Probajte da odolite

Vreme je za kesten: 10 zanimljivih i zdravih recepata za uživanje (FOTO)

Ovo orašasto voće je prava riznica hranljivih materija, a budući da ne sadrži holesterol i vrlo je niskokaloričan, nemate razloga da ne pripremite neko od ovih jela
Nutricija
20:18h Autor:
Foto: Thinkstock

Kestenje pripada vrsti orašastog voća, ali se os svih ostalih veoma razlikuje, pre svega zato što sadrži mnogo manje kalorija - svega 180 na 100 grama, u odnosu na orahe i suvo voće koji sadrže čak 600 kalorija na 100 grama.

 

Takođe, kestenje ne sadrži holesterol, već vrlo malo nezasićenih masti, dok glutena uopšte nema. Osim toga, ovi orašasti plodovi su jedini iz te vrste koji sadrže vitamin C, a sadrži i dosta vode.

 

OVDE preuzmite recept za napitak koji snižava holesterol na prirodan način - Dobitna kombinacija kojom su i doktori šokirani!

 

Pored toga, kestenje obiluje važnim nutrijentima, poput tijamina, riboflavina, folata, vitamina B6 i B12, a dobar je izvor i kalcijuma, gvožđa, magnezijuma, fosfora i cinka. Od svih minerala i vitamina, najveća je riznica kalijuma, sa udelom od čak 10 odsto.

 

Da li vam je potreban još neki razlog da obogatite trpezu ovim fantastičnim jelima, čija je glavna zvezda ukusni kesten?

 

Sve o zdravstvenim blagodetima kestenja, pročitajte OVDE - Riznica zdravlja!

 

1. Kesten supa

 

Potrebno je: 2 l pilećeg bujona, 650 g kestenja, glavica seckanog luka, 3 vezice svežeg peršuna, 2 karanfilića, lovorov list, 130 ml pavlake, nepuna kašičica šećera, soli i bibera po ukusu.

 

Zasecite nožem ljuske kestenja, stavite da se kuva u vodi, a zatim pecite na 230 stepeni 10-ak minuta, pa sohladite i oljuštite. U velikoj šerpi pomepajte pileći bujon, kestenje i seckani luk. Peršun, lovorov list i karanfilić pomešajte u kesici za začine i tako stavite da se kuva sa supom na niskoj temperaturi 45 minuta.

 

Izbacite kesicu sa začinima, pa u blenderu ispasirajte smesu sa kestenjem. Dodajte pavlaku, šećer, posolite i pobiberite po ukusu. Vratite na ringlu i prokuvajte još nekoliko minuta. Po želji, servirajte sa pečenim kestenjem.

 

2. Sveža salata od piletine i kestena


Za pripremu salate od kestena i piletine potrebno vam je: 2 šolje očišćenog kestena, barena piletina iseckana na komadiće, 2 stabljike sitno iseckanog celera, jedna pečena crvena paprika iz tegle (takođe iseckana), 2 supene kašike majoneza, so i biber. Kesten najpre ogulite, potom ga kuvajte u pilećoj supi ili vodi oko 9 minuta dok jezgro ne postane hrskavo. Procedite ga, ostavite da se ohladi i potom sitno iseckajte. U činiji izmešajte sve sastojke, dodajte malo majoneza kako bi smesa postala kašastija, a opet dovoljno čvrsta da ne curi. Držite u frižideru najmanje dva sata. Po vrhu možete da dodate ceo kesten, kao dekoraciju. Salatu možete da jedete samu ili da je ubacite u sendvič.

 

OVDE preuzmite recepte za 5 odličnih specijaliteta sa pistaćima - Oduševiće vas!

 

3. Džem od kestena

Za pripremu džema od kestena potrebno vam je: jedan kilogram kestena, kilo i po šećera i jedan vanilin štapić. Najpre malo pecite kesten u rerni, potom ga oljuštite dok je još topao. Očišćen kesten stavite u tiganj i prelijte hladnom vodom. Kuvajte 30 do 40 minuta dok ne omekša. Potom, procedite i provucite kroz sito. Dodajte šećer u topao pire koji ste dobili. Stavite zaslađen pire u tiganj (na pola kilograma pirea idu tri supene kašike vode). Ubacite vanilin štapić i mešajte na umerenoj vatri, dok se smesa ne zgusne. Skinite sa vatre, izvadite vanilin štapić, stavite džem u tegle i čuvajte na hladnom mestu.

 

10 ukusnih recepata za jela sa bundevom preuzmite OVDE - Na jesenjoj trpezi svake domaćice!

 

4. Palačinke sa kestenom

Ispecite palačinke na uobičajen način. Unutra ih filujte kesten pireom ili džemom od kestena (recept pogledajte iznad). Nafilujte, urolajte pa odozgo premažite sa još malo fila i ukrasite seckanim ili celim pečenim kestenjem. Po želji odozgo možete staviti i malo umućene slatke pavlake.

 

OVDE pogledate kreativnost jednog tate - Svake nedelje pravi sinu palačinke kakve još niste videli!

