Bjanka Censori je u svet javnosti zakoračila ne kao arhitekta, već kao supruga jednog od najkontroverznijih muzičara današnjice – Kanjea Vesta. Iako se na početku činilo da će biti još jedna u nizu žena u njegovom životu, ubrzo je postala sastavni deo njegovog brenda, njegove estetike i njegovog performansa.
Međutim, pitanje koje mnogi postavljaju jeste – da li je Bjanka samo još jedan instrument u Kanjeovom haotičnom univerzumu, žena koja trpi poniženja zarad novca i moći, ili možda svesni učesnik u jednoj provokativnoj umetničkoj viziji?
Od arhitekture do modne kontroverze
Pre nego što je postala predmet tabloida, Bjanka je bila poznata u uskim krugovima kao talentovana arhitektinja koja je radila za Kanjeovu modinu dizajnersku kompaniju Yeezy. Takođe je poznato da njena profesionalna karijera nije nagoveštavala da će jednog dana biti u ulozi žrtvenog jagnjeta modnik eksperimenata svog supruga.
![Bjanka Censori](/data/images/2024/08/13/15/361595_profimedia0883494817_ff.jpg?ver=1739366995)
Otkako su započeli vezu, Bjanka je postala deo Kanjeovog vizuelnog narativa – žena koja je gotovo uvek obučena (ili bolje rečeno, svučena) u minimalističke, često ekstremne kreacije koje izazivaju polemike. Njeni goli nastupi u providnim trikotažnim bodijima, uskim lateks odelima ili pak potpuno oskudnim kombinacijama koje ne ostavljaju ništa mašti, mnogi vide kao poniženje, kao dokaz da Kanje svoju partnerku koristi kao modni eksperiment.
Ima li u svemu ovome umetnosti?
Ako se oslobodimo površnog pogleda na stvari, možemo se zapitati – da li je Bjanka zaista samo lutka u rukama kontroverznog umetnika ili je deo nečega većeg?
Kanje Vest je poznat po tome da ne razdvaja muziku, modu i performans, već ih sipa u jednostavnu muzičku viziju. Njegov svet je svet hiperbolističkih slika, estetike minimalizma i ekstema, provokacije i pomeranja granica društvenih normi.
![Kanje Vest, Bjanka Censori](/data/images/2025/02/03/07/374043_profimedia0959777100_ff.jpg?ver=1739367123)
Na koji način Bjanka u tom svetu igra ključnu ulogu?
Bjanka je hodajuća manifestacija njegovih ideja. Kroz nju on stvara vizuelni spektakl, bilo da je u pitanju njen izgled, način na koji hoda pored njega poput senke, ili način na koji se svet odnosi prema njoj. U tom smislu, Bjanka nije samo pasivni objekat, već neko ko svesno učestvuje u stvaranju te slike.
Međutim, da li je to umetnost ili obična eksploatacija žene?
Ovo pitanje izaziva podeljena mišljenja. Dok jedni smatraju da je ona svesni učesnik u performansu koji briše granice između mode, provokacije i umetnosi, drugi je vide kao žrtvu moćnog muškarca koji je gura u ponižavajuće situacije samo da bi dokazao nešto sveto.
![Bjanka Censori](/data/images/2024/09/20/08/364239_profimedia0909892642_ff.jpg?ver=1739367312)
Žena bez glasa?
Jedan od razloga zbog kojeg se Bjanka percipira kao potčinjena figura u Kanjeovom životu jeste činjenica da o njoj ne znamo gotovo ništa. Retko kada daje intervjue, gotovo nikada ne govori u javnosti, a kada se pojavi u nekoj sceni pored Kanjea, deluje kao bleda senka - tiha, prisutna, ali bez aktivne uloge.
Njena nema faca je ono što dodatno hrani narativ o njoj kao žrtvi - ženi bez glasa, bez slobode da se izrazi, žene koja "trpi" samo zbog statusa i novca.
![Bjanka Censori](/data/images/2024/08/02/10/360862_profimedia0895061096_ff.jpg?ver=1739367586)
Međutim, ako posmatramo njen put pre nego što je postala deo Kanjeovog života, dolazimo do drugačije slike. Bjanka je bila uspešna mlada arhitektkinja, obrazovana, sa sopstvenim ambicijama i ciljevima. Možda ona nije pasivni učesnik, već neko ko je svesno odlučio da se upusti u odnos sa Kanjeom, znajući da će to doneti publicitet, moć i drugačiju vrstu uspeha.
Da li je sve za novac?
Najčešće pitanje koje se postavlja jeste – da li Bjanka sve ovo trpi samo zbog novca? Nema sumnje da život sa Kanjeom znači luksuz i pristup svemu što slava donosi. Međutim, da li bi obrazovana i talentovana žena pristala na ovakav vid „poniženja“?
Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan. Možda je Bjanka pronašla nešto što mi ne vidimo – možda u svemu ovome vidi umetničku vrednost, možda uživa u provokaciji i rušenju društvenih normi. Možda je svesno izabrala da bude deo Kanjeove vizije, ne kao žrtva, već kao aktivni učesnik.
S druge strane, ne možemo isključiti mogućnost da je u pitanju disbalans moći u vezi, u kojem Kanje kao dominantna figura diktira pravila, a Bjanka ih prihvata jer uživa da bude u ulozi ponižene. Možda bi i u nekoj vezi van javnih kamera bila isto, samo ne bi imala finansijske benefite
. Da li je to ljubav, umetnost ili kalkulacija – ostaje otvoreno pitanje.
Od talentovane dizajnerke do vizuelnog simbola jednog od najkontroverznijih muzičara današnjice, put je jednostavan. A znači: Lišiti se osećaja sramote, osloboditi blama, intrigirati javnost, puniti sve svetske medije kontroverznim naslovima i golotinjom - ali zaista - po svaku cenu!