Koje tajne čuvate, a koje ipak odlučujete da podelite sa drugima? Veliki umetnici ostavljaju za sobom dragocene tragove u svom platnu u nadi da će ih u budućnosti neko izabrati i otkriti njihove najdublje tajne.
Pablo Pikaso je jedan od onih genija koji nisu ostavili nikakve tajne kada je reč o stvaranju umetnosti. Počeo je da radi u vrlo mladom uzrastu, njegovu prvu sliku, Le Picador, stvorio je sa 9 godina i nije prestao da radi do dana kada je umro. S obzirom na to da je čitav svoj život posvetio svetu umetnosti, nije ni čudo da je njegov život bila otvorena knjiga, znamo koliko je ljubavnica imao, svađe u kojima je učestvovao, pa čak i njegovu sklonost ka prugastim košuljama.
Dakle, na prvi pogled možemo reći da nema ničeg novog što bi otkrilo ili razotkrilo Pikasa, ali kada su otkrili sliku skrivenu iza Plave sobe, ipak se ispostavilo da postoji mnogo toga o čemu treba razgovarati i šta treba istražiti.
Praznovjerje ga je navelo da radi
Kao što je već pomenuto, Pikaso se preopteretio poslom. Od 91 godine života, proveo je 80 godina u stvaranju umetnosti bez prestanka. Zašto? Pa, on je verovao da će ga težak rad zadržati u životu. To je dovelo do procenjenih 50.000 proizvedenih umetničkih dela, od kojih je više od 15 stotina slika, oko hiljadu su skulpture, više od dve hiljade su keramike, a drugi su bezbrojni crteži.
Njegove ljubavne veze služile su kao inspiracija, ali su se samouništavale
Osim što je bio najpoznatiji slikar 20. veka, Pikaso je bio poznat i po tome što je bio ženskaroš. Tokom svog života, umetnik se dva puta oženio, imao je šest poznatih ljubavnica i mnogo, mnogo drugih ljubavnica, od kojih su sve služile kao muze za stvaranje mnogih njegovih najpoznatijih dela. Njegov poslednji brak bio je u 79. godini života sa Žaklin Roke, koja je imala 35 godina.
Ljubavnice je terao da se biju da bi ih slikao: 7 velikih ljubavi Pabla Pikasa! (FOTO)
Njegova kratkotrajna opsesija plavom bojom bila je povezana sa depresijom
Pikaso nije favorizovao neku određenu paletu boja, baš kao što nije imao jednu jedinu muzu. Tokom njegove umetničke putanje, stručnjaci su primetili da je neko vreme gravitirao prema određenoj boji i da će ova opsesija vremenom nestati. Na primer, od 1901. do 1904. godine, Pikaso je slikao samo plavom paletom.
Bila je pogodna boja za usamljenost i depresiju koju je pretrpeo nakon što je izgubio svog dragog prijatelja Karlosa. Neke od najpoznatijih slika koje su inspirisane tokom ovog perioda bile su Blue Nude, La Vie i The Old Guitarist.
Pikaso ispod Pikasa: Ispod površine platna otkrivena skrivena slika pomoću infracrvenih zraka (FOTO)
Imao je ružičastu fazu inspirisanu ljubavlju
Pikaso se preselio u Pariz 1904. godine, gde je bio koncentrisan veći deo evropskih umetničkih pokreta. Kada se njegov plavi period završio, počela je druga faza i moglo bi se reći da je tad bila njegova afera sa modelom, Fernandom Olivije koja ga je podstakla. Zamenio je plave nijanse za toplije boje kao što su crvene, ružičaste i roze. Ipak, ovaj period je trajao samo kratko, počevši od 1904. i završio se 1906. godine.
Afričke maske inspirisale su njegov stil - kubizam
Bez sumnje, kubizam je jedan od najznačajnijih doprinosa Pikasa u umetnosti. Kubizam je bio inovativna sila iza apstraktne umetnosti i bio je "rođak" drugih stilova kao što su konstruktivizam i neoplasticizam. Pikaso i njegov prijatelj Žorž Brak (sa kojim je on stvorio kubizam) slike su opisane kao redukcija svega na geometrijske obrise kocke. Očigledno, Pikaso je ovu ideju dobio od starog dela umetnika Pola Sezana i afričkih plemenskih maski, kojih je bio veliki fan.
Rat i konflikt su promenili njegove društvene stavove i umetničku viziju
Pikaso je živeo kroz političke i društvene preokrete, što ga je učinilo hiperaktivnim i uključenim u političke pokrete. Tokom Španskog građanskog rata, slikao je vazdušno bombardovanje grada Gernike. On je "zarobio" masakr nevinih u jednobojnim bojama koji aludiraju na novinski omot. Slika je takođe bila protest protiv fašizma.
Detinjstvo joj obeležili očevi seks skandali: Buran život genijalne Palome Pikaso! (FOTO)
Tokom okupacije Francuske 1939. godine, Pikaso je ispitivan od strane nacista, ali on nikada nije uhapšen i nastavio je sa svojim radom. Posle Drugog svetskog rata, Pikasov stil je postao mračan sa ugaonim oblicima i haotičnim temama.
Tokom svojih poslednjih dana, on se okrenuo sažetom prikazivanju dela
Godinu dana prije smrti, Pikaso je nacrtao autoportret pomoću olovke i bojice. Ovo umetničko delo je poznato kao Self Portrait Facing Death. Široke oči i ravna usta izazivaju osećaj anksioznosti i straha, zbog čega kritičari veruju da je ovaj autoportret iskren prikaz Pikasovih strahova i briga.