Navike

I zdrave navike su štetne: Ovo ipak izbegavajte!

Bez obzira koliko dobro želimo da se ogradimo od svih štetnih stvari u životu, ipak po nekada od silne želje preteramo. Ovo su navike koje ne bi trebalo rigorozno da praktikujete
Saveti stručnjaka 20.02.2014. - 20:12h Autor: dominomagazin.com
Foto: Shutterstock

Preterano korišćenje sredstva za dezinfekciju ruku

 

Ako često koristite svoj praktični gel za dezinfekciju ruku možda bi, ipak, trebalo da napravite malu pauzu. Osim ako ne radite u bolnici ili na nekim drugim mestima za čiste ruke dovoljni će vam biti voda i sapun. Ukoliko se, ipak, u nedostatku tekuće vode i sapuna odlučite na dezinfekcijske gelove, postarajte se da na njegovoj poleđini među sastojcima nije i triklozan koji može da podstakne otpornost bakterija i virusa na antibiotike.

 

Pranje zuba posle svakog obroka

 

Iako se pranje zuba čim pojedete nešto čini kao odlična ideja, možda bi trebalo da malo pričekate s tim. Naime, komadići hrane mogu za sobom ostaviti kiselinu koja oslabljuje zubnu gleđ, a pranje zuba dok je gleđ u oslabljenom stanju može vrlo lako da je ošteti. Zato je nakon konzumacije hrane tokom dana, ipak, pametnije isprati usta vodicom za ispiranje, a pranje zuba ostaviti za jutro i veče.

 

Preskakanje obroka kako biste ostavili mesta za kasnije

 

Ljudi često preskaču obroke kako bi kasnije mogli da se "natrpaju" hranom. Mnogi misle da raspodela obroka nije bitna ukoliko se pravilno rasporede kalorije. Međutim, kod osoba koje preskaču doručak javlja se potreba za slatkišima i drugim grickalicama. Zato je bolje tokom dana jesti obroke pune proteina kako uveče, pred spavanje, ne bismo jeli previše.

 

Konzumiranje samo flaširane vode

 

Mnogi danas posežu isključivo za vodom iz boce, međutim, istina je da u takvoj vodi nema fluora, a nedostatak tog elementa dovodi do propadanja zuba. Zato se, ipak, preporučuje konzumacija vode iz slavine, posebno kod nas gde je voda u većini zemlje pitka i zdrava.

 

Koncentrisanje na kardio vežbe

 

Iako su kardio vežbe najefikasnije za skidanje kilograma ipak ih treba kombinovati sa drugim vežbama kako se telo ne bi naviklo na jedan te isti režim. Stručnjaci zato preporučuju da se kardio treninzi ponekad “preseku” s kružnim treninzima na kojima ćete biti skoncentrisani na vežbe snage. Tako ćete i efikasnije trošiti kalorije.

 

Pretrpavanje dodacima ishrani

 

Više ne znači nužno i bolje, pogotovo ne kad se radi o vitaminima i mineralima. Ljudi često na sopstvenu ruku uzimaju dodatke ishrani, a da ni ne znaju da li su im uopšte potrebni, a preterana konzumacija istih može ostaviti vrlo ozbiljne posledice. Primera radi, velike količine vitamina A mogu ošteti fetus kod trudnica, preterivanje s vitaminom C može dovesti do problema sa sistemom za probavu, a neumerena konzumacija vitamina B6 dovodi i do oštećenja živaca, piše Fitnea. Uvek se preporučuje savetovanje s lekarom, a ne delovanje prema sopstvenom nahođenju.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...