Zakon o zaštiti potrošača

Za pošteniji šoping: 14 dana za vraćanje robe bez objašnjenja, po novom Zakonu

Novi Zakon stupa na snagu 22. septembra i prema njemu trgovci će imati svega osam dana rok da odgovore na reklamaciju, a nezadovoljni kupci moći će da vrate robu i bez ambalaže
Vesti 15.09.2014. - 11:18h
Foto: Thinkstock

Novi Zakon o zaštiti potrošača, koji počinje da se primenjuje 22. septembra, skraćuje rok za odgovor na reklamaciju na osam dana i daje nova ovlašćenja tržišnoj inspekciji, koja će moći da sankcioniše trgovce, piše "Politika".

 

Reč je o zakonu koji je gotovo u potpunosti je usklađen sa evropskom potrošačkom regulativom, a učinjeno je mnogo da se ojača institucionalni okvir u kome će se sprovoditi. Pozivajući se na podatke dobijene od Centra za zaštitu potrošača Srbije, list navodi da će potrošači imati rok od 14 dana da bez objašnjenja vrate proizvod kupljen na daljinu, a moći će i da reklamiraju proizvod bez ambalaže.

 

Još jedna od izmena je i ukidanje sudskih taksi za potrošačke sporove čiji su iznosi manji od 500.000 dinara. U prvih šest meseci od kupovine, roba će moći da se poporavlja samo uz izričito odobrenje potrošača. Ukoliko je nezadvoljan potrošač će moći da bira između popravke i zamenje nekog proizvoda. Zakon predviđa i uvođenje savetodavnih tela pri javnmokomunalnim preduzećima gde će biti uključeni i predstavnici evidentiranih udruženja za zaštitu potrošača.

 

Davaoci usluga će moći da obustave pružanje usluge ukoliko potrošač ne izmiri obaveze u roku od dva meseca, a ako osporava dugovanje a nastavi da uplaćuje tekuće obaveze, neće biti isključen sa mreže do okončanja postupka. Zakon, takođe, jasno definiše kriterijume za rad udruženja potrošača, kao i obaveza lokalne samouprave da pomopgne njihov rad u cilju što bolje informisanosti i savetodavne pomoći potrošača.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...