Vredi probati

Pozitivno razmišljanje ne pomaže: Evo šta treba da uradite!

Nakon višegodišnjeg istraživanja, psiholog sa Univerziteta u Njujorku, Gabrijel Otingen, ukazao je na, takozvani, plan od četiri koraka
Lifestyle 10.12.2014. - 19:57h Autor: K.V.
Foto: Shutterstock

Nasuprot uvreženom mišljenju da je pozitivno razmišljanje najbolji put do cilja, najnovija studija je ukazala na nešto sasvim suprotno.

 

Naime, provođenje dosta vremena u razmišljanju o snovima i nadanju, zapravo može da vas "odvuče" od sprovođenja konkretnih aktivnosti koje vode do ostvarenja cilja, prenosi nymag.com.

 

Nakon višegodišnjeg istraživanja, psiholog sa Univerziteta u Njujorku, Gabrijel Otingen, ukazao je na, takozvani, plan od četiri koraka - metod WOOP: wish (želja), outcome (ishod), obstacles (prepreke), plan (plan).

 

OVDE saznajte sa kojih devet strahova svako u životu treba da se suoči.

 

Korak broj jedan


Prvo, definišite svoj cilj. "Razmislite o konkretnoj želji. Šta je to što zaista želite?", objašnjava Otingen. To može biti velika novogodišnja odluka, poput skidanja viška kilograma. Međutim, može da se radi o jednoj sasvim maloj stvari na dnevnom nivou.

 

"Ja to radim svako jutro za naredni dan", kaže psiholog. Ne mora to da bude neka krupna stvar, samo je bitno da to zaista želite da i da je realno.

 

Ne budite previše fini ako želite da vas poštuju, više o tome saznajte OVDE.

 

Korak broj 2


Ovde vam je potrebno malo pozitivnog razmišljanja. Imajući na umu svoj cilj, postavite sebi pitanje: Ako u potpunosti ostvarim želju, koji je najbolji mogući ishod? "Često je reč o osećanju", kaže Otingen.

 

"Definišite taj ishod, potom ga u glavi zamislite. Kada jednom u glavi stvorite sliku ishoda, zaista se "bacite" na ostvarenje istog", dodaje psiholog.

 

OVDE saznajte koja tri pitanja vam mogu preokrenuti život!

 

Korak broj 3.


Mnogi ljudi se upravo na koraku broj dva i zaustave. Sanjarenje i maštanje je zaista lep osećaj, ali se nakon toga treba vratiti u realnost.

 

"Tada treba da se zapitate šta je to što vas koči da i u relanosti iskusite taj osećaj ispunjenja cilja, taj ishod o kome maštate?", kaže Otingen. "Ono što vas koči su najčešće emocije, loše navike... Zamislite ih u glavi".

 

OVDE saznajte kojih deset navika ugrožavaju vaše mentalno zdravlje.

 

Korak broj 4.


"Jednom kada u glavi posložite i zamislite te prepreke, shvatićete šta vam je potrebno da biste ih prevazišli", kaže Otingen. Koristite se pitanjem "šta ako?".

 

Ovaj Otingenov WOOP metod pomogao je mnogima da jedu više voća i povrća, smršaju koji kilogram, studentima da postižu bolje uspehe, kao i mnogima da u ljubavnim vezama imaju više samopouzdanja, prenosi nymag.com.

 

OVDE proverite koji aspekt ženske psihe dominira kod vas.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...