Na ovogodišnjem konkursu Svetske turističke organizacije Ujedinjenih nacija (UN Turizam) za izbor Najboljih turističkih sela 2025, Srbija je u trku za prestižno priznanje uvrstila tri sela: Tršić, Rudno i Bistricu. Ovu informaciju potvrdilo je Ministarstvo turizma, navodeći da se konkurs sprovodi u okviru globalne inicijative "Turizam za ruralni razvoj", koja prepoznaje sela sa izuzetnim prirodnim i kulturnim bogatstvima, kao i očuvanim tradicionalnim načinom života.
Pre nekoliko godina, Mokra Gora je već zabeležila veliki uspeh konkursu Svetske turističke organizacije Ujedinjenih nacija (UN Turizam) za izbor Najboljih turističkih sela, a sada su kandidati Tršić (u organizaciji Turističke organizacije Loznice), Rudno (u nadležnosti Kraljeva) i Bistrica (opština Petrovac na Mlavi), piše "Nova.rs". Ipak, posebnu pažnju privlači selo Rudno, smešteno na Goliji, na nadmorskoj visini od 1.100 metara.
Ovaj konkurs sprovodi se u okviru globalne inicijative "Turizam za ruralni razvoj", koja prepoznaje sela sa izuzetnim prirodnim i kulturnim bogatstvima, kao i očuvanim tradicionalnim načinom života.
Rudno se ističe nečim sasvim neuobičajenim - prema podacima, odmah je iza Hvara po broju sunčanih dana u godini u bivšoj Jugoslaviji. U Srbiji - ima ih najviše!
Zdrava klima, čist planinski vazduh i bistri potoci učinili su ovo selo idealnim za razvoj seoskog turizma, a meštani su to brzo prepoznali i aktivno počeli da razvijaju lokalnu turističku ponudu.
"Gosti su odmah bili oduševljeni, ne samo lepotama prirode, već i domaćom hranom koja se ovde proizvodi bez konzervansa i pesticida, uz minimalnu upotrebu veštačkog đubriva", priča za RINU domaćin Dragan Milošević.
"Pored toga, blizina kulturno-istorijskih spomenika poput manastira Studenica, Gradac, Pavlica, srednjovekovnog grada Magliča i isposnica Svetog Save samo dodatno obogaćuje turistički doživljaj", dodaje on.
Turizam u Rudnu beleži stalni rast. U selo dolaze i domaći i strani gosti - iz Rusije, Italije, Kine - ali ubedljivo najbrojniji su posetioci iz Švedske. Meštani kažu da Skandinavcima posebno prija kontrast između hladne klime i sunčanog Rudna, a najlepša potvrda kvaliteta jesu oni koji se vraćaju iz godine u godinu.
"Ko jednom dođe na Rudno, uglavnom se vraća. Njihove preporuke prijateljima, rodbini i komšijama najbolji su marketing koji možemo poželeti", ističu domaćini.
Sva hrana koja se služi gostima dolazi direktno iz lokalne kuhinje, bašte ili staje.
"Domaći sir i kajmak, mleko, pite, gibanice, sušeno meso, kobasice, slanina, sitni kolači, variva i prirodni sokovi - to je ono na šta su naši gosti navikli i što traže iznova i iznova", dodaju.
Iz Turističke organizacije Kraljeva ističu da je Rudno već odavno prepoznato kao jedna od omiljenih destinacija među turistima, ali se nadaju da će globalna promocija doprineti dodatnom rastu broja poseta i noćenja.
"Kada imate ovakvo selo - čistu prirodu, planinski vazduh, zdravu hranu i gostoprimstvo - nije ga teško promovisati. Rudno je pravi biser ovog kraja i verujemo da će svet to znati da prepozna", poručuju iz TO Kraljevo.
Stil / Blic