Jedna se udala u rijalitiju, a druga ne žali za javnom scenom: Gde su sad pevačice koje su 90-ih harale estradom
Bile su ikone muzičke scene, a danas se bave potpuno drugačijim profesijama
Izvor: Milica Krajnović
Devedesete godine prošlog veka bile su zlatno doba domaće muzičke scene, međutim mnoge popularne pevačice tog vremena kao da su nestale s lica zemlje. Ipak i dan danas ih mnogi pamte i sa setom slušaju njihovu muziku. Evo gde su danas žene koje su ostavile neizbrisiv trag na domaćoj muzičkoj sceni.
Svetlana Ceca Slavković
Ceca Slavković bila je jedan od simbola devedesetih, prepoznatljiva po svom snažnom glasu i specifičnom muzičkom izrazu koji je kombinovao pop i etno elemente. Njene pesme „Zar da mi bude svejedno“, „Prokleta ljubav“, „Ljubavi nema“ i „Život me ne mazi“ postale su evergrini domaće muzike, koje se i danas često nalaze na plejlistama njenih obožavalaca.
Pored muzičkih uspeha, Ceca je pažnju privlačila i svojom skromnošću i stavom prema medijima. Iako su njeni klupski nastupi uvek bili puni do poslednjeg mesta, na vrhuncu karijere odlučila je da se povuče iz javnosti.
„Ako hoćete da znate šta je u mom životu bilo poslednje što sam očekivala, to je svakako medijska pažnja i estradno eksponiranje. Ako pitate da li sam uživala u tome što sam se redovno pojavljivala u medijima – nisam. Želim li da se vratim na estradu – ne želim“, otkrila je jednom prilikom.
Danas se bavi vokalnom produkcijom, radeći iza scene u muzičkim studijima, gde pomaže mladim pevačima da razviju svoj glas i interpretaciju. Iako nije aktivna na društvenim mrežama, njeni verni fanovi često izražavaju žaljenje što se povukla sa muzičke scene.
Privatni život čuva u tajnosti, a mnogi se sećaju priča o njenoj navodnoj vezi sa pevačem Željkom Joksimovićem, o kojoj ni jedno ni drugo nikada nisu javno govorili.
Ceca, koja je ove godine napunila 51 godinu, i dalje izgleda gotovo isto i zrači istom harizmom kao u vreme kada je osvajala publiku.
Ella B
Brankica Čebalović, poznata pod umetničkim imenom Ella B, bila je jedna od najupečatljivijih figura domaće muzičke scene devedesetih. Njeni hitovi poput „Ajkula“, „Kamikaza“, „Titanik“ i „Ginis“ osvojili su publiku tada, ali ostaju među omiljenim klubskim hitovima i dan danas.
Ella B se na sceni pojavila kao pravo osveženje. Svojim provokativnim, ali umetnički upečatljivim stilom, stekla je naklonost i muške i ženske publike. Muzički hitovi su se nizali, a Ella je brzo postala sinonim za moderni pop tog perioda. Njene pesme su se slušale na radiju, klubovima i privatnim žurkama, dok su devojke širom zemlje pokušavale da imitiraju njen prepoznatljiv izgled i stav.
U srcu Elline priče o ljubavi nalazi se njen suprug Ljubomir „Ljuba“ Čebalović, član popularne grupe Beat Street. Njihova veza bila je jedna od najpraćenijih na estradi, a odluka da sudbonosno „da“ izgovore u emisiji „48 sati svadba“ izazvala je oduševljenje javnosti. Gledaoci su imali priliku da vide intimne momente njihovog venčanja, što je bio neuobičajen potez za tadašnje vreme.
Nakon toga su oboje odlučili da se povuku sa scene i presele se u Nemačku, gde su započeli potpuno novi život. Brankica se posvetila porodici, postavši majka četvoro dece, dok je Ljuba započeo karijeru u špediciji.
„Nama je tada bilo dobro, pokušavali smo da muzikom nadomestimo sve ružne stvari devedesetih,“ izjavio je Ljuba u jednom intervjuu, otkrivši da su zajedno doneli odluku da napuste Srbiju.
„Ostvarila sam se kao majka i to mi je najvažnije na svetu. Moja četiri blaga su moj ponos i najveća radost,“, izjavila je Ella B.
Zanimljivo je da njihova deca dugo nisu bila svesna koliko su im roditelji bili popularni u Srbiji. Tek kada su drugari iz škole spomenuli njihove muzičke uspehe, počeli su da se interesuju za Elline i Ljubine estradne korene.
„Mi im o tome nismo mnogo pričali, ali kada su pokazali interesovanje, pokazali smo im poneki snimak. Teško im je da to povežu s nama,“ priznali su oni jednom prilikom.
Njihovi novi poslovi danas nemaju veze sa muzikom – Ljuba radi kao šef u špediciji, dok je Brankica fokusirana na porodicu. Uprkos tome, njihov duh ostaje povezan sa domovinom, pa često kroz šale sa kolegama evociraju uspomene na estradne dane.
Madam Piano
Ljiljana Rančić, poznatija kao Madam Piano, bila je jedna od najsuptilnijih i najposebnijih umetnica na muzičkoj sceni devedesetih i početkom dvehiljaditih. Njena kombinacija pop, etno i džez-elemenata učinila ju je prepoznatljivom i omiljenom među publikom, dok su njene pesme poput „Eternal Love“, snimljene sa Italijanom Frankom Masijem, ostale zauvek urezane u kolektivnom sećanju.
