Neverovatno

Naučnici otkrili rezultate istraživanja i sve šokirali: Carski rez utiče na ljudsku evoluciju!

Ovoj studiji nije cilj da kritikuje medicinsku intervenciju već da skrenu pažnju na to da je "imala delovanje na evoluciju"
Trudnoća

Carski rez utiče na ljudsku evoluciju jer zahvaljujući toj metodi majke s preuskom pubičnom kosti danas preživljavaju porođaj, a u prošlosti su umirale i ona i dete pa se ti geni nisu prenosili, pokazuje studija austrijskih naučnika koji predviđaju da će se trend nastaviti, ali blago i polagano.

Nova studija pokazuje da je carski rez nužan za donošenje zdravog deteta na svet jer je danas veći broj majki koje imaju preusku pubičnu kost.

Broj slučajeva u kojima deca ne mogu proći kroz porođajni kanal iznosio je 60-ih godina 30 na 1000, a danas je dosegnuo 36 na 1000, kažu naučnici.

Istorijski gledano, geni majki s preuskom pubičnom kosti ne bi se prenosili na iduću generaciju jer bi i majka i njeno čedo umrli pri porođaju.

Dr. Filip Miteroeker iz sektora za teorijsku biologiju Univerziteta u Beču kaže da je u razumevanju ljudske evolucije staro pitanje "zbog čega je tako visok postotak nesrazmera između veličine fetusa i porođajnog kanala, a to znači da dete ne može proći kroz porođajni kanal".

Žena u 62. godini rodila dete: Presrećna sam, ona je pravo čudo! (VIDEO)

"Bez intervencije moderne medicine takve su porođajne tegobe često bile smrtonosne i iz evolucijske perspektive bila je to prirodna selekcija", kaže dr. Miteroeker.

"Žene s vrlo uskom pubičnom kosti ne bi preživele pre 100 godina. One danas preživljavaju i gene preuske pubične kosti prenose na kćeri", objašnjava naučnik.

Staro je pitanje zbog čega se ljudska pubična kost nije s godinama proširila jer glavica ljudskog mladunčeta velika je u odnosu na druge primate, na primer šimpanze koje relativno lako rađaju.

Istraživači su osmislili matematički model koristeći se podacima Svetske zdravstvene organizacije i drugih studija o porođajima. Ustanovili su postojanje oprečnih evolucijskih sila. Jedna je trend da novorođenčad postaje sve veća, a to znači i zdravija.

S druge strane, što je novorođenčad veća veći su izgledi da "zapne" tokom porođaja što se nekad završavalo smrću majke i deteta te se njihovi geni ne bi prenosili dalje.

"Jedan deo selektivne sile, a to je trend prema manjoj novorođenčadi, nestao je primenom carskog reza", kaže dr. Miteroker. Ističe da studiji nije cilj da kritikuje medicinsku intervenciju već da skrenu pažnju na to da je "imala delovanje na evoluciju".

Na pitanje šta će se dogoditi u budućnosti, dr. Miteroeker kaže kako "očekuje da će se taj evolucijski trend nastaviti, ali verovatno blago i sporo" te objašnjava "I tu postoje ograničenja. Dakle, ne očekujem da će se jednoga dana sva deca rađati carskim rezom".

Deca rođena carskim rezom sklonija gojaznosti!

Foto:  Thinkstoc