BIVŠI FBI AGENT OTKRIVA: Ove 3 stvari rade ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom prilikom komunikacije sa drugima

Šest godina je proučavao navike i načine razmišljanja nekih od najuticajnijih i najuspešnijih ljudi na svetu.

Lifestyle
Autor:
BIVŠI FBI AGENT OTKRIVA: Ove 3 stvari rade ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom prilikom komunikacije sa drugima
3 stvari koje rade visoko emocionalno inteligentni ljudi, Foto: Shutterstock

Ključna veština koju je savladao tokom 24 godina kao jedan od vodećih međunarodnih pregovarača FBI bila je emocionalna inteligencija. Tajna je, prema Vosu, znati kako slušati i čitati ljude. Proučavao je navike i načine razmišljanja nekih od najuticajnijih i najuspešnijih ljudi na svetu jer je hteo je da nauči kako oni razmišljaju.

1993. godine, na primer, dvojica muškaraca držala su tri zaposlena kao taoce u Chase Manhattan banci u Bruklinu. Vos je bio drugi pregovarač na telefonu sa jednim od pljačkaša banke, prenosi Bizlife.rs

Da bi rešio konflikt, uradio je tri stvari za koje kaže da ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom rade kada komuniciraju sa drugima, posebno tokom osetljivih razgovora:

Govorite umirujuće

U tim pregovorima 1993. godine, Vos je koristio tehniku koju je nazvao „The Late Night FM DJ“ glas: deklarativni, umirujući i nizak glas koji je primenljiv u skoro svakoj situaciji.

Ovaj ton glasa pokreće neurohemijsku reakciju koja smiruje mozak vašeg sagovornika, piše CNBC Make It.

,,Ako govorite glatkim, umirujućim glasom, zapravo možete i sebe da se smirite“, rekao je on u intervjuu za podkast 2018.

Razgovor
foto: Shutterstock

Ponovite izjave kao pitanja

Preslikavanje je efikasna tehnika za izgradnju dobre volje i prikupljanje informacija. Oslikavate nekoga ponavljanjem nekoliko ključnih reči koje su koristili u svojoj poslednjoj komunikaciji.

Na primer, ako pljačkaš banke kaže: „Imao sam zaista težak dan zbog svog stresa pod kojim sam“, odgovorite sa: „Stres pod kojim ste?“

Ovo vas održava prisutnim i emocionalno treznim, dok omogućava pljačkašu banke da nastavi da priča.

razgovor
foto: Shutterstock

Označite emocije druge osobe

Vos je zatim rekao drugom pljačkašu banke: ,,Nije bila tvoja greška, zar ne?“ i „Žališ što se ovo dogodilo, zar ne?“ Oba ova pitanja su insinuirala da je pljačkaš jednostavno doveden u lošu situaciju.

Označavanje se koristi za verbalno identifikovanje i imenovanje emocija vašeg sagovornika.

Dobra oznaka bi odgovarala jednim od sledećih izjava: „Izgleda da ste u stresnoj situaciji“ ili „Izgleda da niste zadovoljni kako su stvari ispale“.

Razgovor
foto: Shutterstock

Visoka emocionalna inteligencija zahteva strateško slušanje

Vos je uspeo da natera pljačkaše banaka da se predaju i oslobode taoce jer je uradio nešto što većina nas verovatno ne bi uradila usred sukoba pod visokim pritiskom: slušao je.

Ali njegovi alati za pregovaranje mogu se koristiti u bilo kojoj situaciji u životu. Ako ste u stanju da savladate veštinu slušanja, možete da iskoristite svoju emocionalnu inteligenciju da biste uspešno ublažili sukob sa svojim kolegom, supružnikom ili čak tinejdžerom.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs