Otvorio je put japanskim dizajnerima u svet mode
Kada su u pitanju poznati japanski dizajneri, pre svega se sećamo imena Joši Jamamoto i Rei Kavakubo. Međutim, ne bismo znali nijednog da nije bilo Kenza Takade. Doselio se u Pariz iz Tokija 1965. godine. Nakon pet godina, predstavio je svoju prvu žensku kolekciju, postavši tako prvi japanski dizajner na zvaničnom rasporedu pariske Nedelje mode.
Kolekcija je postigla zapanjujući uspeh u javnosti i modnoj štampi, a već 1971. organizovao je reviju u Njujorku. Malo ljudi zna, ali on je ujedno bio i prvi muški dizajner u Japanu: pre njega se ova profesija smatrala ženskom, a samo su devojke studirale na čuvenom koledžu Bunka u Tokiju. Kasnije su Jiši Jamamoto i Junža Vatanabe diplomirali na njemu.
Jedan od prvih koji je koristio nove formate prikaza
Sve revije su do određenog trenutka izgledale približno isto - modeli su graciozno šetali pistom u salonu modne kuće. Takada je bio jedan od prvih koji je prekršio ovo pravilo i počeo da pravi revije na neobičnim lokacijama. Tako je 1977. priredio reviju u legendarnom njujorškom klubu Studio 54, gde je legendarna Grejs Džouns bila odgovorna za muziku.
1978. i 1979. održao je dve revije u pravom cirkusu, gde su manekenke jurile pred publikom na konjima, a sam se u finalu pojavio na slonu. Kasnije su i drugi dizajneri počeli da razvijaju ove ideje - danas je teško iznenaditi nekoga neobičnom lokacijom. Za sedamdesete to je bila revolucija.
Podsetio modni svet na Rusiju
Poput Iv Sen Lorena, Kenzo Takada je bio veliki ljubitelj etničke pripadnosti. U svojim kolekcijama više puta je citirao japanski kimono, indijski sari i još mnogo toga. Ali posebno mesto u njegovom srcu zauzimala je ruska nošnja. Vraćao joj se nekoliko puta tokom svog života. Tako je njegova kolekcija jesen-zima 1987. godine sadržala sliku belog krznenog šešira, suknje i kratke jakne, jasno inspirisane tradicionalnom ruskom odećom.
Lansiranje dizajnerskih mirisa učinio je normom
Prvi dizajner koji je napravio personalizovani parfem bio je Paul Poiret. 1921. godine Koko Šanel je sledila njegov primer, stvorivši svoj legendarni Chanel N5 zajedno sa parfimerom Ernestom Beauksom. Uprkos svemu ovome, do 80-ih godina izdanje mirisa od strane dizajnera još uvek nije smatrano normom i masovnim fenomenom. Ova situacija se na mnogo načina promenila zahvaljujući Takadi - lansirao je uspešnu liniju parfema, koja je obuhvatala mnoge bestselere, poput čuvenog mirisa „Flower“.
Kasnije su svi drugi popularni dizajneri sledili njegov primer, a danas se to već podrazumeva. Kenzo parfemi su i dalje veoma popularni, a linija se redovno ažurira novim proizvodima.
Postao je pionir saradnje sa high street brendovima
Posle brojnih kolekcija luksuznih i fast fashion brendova, ovo više ne deluje kao nešto fantastično. Međutim, do 1984. godine ova dva segmenta su postojala u paralelnim univerzumima i nikada se nisu spajala. Sve dok Kenzo Takada nije sklopio sporazum sa The Limited o kreiranju demokratske linije.
Tada je to bilo šok i izazvalo talas ogorčenja, a nekoliko velikih luksuznih prodavaca čak je odbilo da kupi kolekcije sa glavne linije Kenza. Međutim, ispostavilo se da je ovaj korak bio proročki i jednostavno ispred svog vremena. Već 2016. godine Kenzo je, bez učešća osnivača (brend je napustio 1999. godine), objavio zajedničku kolekciju sa brendom H&M, koja je oborila sve rekorde prodaje.