Već od malih nogu, Ljiljana je pokazivala izuzetan talenat za muziku. Naučila je da svira violinu i brzo je našla put ka sceni. Prvi put se javnosti predstavila 1991. godine, nastupajući s glumicom Anom Sofrenović, dok je dve godine kasnije osvojila priznanje na festivalu Beogradsko proleće sa pesmom „Sanjam“. Godine 1997. izdala je svoj debitantski album, a obrada pesme „Yellow Flower“ Lorine Maknit dodatno ju je afirmisala.
Međutim, pesma koja je najviše definisala njenu karijeru bila je „Eternal Love“, kao ii duet sa Frankom Masijem, koji je postao veliki hit. Ova numera odjeknula je širom regiona i postala simbol njenog umetničkog izraza i savršene fuzije etno i džez tonova.
Uprkos velikoj popularnosti i uspehu, Madam Piano je 2003. godine donela odluku da napusti muzičku scenu, navodeći da joj javni život predstavlja veliko opterećenje. U jednom od retkih intervjua nakon povlačenja, priznala je da joj medijska pažnja nikada nije prijala i da je oduvek težila mirnijem životu.
Nakon završetka muzičke karijere, Madam Piano se posvetila radu kao profesorka džez-pevanja u srednjoj muzičkoj školi u Beogradu, kao i u školi u Novom Sadu. Međutim, njena druga strast – astrologija – postala je centralni deo njenog života. Diplomirala je na astrološkom institutu Johannes Kepler i stekla međunarodnu profesionalnu astrološku sertifikaciju. Danas se predstavlja pod pseudonimom Nia Nedeljković i poznata je po svojim astrološkim analizama i knjizi o astrološkim temama.
Bila je udata za muzičara Dejana Škopelju, člana grupa „U škripcu“ i „Babe“, sa kojim ima ćerku Lunu. Nakon njihovog razvoda, udala se za Marka Nedeljkovića, sa kojim ima sina Luku.
Tanja Banjanin
Tanja Banjanin, rođena 1969. godine u Bečeju, ostavila je neizbrisiv trag na domaćoj muzičkoj sceni devedesetih godina. Sa pesmom „Ja činim sve“, pobedila je na Budvanskom festivalu 1997. godine, a nizala je i hitove poput „Da li si dovoljno jak“, „Pamtim“, i „Ljubavna“. Ipak, Tanja je odlučila da se povuče iz javnog života, jer, kako sama priznaje, industrija je često obeshrabrujuća.
„Bilo je svašta u mom životu, razvod, bombardovanje, malo dete… Pokušala sam nekoliko puta sa izdavačima i stalno nailazila na zatvorena vrata. Posle više pokušaja rekla sam sebi – e, nećeš više ni izdavati,“ otkrila je Tanja.
Osim muzike, okušala se i u administrativnom poslu, radeći kao pomoćnica pokrajinskog sekretara za omladinu.
Iza Tanje su dva braka, iz kojih ima ćerku Stašu i sina Novaka. Prvi razvod ostavio je dubok trag.
„Posle prvog braka bila sam razbijena na sitne komade. Ćerka je imala dva meseca kad mi je muž saopštio da je zaljubljen u drugu. Jedva sam se podigla iz toga, trebalo mi je više od godinu dana,“ priznala je Tanja.
Drugi brak takođe nije doneo stabilnost. Nestanak ljubavi i poverenja doveo je do raskida, a Tanja je to opisala kroz simboličnu situaciju:
„Kap koja je prelila čašu bio je odlazak na svadbu kod momka iz mog benda. Muž nije hteo da ide sa mnom. Tad je u meni nešto puklo,“ rekla je.
Tanjin glas i pesme i danas ostaju urezani, dok ona balansira između posla, porodice i povremenih povrataka na scenu. Osim što je solistkinja u pesmi „Životni krug“ iz filma „Kralj lavova“ iz 2019. godine, Tanja i dalje uspeva da pronalazi način da se izrazi kroz muziku, iako je estradna scena više ne privlači na isti način kao nekada.
Vanna
Ivana Vrdoljak, poznata kao Vanna, obeležila je devedesete hitom „Tek je 12 sati“, koji je postao generacijski klasik. Prvobitno angažovana kao prateći vokal u grupi E.T., brzo je postala ključna članica benda, sa kojim je snimila četiri albuma (1992–1996), pre nego što je započela uspešnu solo karijeru.
Na Pesmi Evrovizije 2001., predstavljala je Hrvatsku pesmom „Strune ljubavi“, zauzevši deseto mesto. U solo karijeri, Vanna je nizala hitove poput „Sjaj“, „Ledeno doba“, i „Ispod istog neba“, a sarađivala je i sa bendom Neverne Bebe na pesmi „Za tvoje oči“.
U privatnom životu, od 1998. je u braku s producentom Andrijom Vrdoljakom, s kojim ima dvoje dece. Iako je svoj privatni život čuvala od očiju javnosti, ostala je aktivna na sceni, deleći trenutke sa koncerata i uživanja pored mora sa svojim pratiocima na društvenim mrežama.
Vanna je i danas prisutna u muzici, nastavljajući da osvoji srca publike autentičnim glasom i emocijama.
Stil / Zadovoljna
Bonus video: