U to vreme se u kinematografiji zaista dobro zarađivalo, ali nije bilo lako probiti se. Odlučivši da iskoristi svoju vitkost tamo gde je to bilo traženo, Đina Lolobriđida je počela da radi kao manekenka. Brzo je naučila kako da se lepo kreće i generalno kako da se efektno predstavi na pisti. Godine 1946. osvojila je drugo mesto na takmičenju lepote u Rimu, što joj je dalo pravo da sledeće godine učestvuje na izboru za "Mis Italije", gde je zauzela treće mesto.
Takva takmičenja bila su prava odskočna daska za buduće filmske zvezde. I devojke koje su zauzele prvo i drugo mesto kasnije su postale glumice, ali ih je Đina u filmu daleko nadmašila.
Konačno su je primetili reditelji. Dobila je prve "prave" uloge u filmovima "Alarm", "Paijaci", "Anselmo zauvek". Ispostavilo se da Đina izvanredno uspeva da dočara lik "devojke iz susedstva", koja se po svemu razlikovala od tadašnjih zvezda – uglađenih, manirisanih lepotica. Ona je bila živa, temperamentna, drska i bliska običnim Italijanima.
— Nisam se zanosila — govorila je Đina godinama kasnije. — Izgled! Bili su očarani mojim izgledom. Ali nisam bila jedina takva. U Italiji je bilo mnogo lepih devojaka. Ali ja sam bila vrlo uporna. Tome me naučila moja majka – da idem samo napred i nikada ne odustajem.
Vatrena ljubav sa Jugoslovenom
Vrata filma su se napokon širom otvorila za ovu upornu lepoticu. Počeli su da je zovu reditelji, a za nju se ozbiljno zainteresovao i milijarder Hauard Hjuz, koji joj je ponudio ugovor u Holivudu, podrazumevajući – kao nešto samo po sebi – i ljubavnu vezu sa svojim štićenicama. Ko zna kako bi se život buduće filmske legende razvio da nije odbila njegove uporne udvaranja. Ali, Đina je i dalje verovala u dve stvari: da će sve postići sama i... u ljubav.
Jer srce joj je brže kucalo kada bi se setila Milka. Upoznala ga je na zimskom italijanskom skijalištu dok je sa prijateljima dočekivala Novu 1947. godinu. Milko Skofič je bio izbeglica iz Jugoslavije i radio je kao lekar u logoru za izbeglice. Ubrzo se ostvarila želja Đinine majke – ćerka se udala za lekara. Istina, Milko je ubrzo promenio profesiju i postao njen impresario i desna ruka, zadužen za sve što se ticalo komfora i organizacije života.
Otprilike godinu dana kasnije, cela Italija je pričala o mladoj glumici. Dobila je glavnu žensku ulogu u filmu "Fanfan Tulipan" sa samim Žerarom Filipom! Film je odmah postigao i međunarodni uspeh, a ponude za nove uloge su se nizale.
"Provincijalka", "Posrami đavola", "Hleb, ljubav i mašta", "Hleb, ljubav i ljubomora", "Najlepša žena na svetu" – svaka uloga bila je pun pogodak! Ogroman uspeh doživeće i u američkom filmu "Trapez", kao i u francuskom filmu "Bogorodičina crkva u Parizu".
Zvezda svetskog formata
— Posle "Fanfana" i naročito "Bogorodičine crkve", gde sam igrala Esmeraldu, nisam mogla mirno da šetam ulicom — pričala je Đina. — Automobili su stajali, muškarci su me bukvalno svlačili pogledima, fotoreporteri su leteli za mnom, nisam mogla ni korak da napravim!
Naravno, pažnja muškaraca bila je preterana, a glumica je uživala u obožavanju. Što se ljubavnih veza tiče, dugo je bila verna svom mužu. Dobili su sina i Đina je bez razmišljanja odbijala uloge ako bi joj posao smetao da bude uz dete, ili bi vodila sina i dadilju sa sobom na snimanja. Tokom 60-ih godina njen uspeh je bio fenomenalan, žene su kopirale njenu frizuru zvanu "Lolo", šminkale se i oblačile kao ona.
