Raspućin je bio siromašni seljak koji je rođen u Sibiru. On je od mađioničara stigao do savetnika carice Aleksandre. Još više su ga zavoleli kada je izlečio njihovog sina. Aristokrate, ljubomorne na njegov status u palati, s obzirom da je bio samo seljak, odlučile su da ga se reše. Raspućina je bilo skoro pa nemoguće ubiti, preživeo je rane od vatrenog oružja, brutalno premlaćivanje i pokušaj da mu se odseku genitalije.
Nažalost po kraljevsku porodicu, konačno su uspeli da ga vežu i bace u ledenu reku. Pre nego što je umro, ostavio je prokletstvo u kom je navedeno da ako je ubijen od strane aristokrata, kraljevska porodica će biti ubijena u roku od godinu dana. Upravo u tom vremenskom periodu, car, njegova žena i deca su pogubljena, ispunjavajući kletvu Raspućina.
U vreme njegovog nastanka, Rusija je bila zemlja u kojoj je 300+ godina autokratske dinastije Romanovih opasno visila o koncu. Neredi, nasilni protesti i atentati na careve i vladine zvaničnike postali su redovni deo ruskog života. Bilo je to vreme u široj Evropi kada su zastareli ideali ekspanzionizma i kolonijalizma počeli da trunu, temelji na kojima je svet stajao vekovima počeli da se urušavaju, a svetski rat se sve više približavao neizbežnosti.
Seksualni manijak od detinjstva?
Ostao je funkcionalno nepismen do punoletstva, a nakon toga jedva da je bio pismen. Kada je postao tinejdžer, postao je pomalo delinkvent, opijajući se, nepoštovajući lokalne vlasti, i bio je umešan u sitne zločine kao što su manje krađe. Takođe je optužen za bogohuljenje i lažno svedočenje tokom ovog perioda.
Međutim, ono što se zaista isticalo – i po čemu je bio najozloglašeniji u mladosti – bila je njegova razuzdanost i strastvena potraga za suprotnim polom. I mnogi od njih su bili prilično prijemčivi i pozdravili njegov napredak. Raspućin je počeo da se bavi seksualnim osvajanjima, a prvi izveštaji o seksualnom magnetizmu po kome je postao poznat datiraju još u tinejdžerskim godinama.
U kasnim tinejdžerskim godinama upoznao je, udvarao se i oženio seljankom iz obližnjeg sela, ali brak nije usporio njegovo naizgled nekontrolisano ženskarenje. Postao je toliko ozloglašen u svom selu i okolini zbog razuzdanosti da je zaradio nadimak Raspućin, što na ruskom znači "razvratnik".
Radikalna verska transformacija
U kasnim dvadesetim, Raspućin je imao iskustvo verskog obraćenja i napustio je svoje selo da bi otišao na hodočašće nakon što je video viziju ili Bogorodice ili ruskog Svetog Simeona Verhotjurskog, zaštitnika Urala. Drugi izvori govore da je Raspućin zapravo otišao na jadanje i otišao da bi izbegao hapšenje i krivično gonjenje za krađu konja.
Godine 1897, posle deset godina braka, napustio je dom i otišao na hodočašće u manastir Svetog Nikole u Verhotjuru, ostavivši za sobom sina malog i trudnu ženu, tešku još jednog deteta. U manastiru je boravio mesecima, tokom kojih je naučio osnove čitanja i pisanja. U tom periodu upoznao je i bio pod jakim uticajem lokalnog starca – starešine Ruske pravoslavne crkve, poštovan kao veroučitelj i savetnik. Međutim, kasnije je kritikovao monaški život kao prestrog i žalio se na raširenu homoseksualnost među monasima.
Osnovao je sekso-religijski kult
Raspućin je postao potpuni strannik, i odlazio je od kuće mesecima ili godinama da bi posetio sveta mesta. Tokom tih putovanja ponekad bi danima hodao bez zaustavljanja i jela. Takođe je prestao da se kupa ili umiva mesecima, a da bi povećao teškoće svog hodočašća i približio se Bogu, počeo je da nosi teške okove.
Još u svom rodnom selu, kada nije bio na putu i putovao do i između svetih mesta čak do Grčke, Sirije i Jerusalima, Rasputin je izmislio i vodio verski kult. Njegova sekta je kombinovala neke principe pravoslavnog hrišćanstva sa seksualnim običajima i nekim čudnim, ili potpuno bizarnim ritualima, koji su smatrani jeretičkim i bogohulnim.
Raspućin je odlučio da ih učini boljim tako što je izmislio religioznu doktrinu koju bi opisao kao "isterivanje greha grehom".
Da bi isterao greh grehom, Raspućin je zaključio da neophodna iscrpljenost za postizanje stanja svete bestrasnosti treba da bude potpuna – ne samo fizička već i seksualna. U tom slučaju, Raspućin je doveo svoj kult do seksualne iscrpljenosti putem orgija – produženih napada razvrata cele skupštine kako bi izbacio sve niske strasti iz svog sistema. Na taj način su mogli da se približe Bogu i da se usredsrede na njega bez ometanja tela.
Bonus video: