Baš kad ujutro pomislite da bi dan u kancelariji mogao da prođe u redu jer ste većinu posla već obavili, može da vas naljuti kolega koji je loše parkirao automobil i onda morate da stanete na udaljenije mesto. Ali to je samo jedna od stotinu situacija na poslu koja može da vas razbesni.
Kolege iz kancelarije najviše nas nerviraju kada nas dodaju u grupu mejlova koji sa nama nemaju nikakve veze ili nam čitaju privatnu poštu preko ramena, ali i oni koji viču na telefon, pokazalo je britansko istraživanje. U posebnu “kategoriju” spadaju saradnici koji svakodnevno "dave" sa pojedinostima iz privatnih života te se hvale o “predivnoj” i uspešnoj deci ili novom automobilu.
Sve je više preduzetnica, jer su žene uzele posao u svoje ruke, više pročitajte OVDE.
Ali tu spadaju i oni koji su celo vreme “zakačeni” na čet i ni sa kime ne komuniciraju. A da je svaka minuta u uredu potencijalno “zapaljiva”, dokazuje i vreme ručka. Kolege koji nose “mirisne” ručkove u kancelariju ili ne očiste mikrotalasnu i toster nakon upotrebe, često podižu napetost.
Naravno, tu se ubrajaju i oni koji provode dijetu pa celo vreme pričaju što smeju ili ne smeju jesti, ali i oni koji su ponekad jako gladni, pa vam “maznu” preostalu salamu kako bi sebi napravili sendvič.
Iritantni mogu biti i kolege koji su dovoljno ranije “rezervisali” godišnji, i to u - najjačem terminu. I previše revne kolege koji tipkaju non-stop te drmaju susedne stolove izazivaju bes kolega (o da!), baš kao i oni malo manje radišni kojih pet minuta do pet više nema u zgradi.
Feng Šui za bolje raspoloženje na poslu, više možete naći OVDE.
Neurednost posebno može živcirati - ostavljeni omoti od čokolade na stolu i ostalo smeće, zatrpan sto ili nepromijenjena rola toaletnog papira u WC-u. Znamo da je “trajno posuđivanje” najdraže šoljice ili hemijske neoprostivo, ali imajte milosti prema kolegi koji vam je to učinio. Jer uvek postoji i nešto gore od toga - a to je da vam kolega celi dan pevuši, a ako smatra da ima sluha - i peva na sav glas.
Zaposlenima pritisak ne raste samo zbog iritantnih ličnosti- i klasični kancelarijski problemi mogu izazvati masovnu histeriju. Na prvome mestu je kvarenje kompjutera tačno tada kad morate da završite prpremu određenog dokumenta. Potom slede blokiranje štampača, kolaps celog sistema, ali i klima odvrnuta na najjače tako da svi cvokoću. Negodovanje zbog kašnjenja ne pomaže, baš kao i kad vas zovu, a na godišnjem ste...
Kako da razgovor za posao bude uspešan, više možete naći OVDE.
Četvrtina ispitanika potvrdila je da mrzi kolege koji kasne ili ranije dolaze sa posla, a svaki peti odgovorio je da mu najviše smeta kada kolega pogreši, a ne prizna da je kriv, stoji u rezultatima britanskog istraživanja o negodovanju na poslu. Kolege “dramatičari”, pa oni koji vas zovu dok ste na godišnjem uz izgovor: “Ups, slučajno” te oni koji su celi dan sa slušalicama u ušima nadajući se da im niko neće dati posao mogu iziritirati i one “najotpornije”.
Top 10 omraženih osobina:
1. Okrivljavanje drugih za vlastite greške
2. Kašnjenje na posao ili raniji odlazak sa posla
3. Nepriznavanje da su u krivu ili da ne znaju
4. Pravljenje drame od sitnica
5. Ulizivanje šefu i ostalim nadređenim
6. Uzimanje zasluga za tuđi rad
7. Lični razgovori pred kolegama
Ovo su jednostavne tehnike pomoću kojih ćete se dopasti drugima, više možete naći OVDE.
8. Kritikovanje kolega iza njihovih leđa
9. Prebacivanje zadataka na druge
10. Gledaš me, ali me ne slušaš niti me čuješ