probajte

9 trikova koji teraju nesanicu: Skuvajte bananu i vodu, efekat je neverovatan! (RECEPT)

U nastavku pročitajte koje promene treba da uvedete u svoju rutinu pre odlaska u krevet kako biste poboljšali san

Lifestyle 12.07.2019. - 13:42h Autor: Stil/Index.hr
Foto: Shutterstock

Nesanica u današnje vreme muči veliki broj ljudi, što može stvoriti dodatni stres i umor. 

 

Uz pomoć ovih saveta rešićete se nesanice, piše BrightSide.

 

Spavanje na levoj strani 

 

Iako telo izgledaju simetrično, položaj unutrašnjih organa nije takav.  Dakle, ako ležimo na levoj strani, želudac i njegovi sokovi ostaju ispod nivoa jednjaka.

 

Tako se smanjuje mogućnost pojavljivanja gorušice ili ukoliko vas ipak muči  maksimalno ćete je ublažiti.

 

Banana je odlična za opuštanje 

 

Oguljene banane su bogate magnezijumom, te pomažu telu da se opusti.

 

Voda sa aromom banane

 

  • Ogulite jednu bananu.
  • Odsecite joj oba kraja, stavite je u ključalu vodu i kuvajte 10 minuta. Procedite vodu u šoljicu, te po želji dodajte malo cimeta.
  • Napitak pijte pre spavanja kako biste se opustili i zaspali bez muke.

 

Biljka koja donosi zdravlje: Četiri veoma česta problema koje đumbir može da otkloni!

foto: Shutterstock

Pokušajte da ostanete budni

 

Iako ovo možda izgleda paradoksalno, ali  istraživanje sa Univerziteta u Kembridžu je pokazalo da su osobe koje pate od nesanice pre zaspali nakon što im je rečeno da ne smu zaspati, od onih koje se podsticalo da pokušaju na silu da utonu u san.

 

Rieč je o principu obrnute psihologije, jer kada se ljudi teraju na san, previše razmišljaju o tome kako ne mogu zaspati, onda im je teže.

 

Duvanje balona od sapunice pre spavanja

 

Profesorka neurologije Rejčel Mari E. Salas preporučuje duvanje balona od sapunice pre spavanja, odnosno vežbu dubokog disanja.

 

Na taj način smirićete svoje telo i um i možete preusmeriti sve misli koje vas ometaju da zaspite.

 

Izbacivanje sata iz spavaće sobe

 

Sat je često "neprijatelj" koji vam može navući stres i zato prestanite da vodite računa o vremenu kad ste u krevetu.

 

Ako ste zabrinuti da ćete se buditi tokom noći, ne proveravajte mobilni, već ga radije stavite ispod kreveta ili u komodu. 

foto: Shutterstock

Ako zaista ne možete nikako zaspati, uhvatite se neke aktivnosti

 

Ako ste budni više od 20 minuta, ustanite iz kreveta i započnite neku jednostavnu aktivnost kao što je sastavljanje slagalice ili slikanje, savetuje profesor Ričard Viseman.

 

Na taj način ćete prestati da povezujete krevet s nesanicom, a omiljena aktivnost dovoljno će vas opustiti.

 

Paljenje sveće za aromaterapiju

 

Snaga mirisa može da bude neverovatna, a sveće s mirisom lavande i kamilice mogu da opustite um.  Svetlo sveće stvara mnogo ugodniju atmosferu, ali nemojte zaboraviti da je ugasite pre nego što zaspite.

 

Izbegavanje tvrdog jastuka ako spavate na stomaku

 

Ako volite da spavante na stomaku, a imate tvrd jastuk, to može da škodi vašem vratu i uzrokuje bol. Stoga, isprobajte mekši jastuk i stavite pod čelo, umesto da okrećete glavu na jednu stranu.

 

Podupiranje kolena jastukom

 

Ako spavate na leđima, stavite jastuk pod kolena. Popunite sve ostale praznine između tiela i dušeka dodatnim jastucima. Ako spavate na boku, stavite mali jastuk između kolena.

 

Muče vas nesanica i stres: Ovaj napitak će vas začas uspavati i opustiti!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...