Tražili su da gola puzi za novac, a kada su joj ovo rekli da uradi, pretrnula je: Intimne scene koje su šokirale Srbiju

Dobri filmovi su razbibriga i zabava, ali i beg od dosadne stvarnosti. Međutim, vruće filmske scene seksa mogu vam pružiti inspiraciju i za rast temperature u vlastitoj spavaćoj sobi

Celebrities
10:44h Autor:
Tražili su da gola puzi za novac, a kada su joj ovo rekli da uradi, pretrnula je: Intimne scene koje su šokirale Srbiju
Foto: Bennett / Katleman Productions / / AFP / Profimedia

Film "Devet i po nedelja" (1986) i danas se pamti kao kontroverzno ostvarenje koje je izazvalo šok i burne reakcije širom sveta, uključujući i publiku u Srbiji. Put do realizacije ovog erotskog trilera nije bio lak, a iza kulisa snimanja kriju se brojne intrigantne priče o izboru glumaca, zahtevnim režiserskim tehnikama i emotivnim izazovima sa kojima su se suočili Kim Bejsinger i Miki Rurk, glavni protagonisti filma.

Kim Besindžer
foto: Collection ChristopheL via AFP / AFP / Profimedia

Kontroverzna audicija i izbor glavne glumice

Pre nego što je uloga Elizabet poverena Kim Bejsinger, producenti su razmatrali poznate glumice poput Ketlin Tarner, Izabele Roselini i Teri Gar. Međutim, reditelj Adrijan Lajn na kraju je odabrao Bejsinger, tada najpoznatiju po ulozi Bondove devojke u filmu Never Say Never Again (1983). Audicija je, međutim, za nju bila traumatično iskustvo. Kako piše The New York Times, od nje se tražilo da se ponaša "kao prostitutka koja puzi za novcem u razrađenoj seksualnoj igri". Ova zahtevna scena dovela ju je do suza, nakon čega je izjavila svom agentu da nikada neće prihvatiti ulogu.

Ipak, pod uticajem reditelja i glavnog glumca Mikija Rurkija, koji su je obasuli buketima ruža, na kraju je popustila. "Ovo ostvarenje nije bilo običan film, bio je to emocionalni i fizički izazov", izjavila je kasnije Bejsinger.

Kim Besindžer
foto: Profimedia

Režiserska kontrola i netradicionalne metode

Adrijan Lajn je bio poznat po svom perfekcionizmu i nekonvencionalnom pristupu. Glumcima je bilo strogo zabranjeno da se viđaju pre početka snimanja kako bi se stvorila autentična intimnost ispunjena tenzijom.

"Želeo sam da među njima uvek postoji element straha i opasnosti," rekao je Lajn za Rolling Stone. Čak i tokom snimanja, glumci su često bili razdvajani kako bi se očuvala nepredvidivost njihovih susreta na setu.

Lajn je koristio suptilne tehnike režiranja – umesto glasnih uputstava, šaputao bi Rurku sugestije, pokušavajući da iz Bejsinger izvuče željene emotivne reakcije. Nazvao ju je "instinktivnom glumicom" i opisao kao "nevinom i spontanom", što je, po njegovim rečima, bila ključna komponenta njene privlačnosti na ekranu.

Kim Bejsinger
foto: Profimedia

Emocionalni i fizički izazovi za Bejsinger

Bejsindžer je često bila na meti intenzivnih režiserskih metoda, što je ostavilo i fizičke i emocionalne posledice. Snimanje scene na stepenicama Menhetna, gde je kiša padala po njoj dok je ležala naslonjena na cigle, ostavilo je trajan ožiljak na njenim leđima. "Bilo je užasno. Te zahrđale stvari probadale su mi kožu," prisetila se.

Nakon završetka snimanja, Bejsindžer je priznala da nije želela da vidi nijednog člana ekipe.

"Da sam naletela na tipa koji je donosio kafu, ubila bih ga," izjavila je u šali, dodajući da s Mikijem Rurkom nikada nije uspostavila pravi odnos.

Kasniji susret glavnih glumaca

Iako je film postao kultni klasik, Kim Bejsindžer i Miki Rurk nisu razvili blisko prijateljstvo tokom snimanja. Njihova saradnja obnovljena je tek 26 godina kasnije, u akcionoj drami Black November. Bejsindžer je i dalje zadržala ambivalentan odnos prema svom iskustvu u filmu, dok je Devet i po nedelja ostao upamćen kao delo koje je redefinisalo granice erotskog filma osamdesetih.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs