Filmski festival u Kanu oduvek je više od same umetnosti – to je modna pozornica na kojoj haljine ne samo da osvajaju poglede, već često ulaze u istoriju. Nekada zbog raskoši, nekada zbog cene, a ponekad – zbog poruke koju nose. Upravo takvu poruku poslala je Džulija Roberts 2016. godine, kada je prvi put zakoračila na kanasku scenu.
Već samo njeno pojavljivanje izazvalo je oduševljenje, ali ono što je uradila pred desetinama kamera i hiljadama pogleda – ušlo je u anale mode. Džulija se pojavila u veličanstvenoj crnoj haljini modne kuće Armani Privé, elegantnoj i besprekorno krojenoj, ali bez jednog ključnog dodatka – cipela.
Bila je bosa.
U haljini koja je doslovno klizila niz stepenice, sa dramatičnim dekolteom u obliku srca i slojevima luksuzne tkanine, ona je svesno prekršila nepisana pravila glamura. I time progovorila – tiho, ali snažno.
Samo godinu dana ranije, nekoliko žena bilo je udaljeno sa crvenog tepiha jer nisu nosile visoke potpetice. Taj incident pokrenuo je žestoku raspravu o rigidnim pravilima oblačenja na glamuroznim događajima.
Džulija Roberts nije morala ništa da kaže. Hodajući bosa – dostojanstveno i sa osmehom – pokazala je da elegancija nije u štiklama, već u stavu. Njena poruka bila je jasna: žena ne mora da žrtvuje udobnost da bi bila primećena, uvažena ili glamurozna.
Te večeri, njena haljina nije bila samo modni komad – bila je sredstvo izraza. Roberts nije samo zablistala – ona je izazvala sistem, preispitala norme.