koja je, inače, i najstarija škola u Srbiji.