Da li znate

Urođena vrednost: Kako kul postaje kul

Šta je to kul ne može da se nauči jer to predstavlja instinktivnu, urođenu vrednost, koja u isto vreme za druge može da bude potpuno nedostižna, pa taj osećaj ljudi imaju ili ga nemaju
Zanimljivosti 29.01.2014. - 16:59h Autor: Tanjug
Foto: Thinkstock

Izraz kul (cool) predstavlja reč koja se češto upotrebljava kako bi se istakla vrednost određene stvari u savremenom društvu, a koje uključuje sve vidove života, piše Gardijan.

 

Šta je to kul ne može da se nauči, piše list, kul predstavlja instinktivnu, urođenu vrednost, koja u isto vreme za druge može da bude potpuno nedostižna, pa taj osećaj ljudi imaju ili ga nemaju. Postoji pretpostavka da su neke stvari "urođeno" kul, tako je glumica Vanesa Braun zaključila da naočare predstavljaju sveprisutnu oznaku za trend, odnosno one su kul u svakom vremenu, dok, na primer, ono što označava ovaj izraz može da varira u odnosu na različite društvene grupe, pa tako indijska muzika je kul za neke, a džez za druge.

 

Određene stvari koje su danas kul, ne moraju biti i sutra, a ta promenljivost je najviše povezana sa modom. Kul, kao termin, datira iz Prvog svetskog rata, dok kao koncept ili ideologija, ima korene u boemskoj subkulturi, džez muzici i afro-američkom getu, u kojima je ovaj izraz usvojen kao odbrana protiv predrasuda. Za ove grupe, kul je predstavljalo određenu razliku, na primer, afro frizura iz šezdesetih godina je bila kul u odnosu na frizuru političara iz tog vremena, navodi Gardijan.

 

U 21. veku, nema jače sile od konzumerizma. Profesor filozofije na Univerzitetu u Torontu Džozef Hit primećuje da je borba protiv konzumerizma postala "najvažniji revolucionarni pokret našeg vremena".

 

- Konzumerizam je povezan sa konformizmom, pa se samim tim, moda takođe može posmatrati kao konformistička i elitistička, specijalno u svetu visoke mode - rekao je on.

 

U tom smislu su dela vodećih modnih dizajnera često predstavljena kao inovativna, ali klasifikovana kao ona koja krše pravila, pa čak i buntovna. Međutim, iako to deluje kao bunt na prvi pogled, oni često sve rasprodaju čim uđu u mašinu koja se naziva modna industrija. Modna industrija je veoma jasno definisana, a da bi neko ili nešto bilo kul, mora da bude van trenda, ali ne i da bude demode.

 

Kul često odbacuje autoritet odnosno je neprijateljski nastrojen prema trendu, a sa druge stane dešava se da drugi počnu da ih imitiraju, pa se na taj način njihov stil izgubi i, na kraju, postane široko rasprostranjen u vidu trenda, zaključuje Gardijan.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...