 

5. Mon Blan kolač od kestenja

Umesite testo od 150 g omekšalog putera, 100 g šećera, jednog jajeta i 300 g brašna. Kada se sve sjedini dodajte dva vanilin šećera i kašičicu ekstrakta vanile. Neka odstoji u frižideru bar 30 minuta, a zatim pravite tanke korpice i postavite ih na kalupe za mafine, a dno izbodite čačkalicom. Pecite desetak minuta na 180 stepeni, sve dok korpice ne dobiju žućkastu boju.

 

Krem: Umutite 250 g kesten pirea sa 100 ml slatke pavlake, pa smesi dodajte 100 g istopljene bele čokolade i još malo umutite.

 

Posebno umutite 300 ml slatke pavlake i filujte korpice, od prilike po jednu kašičicu u svaku korpicu. Preko slatke pavlake špricem nanosite krem od kestena, da se dobije izgled kao na slici. Ukrasite sa malo slatke pavlake i kestenom na vrhu, a uz donju ivicu kolača pospite malo seckanog kestena.

 

6. Kesten mus

Za ovaj ukusni napitak potrebno vam je 2 šolje kestenja, 1 šolja mleka, pola šolje šećera, 2 žumanca i oko 150 ml pavlake.

 

Mleko i kestenje stavite da proključa, pa smanjite temperaturu i kuvajte dok kestenje ne omekša (oko 15 minuta). Izmiksujte u blenderu dok ne dobijete glatku smesu, ako je potrebno dodajte još malo mleka. Procedite, odbacite ono što se nije ispasiralo i stavite u frižider na 60 minuta.

 

Zagrejte šećer i 80 ml vode, kuvajte dok se šećer ne otopi. Žumanca umutite mikserom, pa u toku mućenja polako dodajte šerbet. Povećajte brzinu miksera i mutite dok ne dobijete penastu smesu, pa ohladite. Na kraju sve kremove izmešajte i mutite dok se ne sjedini. Sipajte u čaše, po želji ukrasite sa malo pečenog kestenja i ohladite preko noći.

 

OVDE možete preuzeti recepte za ukusne smutije za mršavljenje, lepši izgled i bolje zdravlje!

 

7. Pljeskavice od brokolija i kestenja

Za ovo ukusno i zdravo jelo potrebno vam je 500 gr brokolija, pola glavice seckanog luka, 2 jaja, 150 gr prezli, 150 gr očišćenog kuvanog ili pečenog kestenja, malo maslinovog ulja, so i biber po ukusu.

 

Propržite luk na malo maslinovog ulja, pa ostavite da se ohladi. Umutite dva jaja viljuškom i pomešajte sa iseckanim brokolijem, prezlama i kesten pireom. Posolite i pobiberite po ukusu, oblikujte pljeskavice i pecite na malo maslinovog ulja oko 5 minuta sa obe strane.

 

Zašto je brokoli pravi buketić zdravlja, saznajte OVDE - Sprečava rak, čuva vid, podstiče mršavljenje!

 

8. Rižoto sa kestenjem

 

Zagrejte malo maslinovog ulja u većem tiganju i propržite cekanu glavicu crnog luka i 1 čen seckanog belog luka. Dodajte 300 gr seckane bundeve, kašičicu žalfije i 400 gr pirinča i kuvajte dva minuta.

 

U smesu sa pirinčem dodajte litar bujona od povrća, dobro izmešajte i kuvajte 150 minuta. Dodajte 100 g kuvanog, seckanog kestenja i kuvajte još 5 minuta, odnosno dok pirinač ne omekša, a bujon dovoljno ispari. Otopite 100 g putera i dodajte u smesu, dobro izmešajte i sipajte u činijice za služenje. Odozgo pospite seckanim, svežim peršunom i rendanim kačkavaljem.

 

Kako da se detoksikujete pomoću pirinča, saznajte OVDE - Potpuni preporod organizma!

 

9. Pečeno kestenje

 

 

Ako nemate vremena da spremate ove izvrsne specijalitete, počastite svoj organizam jednostavnim pečenim kestenovima! Kako biste ih kasnije lakše oljuštili, zasecite ljuske nožem, poređajte u plehu i pecite. Možete otići i korak dalje i prvo ih malo skuvati, pa tek onda zapeći u rerni. Naravno, prvo im takođe zasecite ljusku.

 

10. Kesten pire

 

Za domaći kesten pire potrebno vam je 600 g kestena, 50 g šećera, 2 kesice vanilin šećera, kašičica ruma i 4 dl mleka.

 

Ljusku kestenja zasecite nožem i staviti u kipuću vodu na nekoliko minuta, dovoljno da se otvore. Stavljajte samo po nekoliko komada, jer ih je potrebno očistiti od kore dok su još vrući i lako se čiste. Očišćene kestene i vanilin šećer staviti u mleko i kuvati oko sat vremena, povremeno mešajući. Šećer i rum dodati pred kraj kuvanja.

 

Smesu umutite štapnim ili običnim mikserom da se dobije homogena masa. Pire sipajte u činije i ukrasite po želji.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs