KO SU BILE NAJVAŽNIJE ŽENSKE OSOBE POKOJNOG REDITELJA? Njih 2 su ostavile neizbrisiv trag u životu Jagoša Markovića
Reditelj Jagoš Marković preminuo je u 58. godini života
Autor:
Preminuo je naš poznati reditelj Jagoš Marković u 58. godini života.
Jagoš Marković, rođen 1966. godine u Podgorici, Crna Gora, predstavlja jednog od najistaknutijih pozorišnih reditelja ne samo u Srbiji, već i širom Balkana.
Njegovo pozorišno obrazovanje započelo je na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, gde je diplomirao 1987. godine. Tokom svojih studentskih dana, imao je privilegiju da uči pod mentorstvom renomiranih profesora poput Borjane Prodanović i Svetozara Rapajića. Ova iskustva su postavila čvrst temelj za njegovu kasniju karijeru kao pozorišnog reditelja.
Jagoš Marković je posebno poznat po svom radu u Narodnom pozorištu u Beogradu, gde je postao stalni reditelj od 2008. godine. Njegove režije su obuhvatile najznačajnije naslove svetske i domaće pozorišne klasike. Među njegovim remek-delima se ističu predstave kao što su "Učene žene", "Hasanaginica", "Gospođa ministarka" i "Pokondirena tikva". Osim toga, Marković je uspešno režirao i opere kao što su "Pepeljuga" i "Figarova ženidba".
Ono što čini Markovićev rad posebno impresivnim jeste činjenica da su njegove predstave postale poznate po svojoj dugovečnosti, kvalitetu i popularnosti kod publike. Uvek su privlačile prepune sale, a često su se izvodile pred oduševljenim gledaocima. Njegovo doprinos nacionalnom teatru i kulturnoj sceni prepoznat je ne samo u Srbiji, već i van njenih granica, kroz brojna međunarodna gostovanja i priznanja.
Jagoš Marković je ne samo reditelj, već i umetnik koji je svojim talentom, strašću i posvećenošću značajno doprineo pozorišnoj umetnosti na Balkanu. Njegovo delo će sigurno nastaviti da inspiriše i oduševljava publiku širom sveta.
Jagoš Marković je rado viđen gost i u drugim pozorištima, a nedavno je otvorio Sterijino pozorje u Novom Sadu.
O njegovom privatnom životu malo se zna, a javno je samo bio eksponiran brak s glumicom Vanjom Milačić. O tome je i sama dramska umetnica prilikom govorila.
- Iako se sve završilo na ovaj način, za mene bolno i dramatično, verujem da u budućnosti možemo ponovo da funkcionišemo, ako ne kao muškarac i žena, onda bar kao umetnici. Nezamislivo mi je da prođemo jedno pored drugog kao stranci, da se ne osvrnemo, ne pozdravimo. Želim da taj slučajni susret završimo odlaskom na kafu, pričom o temama koje nas ne vraćaju unazad. Volela bih da ponovo sarađujem s njim. Pošto je Jagoš veliki umetnik, nesvakidašnjih kreativnih kapaciteta, bilo bi mi zadovoljstvo da budem deo njegovog tima. Mnogo sam naučila od njega, ne samo o pozorištu i drami, već o životu i odnosu između dvoje. Poznajem ga od devetnaeste godine. Izvršio je ključni uticaj na formiranje moje ličnosti i vrednosnih sudova. Zbog toga sam mu večno zahvalna - rekla je svojevremeno Vanja za Gloriju.
Glumica Vanja Milačić u vezi je s 18 godina starijim advokatom Božom Prelevićem, sa kojim ima dvoje dece, a prethodno je bila u braku s poznatim pozorišnim rediteljem Jagošem Markovićem.
Jagoš Marković i Vanja Milačić su se razveli 2006. godine, a glumica je svojevremeno istakla da je rastanak teško podnela, kao i to da je pozorišni reditelj bio njena najveća ljubav.
Vanja nikada nije želela da otkrije prave razloge kraha braka.
- Nismo se slagali oko nekih stvari. Zamolio me je da napustim stan, što sam i učinila. Ovo je bolno, suviše teško iskustvo za mene da bih javno govorila o detaljima, koji su ionako važni samo njemu i meni. Situaciju mi otežava činjenica da tog čoveka još uvek volim. Za mene će on uvek biti jedinstven, neponovljiv. Pamtiću ga kao blagog, šarmantnog, duhovitog, romantičnog, nepredvidljivog, maestralnog kreativca. Otkrio mi je mnoge profesionalne i životne tajne koje bi zauvek ostale skrivene da nisam imala sreću da živim s njim. Jagoš je moja najveća ljubav, nikad to neću kriti. Verovatno i najlepša stvar koja mi se dogodila u životu - rekla je Vanja tada.
Inače, Vanja i njen nevenčani suprug Božo Prelević nisu otišli pred oltar, niti to planiraju.
- Moj suprug i ja ne uspevamo ni rečenicu jedno drugome da završimo, a kamoli negde da odemo. Boža i ja se nismo venčali, niti ćemo ikada, ni građanski ni crkveno. Ja verujem u ljubav, a ne u brak - istakla je ona svojevremeno.
Jednom prilikom, Vanja Milačić je javno govorila o svom odnosu sa Jagošem, ističući koliko ga ceni i poštuje kao umetnika i osobu. Njihova zajednička prošlost i doprinos umetnosti ostali su deo sećanja njihove publike.
Jagoš Marković je takođe bio ponosan otac talentovane ćerke Marije Marković, koja je takođe ostvarila uspeh u svetu umetnosti. Marija je bila nagrađena na prestižnom Sterijinom pozorju za svoje izvanredno kostimografsko rešenje u predstavi "Yankee Rose" Miloša Lolića. Njeno umetničko nasleđe očigledno je bilo inspirisano njenim slavnim ocem.
Nedavno je glumica Tanja Bošković, koja je takođe ostavila značajan trag u srpskoj umetnosti, govorila o talentu Marije Marković nakon premijere predstave "NLO". Tanja je izrazila svoje zadovoljstvo što Marija, Lana i Isidora rade zajedno, ističući njihovu zajedničku povezanost i talenat. Marija je odrasla u umetničkom okruženju i, kao što je njen otac, postala je omiljena među glumcima.
Iako je Jagoš Marković napustio ovaj svet prerano, njegovo nasleđe u svetu umetnosti i dalje će živeti kroz njegova dela, njegovu ćerku Mariju i sjećanja njegovih kolega i publike koji su imali privilegiju da ga upoznaju i uživaju u njegovim režijama.
Sa Lolićem je već radila na komadu "Marija Stjuart".
"Umetnik mora da ima slobodu i poverenje da bi mogao istinski nešto da stvori, da iz sebe iznedri... Mislim, važi to i za čoveka, život i ljude uopšte. Stara poslovica kaže da odelo ne čini čoveka. Ali, čovek ga bira po svojim potrebama, po svojoj mentalnoj meri. I tu količina novca gotovo da ne igra nikakvu ulogu, odnosno novac je tu samo u funkciji faktora koji odaje. Možemo reći da danas imamo slobodu da se odevamo kako hoćemo, samo to manje-više niko ne želi. Ljudi i nesvesno hoće da budu deo grupe. Čak i kad se čovek trudi da bude različit, ipak pripada nekoj supkulturi", izjavila je svojveremeno mlada umetnica za Blic.