Amerikanci su joj dodelili Zlatni globus za film "Dođi u septembru", što je bilo krajnje neuobičajeno – nagrada strankinji! Đina je putovala širom sveta, bila omiljena gošća na svakom festivalu. Bila je zvezda svetskog formata.
Krah braka i povlačenje na vrhuncu slave
Vremenom su odnosi sa mužem izgubili strast i nisu dobili novi zamah. Tračevi više nisu bili samo tračevi – glumica je ponekad uzvraćala pažnju harizmatičnim muškarcima. U to vreme razvod u Italiji je bio gotovo nemoguć. Ipak, Đina i Milko su se posle 22 godine braka razveli, a njihov razvod bio je tema svih medija. Ljubitelji Đininog talenta bili su razočarani jer je ranije često govorila o svetosti porodice i neraskidivosti braka.
Ubrzo se završila i njena karijera. Ne zato što je nestalo ponuda, već jer su reditelji tražili drugi tip žena – intelektualnije i sofisticiranije. Njoj su nudili uloge vlasnica bordela ili žena mafijaša.
I zato je donela tešku, ali dostojanstvenu odluku: povukla se iz filma dok je još bila u punoj snazi – lepa, talentovana, neiscrpljena u trivijalnim ulogama.
Bila je obezbeđena i nezavisna. Putovala je sa sinom, uživala u slobodi, a zatim se posvetila svojoj velikoj ljubavi – slikarstvu. Njene slike su se prodavale za ogromne sume na aukcijama. Kasnije se posvetila novinarstvu.
Đina je sama snimala i fotografisala, a intervjuisala je najveće zvezde sveta – filmske, političke, umetničke. Čak je i nedodirljivi Fidel Kastro pristao na ekskluzivan intervju!
Volela je i Sovjetski Savez, dolazila je više puta, srela se s Hruščovom, rado se družila sa sovjetskim glumcima. Svi se sećaju čuvenog kadra njenog poljupca sa Jurijem Gagarinom, iz kog je žuta štampa pokušala da napravi ljubavnu aferu.
Ljubavna afera sa braćom
Ali, kao i uvek, prave tajne otkrivene su kad je to sama želela. U poznim godinama priznala je da je imala romansu sa dva poznata ruska reditelja – braćom.
— Bila sam zaljubljena u starijeg. Prelepe priče... Bio je i pisac — rekla je Đina uz osmeh i pauzu. — To je bio Andron Končalovski. Uvek sam birala muškarce s kojima možeš da razgovaraš.
Rekla je da su planirali brak, ali je brat Nikita Mihalkova otišao da snima novi film, što ju je razočaralo.
— Iz inata sam započela romansu s mlađim bratom, Nikitom Mihalkovim. Sumnjao je s pravom da je to bila osveta. Ali i Nikita je bio vrlo šarmantan — dodala je kroz osmeh.
Nažalost, u poznim godinama povezala se s nepoštenim čovekom – u 79. godini objavila je veridbu sa 57 godina mlađim Špancem. Kasnije je on falsifikovao dokument kojim je tvrdio da su se venčali "po punomoćju", bez njenog prisustva jer "nije želela pažnju".
Zbog toga su odnosi sa sinom zahladneli, iako je on samo brinuo o njoj. Tek kada je glumica napunila 94 godine, sud je imenovao njenog zakonskog staratelja, jer su se i drugi grabili za njeno pozamašno bogatstvo. Inače, Đina se mnogo bavila humanitarnim radom – novac je davala fondovima za istraživanje raka i dečijim organizacijama.
Poslednje godine provela je na luksuznoj vili u Rimu. U njenoj bašti živelo je oko 500 ptica – patke, fazani, labudovi, papagaji…
— Čovek stari kada nema šta da radi. Ja uvek nešto radim: fotografišem, vajam, sviram, slušam pesmu svojih ptica – valjda je u tome tajna večne mladosti. Moja tetka je umrla sa 113 godina. Računam da me čeka još bar 20 zanimljivih godina — govorila je Đina.
Ta želja joj se nije ispunila. Velika glumica je tiho preminula u 95. godini. Ali živela je život pun sjaja i ostvarenja snova male devojčice — i zauvek ostala u istoriji svetske kinematografije.