Poboljšajte sve funkcije

Riblje ulje za zdrav život: Čuva mentalno zdravlje, jača srce, smanjuje rizik od moždanog udara!

Omega-3 masne kiseline, kojima je bogato riblje ulje, su veoma bitne za normalnu funkciju mozga, za normalan rast i razvoj organizma, kao i za razne upalne procese
Nutricija 02.02.2015. - 14:47h Autor: cajeviza.com
Foto: Thinkstock

Riblje ulje sadrži visok nivo omega-3 masnih kiselina, što je glavni razlog njegove popularnosti. Omega-3 masne kiseline su veoma bitne za normalnu funkciju mozga, za normalan rast i razvoj organizma, za razne upalne procese. Nedostatak omega-3 kiselina povezuje se sa velikim brojem zdravstvenih problema, kao što su kardiovaskularna oboljenja, neke vrste kancera, poremećaji raspoloženja, artritis.

 

Tradicionalni lek Amiša: Sprečava rak, čireve, snižava holesterol i krvni pritisak!

 

Iako je riblje ulje danas dostupno u kapsulama, mnogi stručnjaci smatraju da je bolje da riblje ulje unosimo putem ishrane, a ne putem suplemenata. Ribe bogate omega-3 masnim kiselinama su skuša, pastrmka, losos, haringa, sardina i tunjevina. Preporučuje se konzumacija ribe 2 puta u toku nedelje. Ukoliko niste ljubitelj riba i morskih plodova, omega-3 kiseline možete da nadomestite konzumiranjem semena lana, oraha, ulja repe i sojinog ulja. Važno je da ne uzimate više od 3g ribljeg ulja dnevno, jer prekomerna upotreba može izazvati krvarenja.

 

Prednosti ribljeg ulja za zdravlje

 

1. Jača kardiovaskularni sistem

 

Riblje ulje snižava krvni pritisak, smanjuje nivo triglicerida, smanjuje rizik od poremećaja srčanog ritma, kao i rizik od srčanog i moždanog udara.

 

5 lekovitih kombinacija namirnica: Povrće i maslinovo ulje snižavaju pritisak!

 

2. Ublažava reumatoidni artritis

 

Omega-3 masne kiseline ribljeg ulja imaju antiinflamatorno dejstvo. Suplementi ribljeg ulja mogu pomoći kod jutarnje ukočenosti izazvane reumatoidnim artritisom. Rezultati se ne mogu odmah primetiti, nego tek nakon nekoliko nedelja ili meseci.

 

3. Za inteligentniju decu

 

Bebe koje su za ishranu koristile formule bogate omega-3 masnim kiselinama imaju bolju koordinaciju oka i pokreta, lakše im se razvija pažnja, imaju bolje socijalne veštine i bolje rezultate na testovima inteligencije. Studije pokazuju da deca, čije su majke tokom trudnoće i dojenja unosile omega-3 masne kiseline, pokazuju bolje rezultate na testovima znanja u četvrtoj godini života, kada se uporede sa decom čije majke nisu unosile riblje ulje.

 

4. Poboljšava zdravlje kože

 

Riblje ulje je idealno za suvu kožu. Takođe je korisno i za lečenje raznih problema na koži, kao što su ekcemi, psorijaza, svrab, akne, crvenilo kože, osipi. Riblje ulje se može lokalno upotrebljavati radi ublažavanja psorijaze.

 

Šta vaše lice govori o zdravlju: Proverite štitnu žlezdu ako vam opadaju obrve!

 

5. Poboljšava zdravlje kose

 

Riblje ulje daje kosi sjaj i stimuliše njen rast, jer hrani folikulu vlasi. Kosi daje volumen i smanjuje opadanje. Za rast kose su potrebni proteini, a riblje ulje sadrži dovoljnu količinu proteina i doprinosi zdravlju kose.

 

6. Poboljšava mentalno zdravlje

 

Mentalna oboljenja kao što su Alchajmer, šizofrenija, depresija i demencija, su ozbiljna stanja koja ne utiču samo na osobe koje od njih boluju, već i na njihovu porodicu i prijatelje. Unos ribljeg ulja pomaže u održavanju nivoa dopamina i serotonina, dva hormona koja su jako bitna za ublažavanje pomenutih oboljenja.

 

7 znakova otkrivaju da li ste psihički stabilni: Ne bežite od promena, ne zavidite drugima.

 

7. Ublažava sezonske alergije

 

Omega-3 masne kiseline smiruju sezonske alergije na dva načina: smanjujući upalne procese u sinusima i sluzokoži nosa, i jačajući imuni sistem organizma.

 

8. Za trudnice

 

Riblje ulje jača razvoj organa kod bebe, najpre mozak i oči. Isto tako, štiti od pobačaja i prevremenih porođaja. Ukoliko ste trudni, posavetujte se sa svojim lekarom o suplementima ribljeg ulja.

 

9. Smanjuje rizik od moždanog udara

 

Moždani udar nastaje kada se krvni sud u mozgu začepi ili prekine. Omega-3 masne kiseline pomažu kod smanjenja određenih faktora koji utiču na moždani udar (visok pritisak, visok holesterol, arteroskleroza…).

 

3 čudesna tibetanska recepta: Podmladite se, sačuvajte se od srčanog i moždanog udara i stresa!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...